Dimarts 17 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament de Manresa demana a la Federació de les Caputxines que cedeixi el convent a la ciutat
L’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, ha enviat una carta a la presidenta de l’entitat religiosa sol·licitant també que es tingui en compte l’Ajuntament en qualsevol decisió que es prengui sobre el convent.
L'Ajuntament de Manresa demana a la Federació de les Caputxines que cedeixi el convent a la ciutat. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
10/05/2025 12:57
El BAXI Manresa es veu superat al Palau Blaugrana
El Centre d'Esports Manresa venç al Lleida 0-2, i es manté a la part alta
L'animació del Carnestoltes omple el centre de la vila i el Pavelló
Tempesta de medalles de l'Avinent en el català màster shorttrack
L’Ajuntament de Manresa ha demanat a la Federació de la Inmaculada Concepció Hermanas Clarisas Capuchinas, amb seu a Cadis, que explori la possibilitat de cedir a la ciutat el Convent de les Caputxines, o que en el cas d’una venda de l’immoble, l’Ajuntament sigui tingut en compte de manera preferent com a possible adquirent. La sol·licitud l’ha fet per carta l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, a la presidenta de l’entitat religiosa, després que aquesta setmana les dues darreres monges que vivien al convent n’hagin marxat.

L’alcalde Aloy ha recordat que es tracta d’una comunitat que acumula gairebé 400 anys d’història a Manresa i que el convent té un alt valor històric i sentimental per la ciutat, que va ajudar que es fes realitat ara fa quatre segles. Ubicat al Barri Antic, al carrer Talamanca, té una dimensió de 4.500 metres quadrats, entre edificis i horts.

També ha explicat que en els darrers anys s’ha estat pendent de la situació del convent i del seu esdevenir i, per aquest motiu, ha demanat que “qualsevol operació o decisió sobre el convent que prengui la Federació tingui en compte l’Ajuntament, i més quan la voluntat de les monges sempre ha estat donar-lo a la ciutat”. A la vegada, ha sol·licitat que “fins que no hi hagi una decisió, el convent no quedi buit” i que “les persones que hi desenvolupen activitats d’horts urbans puguin continuar-ho fent com a mínim fins al final de la collita del que ara hi ha plantat”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CAPUTXINES   MANRESA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El BAXI Manresa es veu superat al Palau Blaugrana
FUTBOL
Victòria del Covisa Manresa al Pujolet davant al Castelldefels
MANRESA
El circ protagonista del Carnestoltes Infantil de Manresa

MANRESA
Afectacions de trànsit i recomanacions de seguretat amb motiu del Carnestoltes Infantil
MANRESA
Manresa se suma a la campanya per conscienciar sobre les cardiopaties congènites
MANRESA
Més de 350 alumnes de 1r de primària visiten l'exposició 'Cuida't les dents'
Tempesta de medalles de l'Avinent en el català màster shorttrack
Un globus aerostàtic per contemplar les vistes
Els maratonians ho han clavat a Sevilla
Victòria del Covisa Manresa al Pujolet davant al Castelldefels
El BAXI Manresa es veu superat al Palau Blaugrana
El Centre d'Esports Manresa venç al Lleida 0-2, i es manté a la part alta
La consellera de Recerca i Universitats, visita UManresa
Obert el període d’inscripcions per al viatge en autobús a Alcalá del Valle


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]