Dijous 26 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Consell d’Alcaldesses i Alcaldes també reclama a Educació que pagui el sobrecost del transport escolar
Uns dies després que la comissió d’Educació del Parlament de Catalunya, amb la unanimitat dels grups parlamentaris, aprovés la proposta de resolució impulsada pel Consell Comarcal del Bages per reclamar al Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya que pagui el sobrescot del transport escolar als ajuntaments del Bages, ara és el Consell d’alcaldesses i alcaldes qui de manera unànime fa aquesta petició.
El Consell d’Alcaldesses i Alcaldes del Bages també reclama al Departament d’Educació que pagui el sobrecost del transport escolar.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez  
11/04/2025 20:42
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Les alcaldesses i alcaldes del Bages reclamen, concretament, que l’augment de 257.979,26€ que s’ha produït per aquest curs així com també el cost total del transport escolar no obligatori, que és de 611.922€, sigui assumit per la Generalitat i el Departament d’Educació atès que suposa “una situació clarament injusta” que ho hagin de pagar els ens locals. En aquest sentit, la declaració del consell d’alcaldesses i alcaldes, celebrat a Balsareny, es suma a la llarga llista de suports que ha concentrat i liderat el Consell Comarcal del Bages al voltant d’aquesta matèria.

En la declaració els alcaldes i alcaldesses del Bages afirmen que el cost extra que han d’assumir els ajuntaments per tal que no ho hagin d’assumir les famílies suposa “una notòria desigualtat en l’accés a l’educació, una vulneració del principi d’equitat educativa, recollit en la Llei d’Educació de Catalunya, i una penalització per aquelles famílies que viuen en municipis rurals o nuclis de població disgregats”. Precisament aquest ha estat un dels principals arguments del Consell Comarcal per forçar a la Conselleria a un canvi normatiu que no generi situacions “injustes i perjudicials per territoris com el Bages” atès que és una problemàtica que no afecta a l’àrea metropolitana sinó que és singular i concreta de les comarques amb municipis rurals i nuclis urbans disseminats.

Finalment el President del Consell Comarcal del Bages, Eloi Hernàndez, ha destacat la importància de rebre el suport unànime del consell d’alcaldes i alcaldesses ja que “és una representació política del Bages heterogènia, diverses i amb colors polítics de tot tipus, un fet que demostra que el que reclamem és necessari i just i transcendeix totalment les fronteres dels partits”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
La DIBA posa com a exemple d’èxit la campanya “Digue-ho en català!”
BAGES
Primera Jornada de comunicació local i comarcal reunint a tot el sector
BAGES
El Consell Comarcal del Bages celebra el 8M

BAGES
El Bages va a la una i reclama trens dignes: més ràpid, més inversions i millores ferroviàries
BAGES
El Consell suma 53 adhesions per impulsar el català al comerç
BAGES
El Consell Comarcal del Bages engega els tallers de teatre “Àvies del segle XXI”
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]