Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Consell Comarcal impulsa un projecte pilot per afavorir el relleu agrari i l’arrelament de joves
El Consell Comarcal del Bages impulsa un projecte pioner per afavorir el relleu agrari al municipi de Balsareny. La iniciativa està liderada per la Unitat de Joventut i s’inclou dins del programa d’“Escolta Jove” de la Diputació de Barcelona, que promou l’acompanyament a l’emancipació dels i les joves a municipis de menys de 5.000 habitants.
El Consell Comarcal del Bages impulsa a Balsareny un projecte pilot per afavorir el relleu agrari i l’arrelament de joves.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez  
20/06/2025 16:17
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
El projecte té l’objectiu de garantir l’accés a la terra i facilitar l’arrelament de persones joves a municipis rurals. Degut a la seva transversalitat s’està treballant de manera coordinada amb el Servei de Promoció Econòmica i Desenvolupament Rural en la línia amb el que contempla el Pla d’acció per a la transició agroecològica del Bages elaborat des del Servei de promoció Econòmica i Desenvolupament Rural: “Donar suport al relleu agrari i a la incorporació de nova pagesia” i l’Oficina Comarcal d’Habitatge, per explorar solucions residencials que facilitin l’arrelament juvenil

La prova pilot es desenvolupa inicialment a Balsareny però la voluntat del Consell és fer-lo extensiu a altres municipis petits de la comarca. Una de les primeres accions impulsades ha estat la identificació de terres i explotacions susceptibles d’integrar-se al projecte. Aquesta tasca ha estat possible gràcies a l’adhesió del Consell Comarcal al projecte del Banc de Terres de la Diputació de Barcelona.

El relleu generacional al camp és un dels grans reptes de les zones rurals, davant l’envelliment del sector agrari i les dificultats que tenen les noves generacions per accedir a la terra. Aquesta iniciativa vol contribuir a revertir aquesta tendència, tot connectant oportunitats laborals i projectes de vida en el món rural. Amb aquest projecte, el Consell Comarcal fa un pas decidit cap a un model rural viu, actiu i amb futur, apostant per l’agroecologia, la sobirania alimentària i el paper dels joves com a motor de transformació i continuïtat del territori.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
El Consell Comarcal del Bages engega els tallers de teatre “Àvies del segle XXI”
BAGES
El Consell Comarcal del Bages torna a demanar inversions immediates a Rodalies i la gratuïtat de la C-16
BAGES
El Consell Comarcal del Bages impulsa el nou Pla Comarcal de Joventut

BAGES
El Consell Comarcal impulsa un formació en electricitat i electrònica
BAGES
El Consell Comarcal del Bages destina 20.400 € dels Ajuts InnoBages 2025
BAGES
El Bages avança en ocupació
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
L’Ajuntament ofereix noves propostes de formació gratuïtes en el marc dels Tallers Ocupa’t


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]