Dilluns 09 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Josep Maria Mata-Perelló, Creu de Sant Jordi per la seva trajectòria científica i humana
El professor Josep Maria Mata-Perelló, que ha estat docent de la UPC Manresa durant més de tres dècades, rebrà la Creu de Sant Jordi, una de les màximes distincions que atorga la Generalitat de Catalunya. Un premi que reconeix la seva dilatada trajectòria com a geòleg, docent i divulgador, així com el seu compromís amb la conservació del patrimoni geològic i miner.
Josep Maria Mata-Perelló. Foto: Oscar Bayona

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
27/04/2025 15:13
La manifestació del Dia de la Dona a Manresa presidida per la pluja
Afectacions de trànsit per treballs de la Generalitat al Pont de Sant Francesc
El femení del CN Manresa Fibracat va aconseguir una victòria
S’obre el termini per sol·licitar el Bo de Lloguer Jove
Doctor en Geologia per la Universitat de Barcelona, Josep Maria  Mata-Perelló va ser catedràtic de Cristal·lografia i Mineralogia a la UPC i va exercir com a professor durant més de 30 anys a la UPC Manresa. Entre 2006 i 2012, va dirigir el Departament d'Enginyeria Minera i Recursos Naturals de la UPC i, entre 1980 i 2003, va estar al capdavant del Museu de Geologia Valentí Masachs de la Universitat.

La tasca investigadora i divulgativa de Mata-Perelló ha estat reconeguda a nivell internacional. Va ser un dels fundadors de la Sociedad Española para la Defensa del Patrimonio Geológico y Minero (SEDPGYM), entitat que va presidir des de la seva creació el 1995 fins al 2004. Actualment n'és president honorífic.

Mata-Perelló ha estat també assessor de diversos geoparcs, com el de la Catalunya Central, on presideix la comissió científica, així com d'altres a la Conca de Tremp i el Montsec, el Sobrarbe, l'Alto Tajo i la comarca minera d'Hidalgo a Mèxic. La seva contribució a la divulgació científica inclou nombrosos llibres i articles sobre mineralogia i geologia, i ha estat reconeguda amb diversos premis, com el Carmina Virgili, que el va distingir com a Geòleg de l'Any el 2017.

La candidatura a la Creu de Sant Jordi ha estat impulsada per un grup promotor amb el suport de més de 40 entitats i 300 persones a títol individual, i ha rebut l'adhesió de l'Ajuntament de Manresa. Des de la UPC Manresa, celebrem aquesta iniciativa que posa en valor la trajectòria exemplar del Dr. Josep Maria Mata-Perelló i el seu compromís amb la ciència, l'educació i la societat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UPC   MANRESA   JOSEP MARIA MATA 
També et pot interessar:
MANRESA
La manifestació del Dia de la Dona a Manresa presidida per la pluja
MANRESA
Afectacions de trànsit per treballs de la Generalitat al Pont de Sant Francesc
WATERPOLO
El femení del CN Manresa Fibracat va aconseguir una victòria

FUTBOL
Covisa Manresa ha donat un cop d´efecte al imposar-se a Palma de Mallorca
BÀSQUET
Un BAXI Manresa amb coratge derrota el Tenerife al Congost
LA FOTO DEL DIA
Exposició de les dones de Foto Art a l'hospital Sant Joan de Déu
8 arbres nous al parc del carrer Sant Fruitós
La manifestació del Dia de la Dona a Manresa presidida per la pluja
Fonollosa celebra la 4a edició dels Guardons Pobles de Fonollosa al Casal de Fals
Pasta Sanmartí, nou generacions catalanes fent pasta des del 1700
Què és l’inmunofitness?
Afectacions de trànsit per treballs de la Generalitat al Pont de Sant Francesc
El femení del CN Manresa Fibracat va aconseguir una victòria
S’obre el termini per sol·licitar el Bo de Lloguer Jove


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]