Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’Escola Agrària de Manresa acull els socis del projecte europeu EVECSA
Les diferents escoles de formació professional, companyies agràries i institucions de coneixement, sòcies del projecte europeu EVECSA, es trobaran a l'Escola Agrària de Manresa entre el 2 i el 6 de juny. EVECSA és l'acrònim de EuropeanVocationalExcellence for ClimateSmartAgriculture, dedicat a la mitigació i adaptació al canvi climàtic de les activitats agronòmiques.
L’Escola Agrària de Manresa acull els socis del projecte europeu EVECSA.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
03/06/2025 09:33
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
Durant els cinc dies que dura la convocatòria, una trentena de docents i professionals del sector agrari compartiran els seus avenços i les seves estratègies per aconseguir els diferents objectius que han de tirar endavant durant els pròxims tres anys, en el marc del projecte europeu:

·         Augmentar de manera sostenible la productivitat i els ingressos agrícoles.
·         Adaptar-se i incrementar la resiliència al canvi climàtic.
·         Reduir i/o eliminar les emissions de gasos d'efecte hivernacle, sempre que sigui possible.

Aquesta és la tercera trobada presencial que reuneix tots els socis del projecte des que ha començat. La primera es va fer a Dinamarca i la segona als Països Baixos. En aquesta ocasió, el focus d'atenció serà la transferència de coneixement dins el món rural i com es poden establir xarxes de cooperació tant a escala local com internacional. Les altres línies de treball s'abordaran més breument: com enriquir l'oferta formativa segons les necessitats del sector agrari, com promoure la incorporació i l'accés de gent jove al sector, i com construir aliances sòlides entre escoles agràries, sector privat i centres de recerca.

El calendari de la trobada inclou reunions, sessions expositives de casos d'èxit i visites. La primera sessió es farà a les instal·lacions de l'Escola Agrària de Manresa a can Poc Oli, on també es podran conèixer els diferents assajos i experiències que s'hi porten a terme. La segona sessió es dedicarà sobretot a reunions de treball. El darrer dia, el grup es desplaçarà al Celler Abadal per veure com s'hi aprofiten les restes d'esporga per encoixinar la vinya. El programa també inclou breus tastets de cultura popular catalana, com una mostra dels castellers Tirallongues o un taller de dansa tradicional.

L'Escola Agrària de Manresa és l'entitat líder del grup de socis catalans, constituït també per Boscat i el Centre Tecnològic Beta de la UVIC-UCC. La resta d'ens participants són de Dinamarca, Finlàndia, Itàlia, Holanda i Polònia. En total, 22 socis entre instituts de formació professional agroalimentària, empreses, organitzacions representatives de la indústria i el sector, universitats i organismes vinculats al coneixement.

El projecte està cofinançat per la Unió Europea. L'Escola Agrària de Manresa forma part del conjunt d'Escoles Agràries del Servei de Formació Agroalimentària del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació. A més de formació contínua, assajos i projectes europeus, ofereix un cicle formatiu de grau mitjà en agroecologia, i un cicle formatiu de grau superior en paisatgisme i medi rural – perfil professional 'Agroecologia i canvi climàtic'.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ESCOLA AGRÀRIA   MANRESA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
MANRESA
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
WATERPOLO
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada

LA FOTO DEL DIA
El cartell de l'ExpoBages
ALTRES ESPORTS
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
MANRESA
Destinen 100.000 euros a impulsar la contractació indefinida de persones en atur amb formació
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]