Dissabte 17 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Les deixalleries mòbils regalen 500 sacs de compost
El compost s’obté a partir de la fracció orgànica que la ciutadania separa a casa (restes de menjar i petites restes de poda).
Les deixalleries mòbils regalen 500 sacs de compost.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez  
14/05/2025 15:15
Un dissabte participat a la Fira Mediterrània de Manresa
L'Ajuntament de Manresa i UManresa consoliden la jornada d'educació 0-3 com a espai de referència
Castellbell i el Vilar obté una puntuació destacada en l’índex de transparència
El pubillatge de Sant Fruitós de Bages visita el Parlament de Catalunya
Unes 500 persones usuàries de les deixalleries mòbils del Consorci han rebut de regal un sac de compost de 5 litres entre el 4 i l’11 de maig, per celebrar la Setmana Internacional del Compost, l’adob que es produeix a partir dels residus orgànics que la ciutadania separa a casa. Al nostre territori, aquesta fracció orgànica arriba a la planta de compostatge de Bufalvent, on es transforma en compost després d’haver passat per un procés de tractament i amb un control exhaustiu de la humitat i la temperatura. Si aquests residus (restes de menjar i petites restes de poda) no els separem bé i van a parar al dipòsit (abocador), generen gasos i líquids contaminants i no es poden reaprofitar.

El compost del Parc ambiental es pot comprar durant tot l’any a les deixalleries del Consorci o al Parc ambiental de Bufalvent. Però aquesta és la quarta edició que, durant la Setmana Internacional del Compost, el Consorci en regala sacs a les persones que fan ús de les deixalleries mòbils durant aquells dies, una iniciativa molt ben rebuda per part de la ciutadania i que ajuda a visibilitzar la importància de separar correctament l’orgànica a casa. D’altra banda, el compost produït al Parc ambiental de Bufalvent també ha estat protagonista de la campanya de la Setmana Internacional del Compost 2025 de l’Agència de Residus de Catalunya. L’adob produït al Bages s’ha utilitzat en diverses activitats arreu del país.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSORCI DE RESIDUS   BAGES 
També et pot interessar:
BAGES
Castellbell i el Vilar obté una puntuació destacada en l’índex de transparència
ST. FRUITÓS
El pubillatge de Sant Fruitós de Bages visita el Parlament de Catalunya
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages posa nom al Passatge del Casino i al Carreró de Cal Samutxín

ST. FRUITÓS
La Policia Local de Sant Fruitós de Bages realitza una campanya de protecció dels vianants
BAGES
Castellbell i el Vilar instal·larà una pista poliesportiva nova a la urbanització de La Vall de Montserrat
ST. FRUITÓS
La zona verda de les Brucardes incorpora nous aparells de gimnàstica
COVISA Manresa-Palma Futsal i Les Cots-Balconada, en directe a a Esport Central
L'escultura Metralla de nit
8 de cada 10 espanyols planifica la seva jubilació calculant menys anys de vida
Ismael L'aziri , 7è , travesant el Pirineu i Catalunya amb la Trail Cat The Race
La Fira Mediterrània amb ambient al carrer i la mirada al cel
Un dissabte participat a la Fira Mediterrània de Manresa
L'Ajuntament de Manresa i UManresa consoliden la jornada d'educació 0-3 com a espai de referència
Castellbell i el Vilar obté una puntuació destacada en l’índex de transparència


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]