Dilluns 19 de maig de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El millor classificat de quart d’ESO de la 16a Olimpíada de Geologia visita el Geoparc
24 alumnes i dues professores de l’institut La Mitjana de Lleida han gaudit aquesta setmana d’una sortida de camp pel Geoparc.
El millor classificat de quart d’ESO de la 16a Olimpíada de Geologia visita el Geoparc.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez  
12/04/2025 13:04
Manresa acollirà aquesta setmana la fase d'ascens a la categoria de bronze del bàsquet femení
Les obres vinculades a l'operació Guimerà inicien una nova fase al carrer Saclosa
Arnau Pujols, nou recordman absolut en 800 metres llisos
Suport al transport en els estudis postobligatoris
Aquesta setmana el Geoparc Mundial UNESCO de la Catalunya Central ha acollit la sortida de camp del millor classificat de quart d’ESO a la 16a Olimpíada de Geologia que es va celebrar el passat mes de febrer. Héctor Espachs, alumne de 4t d’ESO de l’Institut La Mitjana de Lleida, els seus companys i companyes de classe i dues professores han gaudit d’una sortida per conèixer de prop el patrimoni geològic del Geoparc. Aquesta ha estat la primera vegada que s’ha concedit aquest premi al millor classificat de quart d’ESO, una iniciativa que respon a la voluntat d’incentivar la participació dels alumnes d’aquest curs.

La jornada es va dissenyar amb l’objectiu de posar en valor la riquesa geològica d’aquest territori únic i apropar els joves a la importància de la geologia en la comprensió del nostre entorn. L’itinerari va incloure una visita guiada a l’interior de la impressionant mina de sal de Cardona, un dels punts més emblemàtics del Geoparc. L’alumnat també va fer un recorregut pels voltants de la vall salina i va fer parada al llit del riu Cardener, a la zona de la colònia Manuela.

La sortida va concloure amb una visita al Centre de Visitants del Geoparc a Sallent, on els estudiants van poder aprofundir en els valors naturals, culturals i científics del territori. Durant tota la jornada, es van tractar temàtiques com els riscos geològics —amb especial atenció a la subsidència—, la geologia ambiental, així com els processos geològics que han modelat la Catalunya Central al llarg de milions d’anys.

Des del Geoparc de la Catalunya Central es valora molt positivament aquesta iniciativa, que acosta la ciència al jovent de manera vivencial i participativa. L’Olimpíada de Geologia esdevé així una porta d’entrada per despertar vocacions científiques i una oportunitat per donar a conèixer el patrimoni geològic d’un territori singular, reconegut internacionalment.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: BAGES TURISME   GEOPARC 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central celebra la Setmana dels Geoparcs Europeus
CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central col·labora amb un projecte de recerca
LES PROPOSTES D'OCI
La Basílica de la Seu de Manresa

BAGES
Descobriu el Canal medieval de la Séquia en un, dos o tres dies
CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central fa xarxa amb la resta de Geoparcs
LA FOTO DEL DIA
Hi havia una vegada, un mar
Arnau Pujols, nou recordman absolut en 800 metres llisos
Suport al transport en els estudis postobligatoris
Vistes llunyanes de Manresa des de l'entorn de Salelles
Soler es segona a Karlovy Vary
El BAXI Manresa resisteix i posa contra les cordes el Real Madrid
La Fira ViBa reivindica la cultura del vi de la DO Pla Bages en la seva 8a edició
Les obres vinculades a l'operació Guimerà inicien una nova fase al carrer Saclosa
Manresa acollirà aquesta setmana la fase d'ascens a la categoria de bronze del bàsquet femení


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]