Dimarts 08 de juliol de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Nova regulació que ampliarà el llistat de discapacitats que donen dret a la jubilació anticipada
Les entitats representatives del col·lectiu presentaran les propostes de noves patologies per incorporar a la norma.
Nova regulació que ampliarà el llistat de discapacitats que donen dret a la jubilació anticipada.

SOCIETAT / Social.cat | @socialpuntcat / AMIC  
25/05/2025 10:11
El Kursaal de Manresa frega els 60.000 espectadors entre gener i juliol de 2025, una xifra de rècord
La Clínica Sant Josep posa en marxa una nova Unitat de Patologia Vascular
Sandra Monfort porta la música que presentarà al Cruïlla al Punt Endesa
Mor un motorista en un xoc frontal amb un autocar a la BV-1225
A partir de l’1 de juny de 2025 entra en vigor la nova normativa que regula el procediment per actualitzar i estendre el llistat de discapacitats que poden donar accés a la jubilació anticipada per a les persones treballadores amb un grau de discapacitat igual o superior al 45%. Es tracta de l’Ordre ISM/444/2025, una mesura que ha sigut celebrada per les entitats de l’àmbit de la discapacitat, com és Ecom. “Es tracta d’una mesura molt esperada que suposa un pas important per avançar en la justícia social i reconèixer la realitat i les necessitats de moltes persones amb discapacitat”, remarca l’organització.

Fins ara, el llistat de patologies que donaven dret a la jubilació anticipada estava recollit a l’annex del Reial decret 1851/2009, però no existia cap procediment formal per modificar-lo o ampliar-lo. Això alerta Ecom, generava una gran indignació entre el col·lectiu i les entitats i deixava fora moltes persones amb patologies greus que no hi estaven incloses, tot i que també comportessin una reducció significativa de l’esperança de vida. La nova regulació posa fi a aquest buit normatiu, establint un procediment clar, objectiu i basat en criteris científics per proposar la incorporació de noves discapacitats.

Amb aquesta nova norma, les entitats representatives del col·lectiu seran les encarregades de presentar les propostes de noves patologies per incorporar. Les persones treballadores, per si soles, no poden iniciar aquest procediment. Les sol·licituds hauran de ser analitzades per una nova comissió tècnica, formada per experts mèdics i representants d’organitzacions de persones amb discapacitat, que emetrà un informe tècnic valorant la base científica i mèdica de cada proposta.

Quan es podrà demanar i quins requisits es demanen?

Les entitats podran presentar sol·licituds un cop l’any, entre l’1 de gener i el 31 de març. De manera excepcional, aquest any 2025 es podrà fer durant els tres mesos posteriors a l’entrada en vigor de l’ordre (és a dir, entre el juny i el setembre de 2025). Perquè una proposta sigui admesa, caldrà presentar documentació detallada com ara una descripció epidemiològica de la patologia, evidències científiques sobre el seu impacte en la reducció de l’esperança de vida, estudis mèdics i criteris utilitzats per a la selecció d’aquests estudis, una anàlisi i síntesi dels resultats obtinguts, i enllaços o còpies dels treballs científics citats. A més d’obrir la porta a noves inclusions, la norma estableix que cada deu anys es revisarà el llistat de patologies ja incloses per comprovar si continuen complint els criteris que van justificar-ne la incorporació.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DISCAPACITAT   JUBILACIÓ  
També et pot interessar:
MANRESA
Nova edició de la formació per donar suport en la transició cap a la jubilació
ACTUALITAT
Coses que no has de vendre quan et jubilis
ECONOMIA
Quan és el moment ideal per començar a estalviar per a la jubilació?

ACTUALITAT
Tot sobre la jubilació dels baby boomers
ACTUALITAT
La regla del 4% per gaudir d’una jubilació tranquil·la
ECONOMIA
Noves formes de jubilació: la jubilació activa
Carme Ferrer Mora, de Teixits Ferrer i Mora, rep un record en homenatge a la seva jubilació
El CE Manresa incorpora el davanter centre Ayoub Al Azami
L'ascensor del Casinet del Poble Vell entra en funcionament
Tractament amb herbicides dins els terrenys de la Subestació Eléctrica Manresa i la del Congost
Alice Guy serà el pròxim nom de dona que incorporarà el nomenclàtor de Manresa
La Clínica Sant Josep posa en marxa una nova Unitat de Patologia Vascular
El Kursaal de Manresa frega els 60.000 espectadors entre gener i juliol de 2025, una xifra de rècord
Sandra Monfort porta la música que presentarà al Cruïlla al Punt Endesa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]