Divendres 13 de juny de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Geoparc de la Catalunya Central celebra la Setmana dels Geoparcs Europeus
Tindrà lloc del 24 de maig al 8 de juny amb propostes que combinen ciència, patrimoni, natura i cultura.
El Geoparc de la Catalunya Central celebra la Setmana dels Geoparcs Europeus.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/Sergi Vàzquez  
13/05/2025 13:27
Manresa commemora el Dia Mundial de les Persones Refugiades amb art, diàleg i reflexió
Esport Central ofereix en directe tots els partits de la promoció d'ascens d'aquest cap de setmana
El carrer Guimerà comença a canviar d'imatge amb les obres
Althaia dona la benvinguda a una nova promoció de residents
Un any més, el Geoparc de la Catalunya Central se suma a la celebració de la Setmana dels Geoparcs Europeus amb un ampli ventall d’activitats pensades per a tots els públics. Entre el 24 de maig i el 8 de juny, més de 20 propostes permetran redescobrir el patrimoni geològic, històric i natural del territori a través de tallers, sortides guiades, exposicions, contacontes i xerrades divulgatives. La Setmana dels Geoparcs Europeus d’enguany coincideix amb la celebració del desè aniversari de la creació del Programa Internacional de Ciències de la Terra i Geoparcs de la Unesco i del vint-i-cinquè de la Xarxa de Geoparcs Europeus.

El programa s’inicia el dissabte 24 de maig amb una excursió per descobrir la història minera de la Colònia Santa Maria de Súria i una visita a l’indret geològic de Roca Giberta a Talamanca. El dia abans, però, la biblioteca Marc de Cardona ja acollirà el taller familiar “Toca, toca geològic”. El programa d’activitats inclou sortides geològiques guiades a Balsareny i Santpedor, tallers de plantes silvestres i comestibles, rutes botàniques, activitats per a infants com el “Bibliolab El món dels fòssils” i tallers experimentals com el de tints naturals al Parc Prehistòric de les Coves del Toll.

La vessant cultural es completa amb clubs de lectura, exposicions artístiques i mostres bibliogràfiques a biblioteques com les de Navarcles, Balsareny, Sant Joan de Vilatorrada i Sant Vicenç de Castellet. També destaca la visita guiada al Castell de Sallent (7 de juny) i l’activitat familiar “L’aventura de la Gota Antònia” (8 de juny) a Sallent.

El President del Geoparc i conseller de Turisme, Eduard Mata, creu que “la Setmana dels Geoparcs Europeus és una ocasió única per apropar el nostre patrimoni geològic a tots els públics, tant de dins com de fora de la comarca”. Destaca que, com cada any, “la varietat d’activitats és molt gran, gràcies a totes les entitats que s’impliquen en l’organització i a les quals agraïm el seu suport”.

Amb el lema “Viu, trepitja i tasta 40 milions d’anys d’història”, el Geoparc convida a gaudir de la natura i el coneixement, i a posar en valor el seu excepcional patrimoni geològic, reconegut per la UNESCO. Les activitats requereixen inscripció prèvia i les places són limitades. La programació completa i els formularis d’inscripció es poden consultar a través de la pàgina web oficial: www.geoparc.cat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: GEOPARC   CATALUNYA CENTRAL 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
L'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central presenta un cicle sobre cultura i comunitat
CATALUNYA CENTRAL
Gairebé una tercera part de l’energia consumida als CAP amb plaques solars
SANITAT
Premi al projecte SALSA com a millor iniciativa dels serveis sanitaris en atenció primària a Catalunya

CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central renova el reconeixement
SANITAT
Dia Internacional de la Infermera 2025
CATALUNYA CENTRAL
La Unitat Docent de l'ICS Catalunya Central celebra l'acte de comiat de la darrera promoció
L'alcalde Marc Aloy celebra els cinc anys d'alcaldia
El carrer Guimerà comença a canviar d'imatge amb les obres
UManresa reuneix prop de 100 persones en la segona jornada internacional de debriefing clínic
El conegut divulgador científic David Bueno ofereix dues xerrades a Súria
Tota l’oposició de Súria impulsa un projecte per renovar i cobrir la pista municipal del barri de Salipota
Els vins de la DO Pla de Bages, presents als Premis Nacionals de Gastronomia al Món Sant Benet
Fundació Mémora presenta la guia de bones pràctiques "Pacificar el final de la vida"
Afectacions de mobilitat per la Trobada de Diables de Manresa, dissabte a la nit


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]