Diumenge 15 de juny de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Festa de la Sal de Cardona descobreix el patrimoni local
Tot a punt per la nova edició de la Festa de la Sal de Cardona, que se celebrarà el cap de setmana del 31 de maig i 1 de juny en la seva cinquena edició. L'objectiu de la festa és celebrar els orígens històrics de la vila i promocionar-la a través de la sal com a fil conductor.
La Festa de la Sal de Cardona descobreix el patrimoni local.

CARDONA / Redacció/Sergi Vàzquez  
01/05/2025 21:24
Manresa estrena dues places amb noms de dues dones manresanes
L'Ajuntament i l'Associació de Veïns de les Escodines renoven el conveni marc del barri
Gran èxit a la xerrada sobre els CAEs realitzada a Berga
Alumnes mecànica de l’Institut Lacetània creen cadires de rodes solidàries
Entre les novetats, destaca la visita guiada a la Casa Combelles, ubicada al carrer Major i datada de finals del segle XVII i principis del XVIII; un taller de gastronomia en el marc del festival Espurnes Barroques o una mostra de música i danses tradicionals marineres de l'Escala, vila convidada a la Festa de la Sal d'enguany. Fa ja cinc anys es va fer un canvi de paradigma, passant de la popular "Fira Medieval" a la "Festa de la Sal", al voltant de tres eixos:  el patrimoni, la cultura i la gastronomia, amb una programació pensada per a tots els públics.

Comercialització de la Sal de Cardona
La Sal de Cardona també serà protagonista i es podrà adquirir pel consum humà a l'estand de la Fundació Cardona Històrica.  La comercialització de la sal cardonina, coneguda històricament com l'or blanc, enllaça amb els orígens de la població i en l'estratègia de branding turístic. A l'edició de la Festa de la Sal del 2022 la Fundació  va començar a comercialitzar-la, mitjançant la col·laboració amb Salinera de Cardona. Des d'aleshores, cada any s'ha evolucionat en la comercialització i la distribució. En aquest sentit, l'objectiu per aquest 2025 és arribar a la xifra de 15.000 molinets venuts.

Una extensa i variada programació
El tret de sortida de la programació cultural i festiva serà el dissabte, 31 de maig. A les deu del matí es farà, a la Vall Salina, una ruta amb marxa nòrdica i senderisme. Seguidament, a les onze a la plaça del Mercat es farà un taller de cuina en el marc del festival Espurnes Barroques i, seguidament, una primera visita guiada a la Casa Combelles amb tast de vins de la DO Pla de Bages.

El migdia de dissabte vindrà marcat per gastronomia i música, amb un tast de vins al coworking La Nova i una demostració de música i danses tradicionals de l'Escala, vila convidada d'aquesta cinquena edició de la Festa de la Sal, a la plaça de la Fira. La penya Les Barreres, que comptarà amb una tasca durant el cap de setmana, organitzarà un dinar popular i concert.

De cara a la tarda està prevista una visita al Museu de Sal Josep Arnau sota el nom "Descobrint les curiositats d'un petit gran museu" on conèixer l'ofici de l'artesania de la sal. També hi haurà, a les 17:30h, una conferència a l'Oficina de Turisme sobre "L'Alfolí i la Festa de la Sal de l'Escala".
La plaça del Mercat oferirà, a les sis de la tarda de dissabte, un espectacle de màgia a càrrec de Jordi Quimera. Al vespre, a la plaça Santa Eulàlia, s'hi representarà el Dret d'Aimines a càrrec de la productora cardonina de teatre Udurae. La nit de dissabte la Fira de Baix acollirà un concert a càrrec de Banana Beach, amb rumba catalana, reggae i son cubà.

En l'eix de patrimoni, tant al matí (11.30h) com a la tarda (17.30h), s'oferirà una visita guiada a la singular Casa Combelles que comptarà amb un tast de vins de la DO Pla de Bages amb les explicacions de la sommelier Anna Castillo. Per aquesta activitat, que té un preu de 10 euros, caldrà comprar tiquet a cardonaturisme.cat.

Diumenge 1 de juny De cara a diumenge, 1 de juny, es celebrarà l'acte institucional de lliurament de la moneda de pagament del Dret d'aimines i pel centre històric hi haurà un grup musical que recorrerà els carrers itinerants. Al migdia, es farà una ballada de gegants a la plaça de la Fira.
En l'àmbit gastronòmic, la plaça del Mercat oferirà durant el migdia, de 12:30 a 14:00h, un espai de degustació de còctels, vins del territori i tapes amb producte local cardoní amb un concert-vermut inclòs. La tarda de diumenge continuarà amb un concert, a la plaça Mercat, a càrrec de l'Escola de Música Musicant i un concert de clausura a càrrec de la cantant Neus Mar i el seu espectacle "Dones de Sal".

Comerç i gastronomia al carrer

A més, durant tot el cap de setmana s'habilitarà una tasca a càrrec de la penya Les Barreres a la Fira de Baix. També els comerciants locals trauran parada als carrers del centre històric i hi haurà diverses parades d'artesania. A davant de l'Ajuntament hi haurà un espai de promoció de la Sal de Cardona a càrrec de la Fundació Cardona Històrica així com un estand de la vila convidada de la Festa de la Sal 2025, l'Escala (Alt Empordà), per promocionar el municipi i el Museu de l'Escala amb venda d'articles i mostres d'oficis mariners. També el municipi veí, Súria, tindrà un espai de promoció i una activitat que porta per nom "Cerca el tresor medieval". *Podeu consultar el programa de la Festa de la Sal a la pàgina web de l'esdeveniment: https://www.festadelasal.com i a través dels canals oficials.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FESTA DE LA SAL   CARDONA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Dissabte 21 de juny arriba una nova edició del Mercat de la Terra
ST. FRUITÓS
Una vintena de persones participen en formacions radiofòniques
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages acull l’entrega dels Premis Nacionals de Gastronomia 2025

BAGES
Els vins de la DO Pla de Bages, presents als Premis Nacionals de Gastronomia al Món Sant Benet
SÚRIA
El conegut divulgador científic David Bueno ofereix dues xerrades a Súria
CARDONA
L’alcalde de Cardona i el diputat d’Infraestructures i Territori visiten les obres del Rastrillo
Només un de cada cinc infants de famílies vulnerables van a casals que inclouen menjar
Acord per impulsar la digitalització inclusiva a Catalunya
Les taquilles del teatre Kursaal s'omplen per comprar les entrades per la pròxima temporada
El claustre de la Seu tornarà a acollir l’ou com balla i les catifes de Corpus
Dissabte 21 de juny arriba una nova edició del Mercat de la Terra
Treballs a la xarxa elèctrica en un tram de l'avinguda dels Països Catalans
L'Ajuntament i l'Associació de Veïns de les Escodines renoven el conveni marc del barri
Gran èxit a la xerrada sobre els CAEs realitzada a Berga


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]