Dimecres 21 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Josep Maria Mata-Perelló, Creu de Sant Jordi per la seva trajectòria científica i humana
El professor Josep Maria Mata-Perelló, que ha estat docent de la UPC Manresa durant més de tres dècades, rebrà la Creu de Sant Jordi, una de les màximes distincions que atorga la Generalitat de Catalunya. Un premi que reconeix la seva dilatada trajectòria com a geòleg, docent i divulgador, així com el seu compromís amb la conservació del patrimoni geològic i miner.
Josep Maria Mata-Perelló. Foto: Oscar Bayona

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
27/04/2025 15:13
El Kids&Us signa una gran nit europea al Nou Congost
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana
Sant Fruitós de Bages posa en marxa SFB Mobilitat
El CFP convoca una nova jornada d’exàmens
Doctor en Geologia per la Universitat de Barcelona, Josep Maria  Mata-Perelló va ser catedràtic de Cristal·lografia i Mineralogia a la UPC i va exercir com a professor durant més de 30 anys a la UPC Manresa. Entre 2006 i 2012, va dirigir el Departament d'Enginyeria Minera i Recursos Naturals de la UPC i, entre 1980 i 2003, va estar al capdavant del Museu de Geologia Valentí Masachs de la Universitat.

La tasca investigadora i divulgativa de Mata-Perelló ha estat reconeguda a nivell internacional. Va ser un dels fundadors de la Sociedad Española para la Defensa del Patrimonio Geológico y Minero (SEDPGYM), entitat que va presidir des de la seva creació el 1995 fins al 2004. Actualment n'és president honorífic.

Mata-Perelló ha estat també assessor de diversos geoparcs, com el de la Catalunya Central, on presideix la comissió científica, així com d'altres a la Conca de Tremp i el Montsec, el Sobrarbe, l'Alto Tajo i la comarca minera d'Hidalgo a Mèxic. La seva contribució a la divulgació científica inclou nombrosos llibres i articles sobre mineralogia i geologia, i ha estat reconeguda amb diversos premis, com el Carmina Virgili, que el va distingir com a Geòleg de l'Any el 2017.

La candidatura a la Creu de Sant Jordi ha estat impulsada per un grup promotor amb el suport de més de 40 entitats i 300 persones a títol individual, i ha rebut l'adhesió de l'Ajuntament de Manresa. Des de la UPC Manresa, celebrem aquesta iniciativa que posa en valor la trajectòria exemplar del Dr. Josep Maria Mata-Perelló i el seu compromís amb la ciència, l'educació i la societat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UPC   MANRESA   JOSEP MARIA MATA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El Kids&Us signa una gran nit europea al Nou Congost
LA FOTO DEL DIA
Una Manresa desconeguda de cine
MANRESA
Carles-Jordi Guardiola fa la donació d'un llibre històric imprès a Manresa al segle XVIII

WATERPOLO
L’adbisio CN Manresa s’imposa als penals al molins després d’un final agònic
LA FOTO DEL DIA
La pluja tenyeix de tardor els carrers
WATERPOLO
El CN Manresa femení goleja el CW Sant Adrià i es manté en el lideratge
Una Manresa desconeguda de cine
La regidoria de Cultura de Solsona convoca el 24è Concurs de postals de Nadal
Què hi ha darrere d'un aliment ecològic?
El Consell Municipal dels Infants inicia les activitats del nou curs
L'Ajuntament de Manresa farà un tractament herbicida al cementiri
Obert el concurs per dissenyar la coberta de la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca’ 2027
Nous treballs per millorar la seguretat viària al polígon industrial de Bufalvent
Magalí Sare i el cor de cambra ARSinNOVA porten divendres al Kursaal 'Descasada'


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]