Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Castellbell i el Vilar avança la modificació urbanística
L'equip de Govern ha aprovat una partida de 90.000 euros per executar el projecte tècnic per desencallar el sector del Borràs pendent d'urbanitzar.
Castellbell i el Vilar avança la modificació urbanística.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez  
16/05/2025 11:11
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
L'Ajuntament de Castellbell i el Vilar ha fet un pas endavant important per oferir oficialment un nou emplaçament per al futur institut de secundària del municipi. El consistori ha avançat els tràmits del projecte tècnic que farà possible la modificació urbanística al sector pendent d'urbanitzar del barri del Borràs. L'execució del projecte tècnic, que ha tingut un cost de 90.000 euros aportats amb els recursos propis de l'Ajuntament, permetrà també donar compliment a la sentència judicial de l'any 2016 que demanava al consistori fer aquesta modificació i donava un any per executar-la. L'Ajuntament donarà compliment a la sentència que estava pendent d'executar per l'anterior equip de govern.

Espai idoni

A través de la modificació urbanística, el consistori fixa el nou emplaçament de l'institut en uns terrenys de 9.000 metres quadrats a l'Avinguda Catalunya i amb tots els serveis disponibles en un entorn en què també hi ha l'Escola Jaume Balmes i l'escola bressol municipal. L'Ajuntament treballarà per fer àgil tota la tramitació tècnica que es preveu que estigui a punt durant el primer trimestre de 2026. La modificació urbanística permetrà també legalitzar i desenvolupar urbanísticament les dues bandes de l'Avinguda Catalunya, un fet llargament reivindicat per les propietats dels diferents terrenys de la zona que continuen sense urbanitzar. 

El nou espai, que està a escassa distància de l'institut actual, comença a caminar per fer realitat la cessió d'un terreny en condicions per al Departament d'Educació. L'equipament actual, amb mòduls prefabricats acullen des de 2009, les instal·lacions de l'Institut Bages Sud. Ja han passat 16 anys sense grans progressos, amb la nova proposta d'ubicació es vol accelerar la cessió d'aquest terreny per a la construcció del nou institut, ja que per l'equip de govern actual és una acció absolutament prioritària i urgent.

Visita sobre el terreny

Per aquest motiu i en compliment d'aquest objectiu prioritari, aquesta setmana s'ha fet una visita tècnica sobre el terreny que ha comptat amb la presència de la directora dels Serveis Territorials del Departament d'Educació, Saray Gómez, del director adjunt Marc Peñarroya, de l'equip tècnic i de diferents responsables dels serveis territorials, a més de les direccions de l'Escola Jaume Balmes i de l'Institut Bages Sud. En el marc de la visita, també s'ha fet el seguiment de les obres de millora a l'escola Jaume Balmes. Ara mateix s'està construint el nou ascensor i s'estan remodelant una part dels lavabos. A més, es treballa coordinadament per renovar la tanca perimetral, a càrrec del Departament, i la millora del pati, que es finançarà a través del PUOSC 2025-2029. L'Ajuntament de Castellbell i el Vilar té un ferm compromís amb l'educació i amb la millora dels equipaments públics del municipi, per tal que els castellvilarencs i les castellvilarenques puguin tenir a l'abast tots els serveis públics que necessiten i es mereixen.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CASTELLBELL I EL VILAR   BAGES  
També et pot interessar:
ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet renova 570 punts de llum amb tecnologia LED
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
BAGES
Castellbell i el Vilar adquireix un nou vehicle per a la Guàrdia Municipal

ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet inicia les obres de la nova comissaria de la Policia Local
ST. FRUITÓS
En marxa les tasques de manteniment de la pista del Pavelló d'Esports Municipal de Sant Fruitós
ST. FRUITÓS
Oberta la convocatòria dels ajuts de menjador per a la llar d'infants i pels escolars
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]