Dimecres 21 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Dispositiu de seguretat i emergències aquest cap de setmana pels actes de la Mare de Déu de Montserrat
Durant el cap de setmana s'activa el Pla d'Autoprotecció (PAU) del recinte del Monestir de Montserrat en fase d'Alerta, i Protecció Civil de la Generalitat el pla PROCICAT en fase de prealerta.
Imatge de Montserrat. Foto: Jordi Preñanosa

ACTUALITAT / Redacció  
26/04/2025 10:17
El Kids&Us signa una gran nit europea al Nou Congost
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana
El 25 de novembre es reprèn la renovació del DNI i el passaport a Solsona
El CFP convoca una nova jornada d’exàmens
Aquest cap de setmana, i en el marc del Mil·lenari, se celebren al Monestir de Montserrat els actes de solemnitat de la Mare de Déu de Montserrat, entre els quals hi haurà diumenge una processó de la Moreneta. Per aquest motiu, els cossos d'emergències es mobilitzaran per dur a terme un dispositiu preventiu de seguretat per garantir que tots els actes es desenvolupin sense incidències.

Tant dissabte com diumenge es preveu una elevada mobilització i concentració de persones al Monestir, la qual cosa suposa un esforç organitzatiu i de coordinació dels diversos agents responsables de garantir la seguretat i donar resposta en cas d'emergència. Montserrat, a més, gaudeix d'una singularitat especial en estar ubicat en un emplaçament amb pocs accessos sigui per carretera o transport públic.

Per aquest motiu, a més dels mitjans interns previstos al Pla d'Autoprotecció (PAU) del Recinte del Monestir de Montserrat, hi haurà presència dels cossos externs de la Generalitat i s'establirà un Centre de Coordinació (CECOR) per facilitar la coordinació entre aquest i el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya –CECAT- de Protecció Civil de la Generalitat i el Centre de Control, Alarma i Comunicacions (CCAC) del PAU.

Amb l'objectiu de gestionar les possibles emergències que es puguin produir en aquest esdeveniment, s'activa el Pla d'Autoprotecció del recinte del Monestir de Montserrat en Alerta, i Protecció Civil de la Generalitat posa el pla PROCICAT en fase de prealerta. Els actes principals es desenvoluparan tant dins la Basílica com a l'exterior del Monestir i serà diumenge al matí quan es farà la processó de la Mare de Déu de Montserrat i la missa solemne.

EL CECOR és el centre de coordinació de tot el dispositiu de seguretat i d'emergències de l'esdeveniment, i que integra el CCAC del PAU i el dispositiu extraordinari d'operatius de la Generalitat per aquest esdeveniment. El CECOR s'ubicarà al mateix lloc que el CCAC, a les oficines del Departament de Seguretat de Montserrat, i estarà operatiu des d'avui dissabte a la tarda i fins diumenge al migdia.

Quant al dispositiu previst dels cossos operatius de la Generalitat, hi haurà:

Mossos d'Esquadra: Una vintena d'efectius i prop d'una desena de vehicles en el dispositiu de seguretat ciutadana, ordre públic i trànsit, en coordinació amb la resta de cossos i de l'Abadia. Servei Català de Trànsit: El SCT ha previst per diumenge 27 diverses mesures que reforçaran el dispositiu de seguretat ciutadana i de trànsit que efectuarà Mossos d'Esquadra. Pel que fa a la mobilitat, a banda de les mesures habituals de retorn del cap de setmana en altres vies, l'SCT situarà dos panells informatius mòbils a la C-55 a l'altura de Monistrol de Montserrat, un en cada sentit de la marxa, per informar de retencions o qualsevol altra mesura que calgui indicar, i també es donarà suport al dispositiu amb vols de l'helicòpter.

Sistema d'Emergències Mèdiques: Amb motiu del dispositiu de seguretat preparat, el cap territorial del SEM a la Catalunya Central, Jordi Calafell, estarà present al CECOR. A més, des del SEM també es participa a la jornada mobilitzant una unitat de la Unitat d'Intervenció i Suport (UIS). Bombers de la Generalitat: El dispositiu preventiu comptarà amb recursos tant de la Regió d'Emergències Metropolitana Sud (REMS) com de la Regió d'Emergències Centre (REC). Així, tant dissabte com diumenge, s'activaran un vehicle lleuger i una Bomba Rural Pesant (BRP) amb un comandament, un conductor i quatre Bombers del parc de Collbató. Aquest dispositiu podrà ser complementat, davant d'una emergència, amb els recursos habituals dels Bombers de la Generalitat.

Agents Rurals: participa a l'operatiu incrementant la vigilància a l'espai natural del Parc Natural de Montserrat. La nit passada ha fet vigilància nocturna a la zona de les ermites per controlar pernoctacions no autoritzades amb 5 agents, i el suport del Grup Especial de Verins i Antifurtivisme i el Grup de Suport Aeri. Dissabte hi haurà vigilància per part de dues patrulles (4 agents) i diumenge d'una patrulla (2 agents). També hi participa el comandament de guàrdia de l'Àrea Regional de la Catalunya Central. Les tasques se centraran en la protecció de l'espai natural, fent incidència en el compliment de la normativa del parc, i col·laborant amb el dispositiu de seguretat.

Protecció Civil de la Generalitat (operativa territorial): Hi participen 2 efectius i un vehicle els dos diesVoluntariat de Protecció Civil (AVPC): Diumenge hi participarà voluntariat de Monistrol de Montserrat, Torrelles de Llobregat i de Castellbell i el Vilar, coordinats per l'Ajuntament de Monistrol a través dels vigilants municipals.

El Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) estarà en contacte permanent amb el CECOR i rebrà tota la informació referent a les incidències internes que es produeixin. El CECAT comunicarà també al CECOR qualsevol incidència exterior o activació dels plans de Protecció Civil que puguin afectar l'àmbit de la celebració. D'altra banda, el PAU del Monestir de Montserrat preveu la coordinació dels mitjans propis: director i coordinador de seguretat, personal de l'ARSA, vigilants de seguretat, auxiliars, servei d'infermeria de Blancafort Infermers i també els voluntaris de Creu Roja.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MONTSERRAT 
També et pot interessar:
BAGES
Treballs de prevenció a les franges de protecció contra incendis forestals
ACTUALITAT
El Papa resa davant de la Mare de Déu de Montserrat
ACTUALITAT
L’equip “Som GAMMA” completa la Vertical de Montserrat

BAGES
Mig miler de participants de la Marxa del Pelegrí s'aturen a esmorzar a la Fira del Montserratí
ACTUALITAT
Els Premis Crítica «Serra d'Or» celebren la seva 60a edició amb l'Abadia de Montserrat com a escenari
BAGES
La Fira del Montserratí ensenya l’oferta gastronòmica del territori
Una Manresa desconeguda de cine
La regidoria de Cultura de Solsona convoca el 24è Concurs de postals de Nadal
Què hi ha darrere d'un aliment ecològic?
Nous treballs per millorar la seguretat viària al polígon industrial de Bufalvent
Magalí Sare i el cor de cambra ARSinNOVA porten divendres al Kursaal 'Descasada'
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana
Manresa dona la benvinguda als nous estudiants universitaris
El 25 de novembre es reprèn la renovació del DNI i el passaport a Solsona


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]