Dissabte 05 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Fan una crida per crear un club de lectura radiofònic a Solsona
La biblioteca i la ràdio proposen llegir el debut literari de Xavi Coral i comentar-lo en directe davant del micròfon.
Fan una crida per crear un club de lectura radiofònic a Solsona. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez  
06/05/2025 11:17
L'Ajuntament de Manresa convoca l'acte institucional de la Diada Nacional
Un Festivalet de Circ que cada any creix amb espectacles
Castellbell i el Vilar prepara la Diada Nacional
Els alumnes del Pla del Puig podran iniciar el curs amb el nou gimnàs i vestidors
Llegir la novel·la històrica Aprendre a esquivar les bales (La Campana, 2024), del periodista terrassenc Xavi Coral, i comentar-la en directe amb altres lectors i lectores per Solsona FM la segona setmana de juny. Aquesta és la proposta conjunta de la Biblioteca Carles Morató i l'emissora solsonina per fer començar a caminar un club de lectura radiofònic.

És una de les iniciatives amb què enguany ambdós serveis municipals commemoren el seu aniversari, el desè en el cas de la biblioteca, i el vintè en el de l’emissora. “Es tracta d’una prova pilot, coincidint amb la nostra efemèride, que ens servirà per plantejar-nos la possibilitat de donar-li continuïtat amb una programació estable a partir del proper curs”, explica la directora de la Carles Morató, Ester Barniol.

Les places són limitades. Qui hi estigui interessat, pot inscriure’s a través d’aquest formulari en línia i recollir el llibre en préstec a la biblioteca a partir del 6 de maig. El club es trobarà a la ràdio la segona setmana de juny –el dia i hora que encaixi millor amb la disponibilitat de les persones participants– per compartir-ne les seves impressions en directe per la ràdio solsonina. Aquest grup de prova s’afegeix als vuit clubs de lectura que dinamitza la Biblioteca Carles Morató.

Aquesta lectura s’ha escollit, en part, perquè l’autor presentarà el seu debut literari a Solsona properament, en un acte organitzat per Òmnium Solsonès. Xavi Coral va escriure Aprendre a esquivar les bales a partir del dietari del seu avi Josep Trullàs escrit durant la Guerra Civil, en què era tinent d’artilleria de l’exèrcit republicà. Enguany aquesta obra ha guanyat el 25è Premi Amat-Piniella. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA  
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Tolerància zero a les agressions sexuals i LGBTIfòbiques a la Festa Major de Solsona
SOLSONÈS
Solsona programa un nou taller gratuït a l’skatepark’
SOLSONÈS
La Caminada popular al Vinyet convida a descobrir camins i paisatges agroforestals de Solsona

SOLSONÈS
Es consolida l’èxit dels contes als barris de Solsona
SOLSONÈS
Arnau Tordera i la Cobla Juvenil Ciutat de Solsona estrenen divendres dues peces inspirades
SOLSONÈS
Solsona instal·la dos desfibril·ladors als polígons industrials
La plaça Bages de Manresa
Un Festivalet de Circ que cada any creix amb espectacles
Com vestir l’habitació dels nens en la recta final de l’estiu
El 32è 3x3 de Solsona omple la plaça del Camp de bàsquet
Tornar a l’escola: nous reptes, noves il·lusions
Castellbell i el Vilar prepara la Diada Nacional
L'Ajuntament de Manresa continua els treballs d'asfaltatge als carrers Trieta i Dibuixant Vilanova
L'Ajuntament de Manresa convoca l'acte institucional de la Diada Nacional


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]