Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Súria acull l’exposició “Operació Aigua”
L’alumnat de primària i secundària de segon, tercer i quart curs de les escoles Francesc Macià, Salipota i FEDAC Súria han visitat avui la mostra didàctica instal·lada al parc municipal Macary i Viader, on romandrà fins al 26 de juny.
Súria acull l’exposició “Operació Aigua”.

SÚRIA / Redacció/Sergi Vàzquez  
05/06/2025 15:58
Dispositiu especial de trànsit de Setmana Santa 2026
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
L’exposició itinerant “Operació Aigua”, la iniciativa d’Agbar centrada en la sensibilització per a un consum responsable de l’aigua arriba aquest mes de juny a Súria. Concretament està instal·lada al parc municipal Macary i Viader, on es podrà visitar de manera gratuïta fins al 26 de juny. Aquesta mostra didàctica, que compta amb el suport de l’Ajuntament de Súria, persegueix conscienciar la ciutadania sobre la situació actual i futura de la disponibilitat d’aigua, sobre els usos i abusos que en fem com a societat i sobre l’impacte que aquestes accions tenen en el medi natural. L’exposició està dirigida al públic general, amb un èmfasi especial en el familiar i escolar. En aquest sentit, avui ha rebut la visita de l’alumnat de primària i secundària de segon, tercer i quart curs de les escoles Francesc Macià, Salipota i FEDAC Súria.

En paraules d’Albert Estival, director d’Agbar Pirineus: “la conscienciació i la sensibilització ciutadana en el consum responsable de l’aigua és imprescindible per fomentar una cultura de sostenibilitat, garantir la preservació dels ecosistemes aquàtics i assegurar la disponibilitat d’aquest recurs essencial per a les generacions presents i futures. A través d’hàbits quotidians responsables, la ciutadania pot contribuir activament a una gestió més eficient. Per tant, qualsevol gest a favor de l’estalvi d’aigua suma, encara que sigui petit”.

I afegeix: “des d’Agbar sempre hem estat compromesos amb la sensibilització de la ciutadania, especialment del jovent. L'exposició és un exemple més d’aquest compromís que ampliem al públic adult perquè tothom prengui consciència que la gestió de l’aigua esdevé una qüestió essencial en el context global de canvi climàtic”. I per això, Estival anima a visitar-la pel seu caràcter divulgatiu: “la mostra ens interpel·la davant l’impacte que tenen les nostres accions en el medi natural i, especialment, en un recurs escàs com és l’aigua”.

Una exposició educativa que recorre tota Catalunya

L’exposició “Operació Aigua” compta amb quatre blocs -“Com contaminem l’aigua?”, “Com s’embruta l’aigua?”, “Aigua per a tothom?” i “Quanta aigua consumeixes?”- on posa en relleu dades rellevants sobre la seva accessibilitat, com el cas de la xifra que indica que més de 800 milions de persones a tot el món no disposen d’aigua potable, o que més de 4.000 milions de persones no tenen accés a lavabos i que un 80 % de les aigües residuals es llencen als rius i al mar sense tractar, fet que provoca la contaminació de les aigües.

Actualment, l’exposició “Operació Aigua” ha arribat a més d’una seixantena de poblacions catalanes des que es va posar en marxa l’octubre de 2020. En aquest sentit, ha visitat els següents municipis: Granollers, Mollet del Vallès, Sant Celoni, Sant Cugat, Rubí, Martorell, Amposta, Sitges, Alcanar, Valls, Mollerussa, Tàrrega, Ulldecona, Calafell, Constantí, Cambrils, Tarragona, Barcelona, Sant Pere de Ribes, Igualada, Sallent, Taradell, Berga, Manlleu, Alp, Santa Bàrbara, Olot, Arbúcies, Roquetes, Juneda, Tossa de Mar, les Borges Blanques, Palamós, Cubelles, Roses, l’Arboç, Cervelló, Polinyà, Santa Coloma de Farners, Calella, Cabrera de Mar, Sant Vicenç dels Horts, Sentmenat, Súria, Vilanova del Camí, les Franqueses del Vallès, l’Ametlla del Vallès, Avià, Santa Eulàlia de Ronçana, Sant Hipòlit de Voltregà, les Masies de Voltregà, Sabadell, el Masnou, Caldes d’Estrac, Alella, Sant Vicenç de Montalt, Puigcerdà, Palafolls, Llívia, Calonge i Sant Antoni, Callús i Llançà.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SÚRIA   BAGES   AGBAR 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
El Consell d’Infants del Bages celebra a Sant Fruitós de Bages el segon plenari
MANRESA
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
SÚRIA
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques

ST. FRUITÓS
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
ST. FRUITÓS
L’ultrafondista Núria Picas oferirà la conferència motivacional “Ara o Mai”
ST. FRUITÓS
La ciutadania decideix el nom als parcs de Pineda de Bages
L'ombra d'un arbre de la Plaça Neus Català
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
Una nova oportunitat lluny de casa per al BAXI Manresa
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]