Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sant Fruitós serà l'escenari de la tercera edició del Premi Joan Burés i Vidal de dansa d'arrel
El Premi pioner de dansa d’arrel, Joan Burés i Vidal, viurà l’acte final i l'entrega de guardons de la seva tercera edició a Sant Fruitós de Bages, de la mà de l'entitat santfruitosenca Som Riu d'Or que n’és l’associació que l’impulsa, i amb el suport de l’Agrupament d’Esbarts i l’Ajuntament de Sant Fruitós i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
Sant Fruitós de Bages serà l'escenari de la tercera edició del Premi Joan Burés i Vidal de dansa d'arrel.

ST. FRUITÓS / Redacció/Sergi Vàzquez  
22/04/2025 16:06
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
El Premi Joan Burés i Vidal va néixer l'any 2023 per a fomentar la creació, el desenvolupament i la divulgació de nous projectes de dansa tradicional catalana. En aquesta tercera edició es premien dues categories, una a projectes de creació o reinterpretació de danses tradicionals catalanes, dotada amb un premi de 1.000 €; i una segona, a material didàctic destinat a l'ensenyament de la dansa catalana als centres educatius, dotada amb un premi de 500 € més l'edició del material pedagògic i el desenvolupament del projecte en un centre. En aquesta tercera edició s'han presentat a concurs més d'una vintena de propostes d'entitats culturals d'arreu de Catalunya.

El dissabte 26 d’abril Sant Fruitós de Bages acollirà l'acte final, que inclourà l'exhibició de dansa de les coreografies finalistes, així com l'exposició del projecte pedagògic guanyador. Serà a partir de les 12:30 h del migdia al Cobert de la Màquina de Batre. Un acte cultural obert al públic on tothom podrà gaudir de propostes inèdites en dansa d'arrel.

El Premi s'inspira en la figura de Joan Burés i Vidal. Ballarí, coreògraf i artista transgressor nascut al Bages. Burés i Vidal va iniciar la seva trajectòria dins la dansa tradicional catalana l'any 1966 a l'esbart de Manresa. Es va formar en dansa clàssica, va crear i va dirigir coreografies reconegudes en l'àmbit nacional i als anys 80 va passar a formar part del prestigiós Esbart Català de Dansaires de Barcelona. És creador de coreografies encara interpretades per molts dels esbarts de la comarca del Bages, com ara l'Havanera brau pescador, Galop Grec, Sardana les noies de la Costa, El Batallador, Ball de la Civada o Legió d'Honor.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANT FRUITÓS   BAGES   PREMI DE DANSA D'ARREL 
També et pot interessar:
ST. VICENÇ
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
ST. FRUITÓS
La Nit del Canet Kids i una sessió DJ al pavelló festa del Carnestoltes
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages celebra la 51a edició del Concurs de Pintura Ràpida de la Festa de l’Arròs

BAGES
La Denominació d'Origen Pla de Bages ha estat present a Barcelona Wine Week 2026
ST. FRUITÓS
Els alumnes del programa “Tastet d’oficis” inicien les pràctiques en empreses
BAGES
El Consell Comarcal del Bages engega els tallers de teatre “Àvies del segle XXI”
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]