Dimecres 24 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sant Fruitós serà l'escenari de la tercera edició del Premi Joan Burés i Vidal de dansa d'arrel
El Premi pioner de dansa d’arrel, Joan Burés i Vidal, viurà l’acte final i l'entrega de guardons de la seva tercera edició a Sant Fruitós de Bages, de la mà de l'entitat santfruitosenca Som Riu d'Or que n’és l’associació que l’impulsa, i amb el suport de l’Agrupament d’Esbarts i l’Ajuntament de Sant Fruitós i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
Sant Fruitós de Bages serà l'escenari de la tercera edició del Premi Joan Burés i Vidal de dansa d'arrel.

ST. FRUITÓS / Redacció/Sergi Vàzquez  
22/04/2025 16:06
El foc de la Flama del Canigó dona el tret de sortida a l'estiu a Manresa
Manresa acollirà aquest diumenge el partit entre les seleccions de Catalunya i la Gran Bretanya
L´internacional Pol Lopez, de la roma al Covisa Manresa
Les visites guiades mostren l'interior de la futura Biblioteca-Centre Cultural
El Premi Joan Burés i Vidal va néixer l'any 2023 per a fomentar la creació, el desenvolupament i la divulgació de nous projectes de dansa tradicional catalana. En aquesta tercera edició es premien dues categories, una a projectes de creació o reinterpretació de danses tradicionals catalanes, dotada amb un premi de 1.000 €; i una segona, a material didàctic destinat a l'ensenyament de la dansa catalana als centres educatius, dotada amb un premi de 500 € més l'edició del material pedagògic i el desenvolupament del projecte en un centre. En aquesta tercera edició s'han presentat a concurs més d'una vintena de propostes d'entitats culturals d'arreu de Catalunya.

El dissabte 26 d’abril Sant Fruitós de Bages acollirà l'acte final, que inclourà l'exhibició de dansa de les coreografies finalistes, així com l'exposició del projecte pedagògic guanyador. Serà a partir de les 12:30 h del migdia al Cobert de la Màquina de Batre. Un acte cultural obert al públic on tothom podrà gaudir de propostes inèdites en dansa d'arrel.

El Premi s'inspira en la figura de Joan Burés i Vidal. Ballarí, coreògraf i artista transgressor nascut al Bages. Burés i Vidal va iniciar la seva trajectòria dins la dansa tradicional catalana l'any 1966 a l'esbart de Manresa. Es va formar en dansa clàssica, va crear i va dirigir coreografies reconegudes en l'àmbit nacional i als anys 80 va passar a formar part del prestigiós Esbart Català de Dansaires de Barcelona. És creador de coreografies encara interpretades per molts dels esbarts de la comarca del Bages, com ara l'Havanera brau pescador, Galop Grec, Sardana les noies de la Costa, El Batallador, Ball de la Civada o Legió d'Honor.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANT FRUITÓS   BAGES   PREMI DE DANSA D'ARREL 
També et pot interessar:
SÚRIA
Les visites guiades mostren l'interior de la futura Biblioteca-Centre Cultural
ST. FRUITÓS
El cicle de cinema Gaudí porta Estrany riu al Teatre Casal de Sant Fruitós de Bages
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages reuneix professionals de l’arquitectura i el patrimoni cultural

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós es prepara per viure la Festa Major d’Estiu
BAGES
Demanen la reobertura immediata d'un tram del camí ral del Raval del Ferran
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages reconeix els èxits dels equips esportius
Les visites guiades mostren l'interior de la futura Biblioteca-Centre Cultural
La parada de les Arnaules al mercat de la plaça de les Oques
Manresa acollirà aquest diumenge el partit entre les seleccions de Catalunya i la Gran Bretanya
PMCC i Cecot reforcen la seva aliança per impulsar la competitivitat del sector del metall
L’empremta europea a Catalunya
El foc de la Flama del Canigó dona el tret de sortida a l'estiu a Manresa
Els equips benjamins del CN Manresa de waterpolo, A i B, han competit al Campionat de Catalunya
Els sub16 es proclamen campions catalans


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]