Dissabte 20 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

6è Congrés Internacional de Geologia i Mineria Ambiental
Experts, investigadors i professionals de diferents països participen aquest cap de setmana a Súria en el 6è Congrés Internacional de Geologia i Mineria Ambiental. La inauguració del Congrés va tenir lloc divendres 20 de juny amb un acte institucional, una conferència i una sortida de camp.
6è Congrés Internacional de Geologia i Mineria Ambiental.

SÚRIA / Redacció/Sergi Vàzquez  
23/06/2025 13:28
La Guàrdia Urbana de Manresa celebra els 160 anys i recupera l'uniforme de gala històric
Arrenca el Mundialet Intercultural de futbol de Manresa en directe a Esport Central
L'ICS rep els nous residents de Medicina i Infermeria Familiar i Comunitària
El Kids&Us Manresa suma amenaça exterior amb Łukasz Kolenda
Les sessions es desenvolupen a la Sala del Portal (el Casinet del Poble Vell) fins a aquest diumenge 22 de juny. El turisme industrial, els geoparcs, la importància de les conques hidràuliques i els entorns naturals han estat alguns dels temes destacats de les sessions d’aquest dissabte 21 de juny. En l’acte inaugural, l’alcalde Albert Coberó va remarcar que la celebració d'aquest 6è Congrés "encaixa plenament" amb la història minera de Súria i amb l’interès geològic i miner del municipi.

Albert Coberó va recordar que l'activitat minera és "la base principal" de l'activitat econòmica i laboral de Súria, però també ha comportat "alguns peatges" que plantegen "reptes" a diferents nivells. En aquest sentit, va fer referència al projecte del parc solar del dipòsit salí vell com a mostra de col·laboració entre l'administració municipal i el sector privat.

En l'acte inaugural, el prestigiós geòleg manresà Josep Maria Mata Perelló, Magister Honoris de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i recent Creu de Sant Jordi, també va parlar de la idoneïtat de Súria com a seu d'aquesta nova edició del Congrés, i va agrair la col·laboració de l'Ajuntament per a la seva celebració. En les sessions del Congrés també participa el regidor de Cultura i Turisme, Albert Fàbrega. Altres activitats inicials del Congrés van ser la sortida de camp als antics forns de guix de les Guixeres i un concert del grup musical surienc LaTrup Duet dins de l'acte inaugural.

En el marc del Congrés, aquest dissabte 21 ha estat signat un conveni de col·laboració entre la Societat Espanyola per a la Defensa del Patrimoni Geològic i Miner (Sedpgym) i la Societat Internacional de Geologia i Mineria Ambiental pel Desenvolupament i l’Ordenament del Territori (Sigmadot), dues de les entitats organitzadores.

També s’han lliurat plaques com a socis col·laboradors de la Sedpgym al Museu de la Mineria de Súria, al Museu de Geologia Valentí Masachs (Manresa) i a la Fundació Cardona Històrica, a més de reconeixements als socis fundadors de la mateixa entitat. L’organització d’aquest 6è Congrés és a càrrec de Sedpgym, Sigmadot l’ONG Mineria pel Desenvolupament (MPD) i l’Ajuntament de Súria, amb la col·laboració de la Federació Internacional de Societats de Defensa del Patrimoni Geològic i Miner, la Xarxa Ibèrica d’Espais Geominers, ICL Iberia, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Fundació Cardona Històrica i la Xarxa de Restauració de Mines i Pedreres.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SÚRIA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages reconeix els èxits dels equips esportius
BAGES
Cicle de Teatre Fòrum sobre edatisme
SÚRIA
L'Ajuntament demana a la Generalitat que reforci la seguretat viària a la carretera de Balsareny

SÚRIA
L'Ajuntament de Súria rep un reconeixement pel seu suport a la donació de sang
BAGES
Artés prepara una nova revetlla de Sant Joan amb Strombers
ST. FRUITÓS
La Policia Local intensifica els controls d’alcohol i drogues al volant
"Newstalgia", la moda de la Generació Z que altera (i inquieta) els hostalers
Aprendre a comprar per Internet de manera segura
La tercera edició de la Nit de les Esglésies de Catalonia Sacra arriba a quinze espais el 26 de juny
"Tenim molts espais naturals, que fan que puguem ser més vulnerables del normal"
La Guàrdia Urbana de Manresa celebra els 160 anys i recupera l'uniforme de gala històric
L'ICS rep els nous residents de Medicina i Infermeria Familiar i Comunitària
El Kids&Us Manresa suma amenaça exterior amb Łukasz Kolenda
Tall de trànsit a la plaça Major amb motiu d'una trobada de colles castelleres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]