Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

1.600 alumnes de cicle Mitjà i Superior de Primària interpretaran la cantata ‘Real’
És la dissetena edició del projecte que acull el Kursaal de Manresa. A la Cantània 2025 hi participen 1.577 nens i nenes de cicle Mitjà i Superior de Primària de 46 escoles de la Catalunya central.
Gairebé 1.600 alumnes de cicle Mitjà i Superior de Primària de la Catalunya Central interpretaran la cantata ‘Real’.

CULTURA / Redacció/Jordi Preñanosa  
19/05/2025 12:41
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
Un total de 1.577 alumnes de cicle de Mitjà i Superior de Primària de 46 escoles del Bages (13 de Manresa, 23 de la resta del Bages), 2 del Moianès, 3 de l’Anoia, 2 del Berguedà i 1 del Vallès Occidental participaran aquesta setmana, fins divendres, en els 7 concerts de ‘Real, la cantata amb composició musical de Xavier Pastrana i dramatúrgia de Llucia Ramis que promou L’Auditori de Barcelona. En aquesta dissetena edició de Cantània a Manresa les sessions seran de dilluns a dimecres a les 19h, i dijous i divendres, a les 17 h i a les 20:30 h.

Cantània és una activitat adreçada a l’alumnat de segon i tercer cicle de Primària. Per a poder-hi participar, el seu professorat de música assisteix a tres jornades de treball a partir de les quals va preparant el repertori amb els nens que faran els concerts. Cada escola té el disc per poder treballar sobre les parts instrumentals des de 6 mesos abans dels concerts. Cada any s’estrena una cantata per a instrumentistes, solistes i gran cor.

Aquest any a ‘Real’, la Vera i l’Ernest són personatges de videojoc. L’Ernest vol saber què hi ha més enllà de les aventures que estan condemnats a repetir, vol sortir del rectangle on estan tancats. La Vera li diu que realitat i ficció són el mateix, i que l’una serveix per explicar l’altra (a través dels contes, les faules o amb metàfores). Com que no el convenç, li mostra les realitats d’alguns nens i nenes enganxats al videojoc que ells protagonitzen. Llavors tots dos salten al món tangible i l’Ernest s’espanta, perquè ja no té la protecció de la pantalla. De fet, la Vera i l’Ernest també són jugadors que s’evadien mitjançant un món al qual eren herois immortals. Ara han d’aprendre que tothom és alhora persona i personatge, real i representació, sempre protagonista del joc de la vida.

Cantània és una activitat amb diferents fases d'actuació: sessions de formació amb el professorat, treball del professorat a la seva aula i concerts interpretats per l'alumnat. Durant el curs es treballa tant des de l'organització com des de l'escola. L'objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l'acte, es converteixi en una vivència musical important i inoblidable. Cantània és un dels 5 projectes educatius del Teatre Kursaal de Manresa, que s’ofereixen a escolars des de 2 anys (P2) i fins a 4t d’ESO.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: KURSAAL   TEATRE   CULTURA 
També et pot interessar:
TEATRE
Una vuitantena d’actors i actrius assagen El retaule del Flautista
CULTURA
L’Aula d’Arts Escèniques del teatre Kursaal obre inscripcions del curs 2026-27
CERTÀMENS
La participació centrarà la 29a Fira Mediterrània de Manresa

CULTURA
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
LA FOTO DEL DIA
Un assaig del Retaule del Flautista
CERTÀMENS
De Gairó, La Mare del Tanu i Nastallat, finalistes del Concurs Sons 2026
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]