Dissabte 01 de novembre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’APCE i CaixaBank analitzen la conjuntura immobiliària a les Comarques Centrals
A escala comarcal, el primer trimestre de 2025 al Bages es van iniciar 91 habitatges i van acabar-se 46; a Osona es van iniciar 60 i s’han acabat 74.
L’APCE i CaixaBank analitzen la conjuntura immobiliària a les Comarques Centrals.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
07/06/2025 15:00
La Festivitat de Tots Sants omple el Cementiri de Manresa
Universi+ arriba a la novena edició i inicia el curs amb 46 persones
Sant Fruitós de Bages adquireix la totalitat de la finca de Can Figueras
Sant Joan aprova inicialment un pressupost de 13 milions d’euros
L’Associació de Promotors de Catalunya (APCE), l’Ajuntament de Manresa i CaixaBank han analitzat la situació del sector immobiliari al municipi i les possibilitats que ofereix a les empreses promotores i constructores de les Comarques Centrals, en la sessió immobiliària “Conjuntura Immobiliària Residencial: Comarques Centrals”.

La jornada ha aplegat a nombrosos representants d’empreses promotores i constructores de Manresa i les Comarques Centrals i ha comptat amb la participació de l’Ajuntament de Manresa, Marc Torrent, director general de l’APCE, Blai Morera, director del Centre d’Empreses de Negoci Immobiliari de CaixaBank a la Direcció Territorial de Catalunya, entre altres ponents.

Les dades de producció d’habitatge en valors absoluts són les següents: Manresa registra 63 habitatges iniciats durant el primer trimestre del 2025, xifra que suposa un increment del 232% respecte el mateix període del 2024. Pel que fa als habitatges acabats, a la capital del Bages es van acabar 27 habitatges, mentre que el mateix període del 2024 no es va acabar cap. Vic registra 16 habitatges iniciats durant el primer trimestre de 2025, xifra que suposa una davallada del 62% respecte el mateix període del 2024. Pel que fa als habitatges acabats, a la capital d’Osona es van acabar 32 habitatges, xifra que suposa una davallada del 63% respecte del 2024.

A escala comarcal, el Bages registra 91 habitatges iniciats durant el primer trimestre del 2025, xifra que suposa un increment del 194% respecte del 2024. Pel que fa als habitatges acabats, el primer trimestre del 2025 es van acabar 46 habitatges, xifra que suposa un augment del 283% respecte el mateix període de l’any anterior. Osona registra 60 habitatges iniciats durant el primer trimestre del 2025, xifra que suposa una davallada del 32% respecte del 2024. Pel que fa als habitatges acabats, el primer trimestre del 2025 es van acabar 74 habitatges, una xifra un 38% inferior a la registrada l’any anterior.

En referència a la província de Barcelona, durant el primer trimestre de 2025 s’han iniciat 2.336 habitatges, xifra que suposa un descens del 17,9% respecte el mateix període del 2024. I pel que fa als habitatges acabats, s’han acabat 2.606 habitatges al llarg del primer trimestre del 2025, xifra un 10,4% superior a la registrada l’any anterior. A la província de Lleida, durant el primer trimestre de 2025 s’han iniciat 109 habitatges, xifra que suposa un descens del 44,7% respecte el mateix període del 2024. I pel que fa als habitatges acabats, s’han acabat 88 habitatges al llarg del primer trimestre del 2025, xifra un 45,3% inferior a la registrada l’any anterior.

Compravenda d’habitatges

D’altra banda, una de les xifres més destacades és la compravenda d’habitatge, tant nou com usat. Durant el 2024 al Bages es van registrar 695 compravendes d’habitatges nous i 1.676 d’habitatges usats, i a Osona es van registrar 413 compravendes d’habitatges nous i 1.207 d’habitatges usats.Si mirem les dades a les capitals d’aquestes comarques, el 2024, a Manresa es van registrar 233 compravendes d’habitatges nous i 802 d’habitatges usats; i a Vic es van registrar 246 compravendes d’habitatges nous i 312 d’habitatges usats. En últim lloc, en relació amb l’activitat promotora de la província de Barcelona, el número de noves promocions en oferta ha estat de 885 l’any 2024, amb 19.797 habitatges dels quals un 23,5% (4.660 habitatges) encara està a la venda. A la província de Lleida, el número de noves promocions en oferta ha estat de 43 l’any 2024, amb 1.011 habitatges dels quals un 30,2% (305 habitatges) encara està a la venda.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: APCE   CAIXABANK 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Voluntariat CaixaBank beneficia a 3.300 persones vulnerables
ECONOMIA
Jaume Masana, nou director de Negoci de CaixaBank
ACTUALITAT
La Fundació Lacetània renova el conveni amb Fundació "la Caixa" i CaixaBank "

ECONOMIA
Col·laboració per seguir impulsant la competitivitat tecnològica de les empreses
ACTUALITAT
165 nens i nenes en situació de pobresa al Bages, Berguedà i Osona tindran el regal de Nadal que desitgen
BÀSQUET
CaixaBank renova l'acord de patrocini amb el BAXI Manresa
Visites teatralitzades al Castell de Balsareny
La Festivitat de Tots Sants omple el Cementiri de Manresa
Els monuments catalans entren als centres educatius de secundària
Descens del 40% dels robatoris amb violència o intimidació i del 30% de les ocupacions a immobles
Universi+ arriba a la novena edició i inicia el curs amb 46 persones
El pretzel, orígen d'aquesta peça de brioixeria
Iogurt vs Quefir: diferències i similituts
La Policia Local i la Brigada actuen per facilitar l'accés al Cementiri


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]