Divendres 23 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Althaia organitza una jornada adreçada als pacients amb Parkinson
En el decurs de l’acte, organitzat pel Servei de Neurologia amb motiu del dia mundial de la malaltia, s’ha presentat la delegació a la Catalunya Central de l’Associació Catalana per al Parkinson.
Althaia organitza una jornada adreçada als pacients amb Parkinson.

SANITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
10/04/2025 20:40
El Tocats de Lletra està de celebració amb motiu dels seus vint anys
Els Aplecs de Castells de Frontera arriben a Les Torres de Fals i a Rajadell
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries
Donar suport a les persones diagnosticades de Parkinson i a les seves famílies i organitzar activitats que contribueixin a millorar la seva qualitat de vida. Són els objectius centrals de la delegació de l’Associació Catalana per al Parkinson que s’acaba de crear a la Catalunya Central i que es va presentar aquest dimarts a l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa en el decurs de l’acte Parkinson: més enllà del tractament farmacològic. Un esdeveniment obert a tota la ciutadania organitzat pel Servei de Neurologia de la Fundació Althaia coincidint amb la commemoració del Dia Mundial del Parkinson.

En la jornada es va destacar la importància de fer un abordatge holístic de les persones diagnosticades de Parkinson que, a més de les teràpies farmacològiques, inclogui activitats terapèutiques complementàries que contribueixin a millorar la seva qualitat de vida. També es va posar el focus en l’educació sanitària i la importància de l’autocura i de seguir uns hàbits saludables. La presentació va anar a càrrec de Natàlia Mas Sala, cap del Servei de Neurologia d’Althaia, que va assenyalar que l’objectiu de la jornada era fer acompanyament als pacients i a les famílies i que va celebrar el naixement de la delegació a la Catalunya Central de l’Associació Catalana per al Parkinson per la tasca de suport i acompanyament que portarà a terme.

La primera taula, moderada per Manuela Ramos Prada, infermera gestora de casos de malalties neurològiques d’Althaia, va ser sobre teràpies no farmacològiques. Van intervenir la neuròloga Anna Mas Vidal, el neuropsicòleg Jordi Sánchez Monteagudo i el fisioterapeuta Daniel Vives Garcia. Van posar el focus en el paper de la fisioteràpia i la gestió de les emocions, entre altres aspectes. En la segona taula, moderada per Sandra Belmonte, infermera gestora de casos de cognició i ictus d’Althaia, es va presentar la delegació de l’Associació Catalana per al Parkinson a la Catalunya Central, que ha estat impulsada per professionals de la Fundació Althaia. En aquest sentit, des de la institució hi ha la voluntat de donar suport i fomentar aquelles iniciatives que posen en valor l’experiència del pacient i l'expertesa d’aquest al servei d'altres persones afectades per la mateixa problemàtica, ja que poden contribuir de forma important a millorar el benestar dels pacients i les seves famílies.

Rosa Cobacho Casafont, vocal de la delegació, va explicar que entre els objectius de la nova entitat hi ha organitzar xerrades, activitats i grups d’ajuda mútua, així com facilitar l’intercanvi d’experiències que contribueixin a millorar la qualitat de vida dels pacients amb Parkinson. En la presentació també va intervenir Roser Roigé Cruz, presidenta de l’Associació Catalana per al Parkinson. L’última part de la jornada va ser pràctica. Hi va haver un tastet d’activitats que ajuden a millorar la simptomatologia de la malaltia, com són el tennis taula, el tango i el txikung, en què van participar els assistents i que van tenir molt bona acollida. En primer lloc, es va portar a terme una demostració de tennis taula de la mà de la secció de Parkinson del Club Tennis Taula de Castellgalí. Respecte a aquest esport, hi ha l’experiència de molts pacients que ja formen part de la secció de Parkinson d’aquest club que han experimentat millores a nivell físic i també en l’esfera emocional i cognitiva.

A continuació, hi va haver demostració i pràctica de tango, a càrrec de Joan Pons. Per últim, els assistents van practicar txikung, una activitat que va estar guiada per Fèlix Garcia, de Txikung Terapèutic. La música, a través de la dansa així com activitats com el txikung i el taitxí, poden millor aspectes com l’equilibri i la postura que poden estar alterats en la malaltia. Precisament, des de la delegació de la Catalunya Central de l’Associació Catalana per al Parkinson s’organitzaran pròximament sessions de txikung. L’organització d’aquesta jornada és una mostra del compromís d’Althaia de promoure i preservar la salut de les persones i anar més enllà de l’abordatge farmacològic.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PARKINSON   ALTHAIA 
També et pot interessar:
SANITAT
300 professionals de la cirurgia debaten sobre innovació, IA, cirurgia robòtica i cures avançades
SANITAT
L’augment dels llargs supervivents de càncer reforça la importància del model pioner d’atenció
SANITAT
El Servei Territorial de Cirurgia d’Althaia consolida el model de treball

SANITAT
Fundació ”la Caixa” signa un conveni amb Althaia
SANITAT
Althaia clou la 10a edició del Voluntariat Jove d’Estiu
SANITAT
La Unitat d’Addiccions Comportamentals d'Althaia compleix 20 anys
Fotografia en blanc i negre de l'escala de la Fàbrica Nova
El CN Sabadell va acollir aquest diumenge 18 d'octubre una edició inoblidable de la Copa Catalana
Els Aplecs de Castells de Frontera arriben a Les Torres de Fals i a Rajadell
L’Ajuntament organitza el taller “Fora les vergonyes”
300 professionals de la cirurgia debaten sobre innovació, IA, cirurgia robòtica i cures avançades
La urbanització de les Brucardes estrena dos passos per facilitar el creuament dels esquirols
Es posa en marxa un nou pas de vianants semaforitzat a l'avinguda de les Bases de Manresa
La poeta i escriptora Eva Baltasar, convidada al Pessics de Lletra


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]