Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament de Manresa acull l'acte de cloenda dels cursos de català
Vuitanta alumnes han rebut el diploma de mans de l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia; la regidora de Drets Socials i Persones Grans, Mariona Homs Alsina, i la directora del Centre de Normalització Lingüística Montserrat, Núria Brugaroles Camps.
L'Ajuntament de Manresa acull l'acte de cloenda dels cursos de català. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
29/06/2025 13:47
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El Saló de Sessions de l’Ajuntament de Manresa ha estat el marc de l'entrega de diplomes dels cursos de català per a adults organitzats pel Centre de Normalització Lingüística Montserrat. Aquesta cerimònia, celebrada per primera vegada en aquest emblemàtic espai, vol destacar la importància de l'aprenentatge del català a la nostra ciutat.

Aquest any, 80 alumnes han completat amb èxit els cursos. L'acte ha comptat amb la presència de l'alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia; la regidora de Drets Socials i Persones Grans, Mariona Homs Alsina; la directora del Centre de Normalització Lingüística Montserrat, Núria Brugaroles Camps; l’assessor per la Llengua Catalana de l’Ajuntament, Marc Orriols Gol, i l'equip docent del centre.

L'alcalde Marc Aloy ha felicitat els estudiants pel seu esforç i els ha animat a continuar utilitzant el català en el seu dia a dia, subratllant la riquesa que la llengua i la cultura ofereixen. Ha destacat que aquesta celebració és un testimoni del compromís amb una llengua que estimem i per la qual treballem per millorar la seva presència social en una societat canviant.

Els cursos del Centre de Normalització Lingüística es basen en els programes de llengua catalana del Departament de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya. Amb un enfocament metodològic centrat en l'adquisició de competències comunicatives a través del treball per tasques, els alumnes superen reptes amb el suport dels seus professors.

Els alumnes que han obtingut un certificat homologat segons el Marc Europeu Comú de Referència (MECR) s'han classificat en diversos nivells: Bàsic 3 (A2), Elemental 3 (B1), Intermedi 3 (B2) i Suficiència 3 (C1). Abans de matricular-se, han de fer una prova d’accés per determinar el seu nivell, i cada grau consta de tres cursos de 45 hores. Finalitzant el nivell 3, s'obté una titulació reconeguda.

Durant el període de març a juny de 2025, el Centre de Normalització Lingüística Montserrat ha tingut 735 alumnes inscrits. Gràcies al pla d'urgència del Govern de la Generalitat, aquest trimestre s’ha pogut eliminar la llista d'espera, oferint 10 cursos addicionals als que inicialment estaven programats.

Compromesos amb el català des del 1989

El Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) és un ens públic amb personalitat jurídica pròpia, creat l'any 1989 per la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona i 19 ajuntaments per fomentar el coneixement i l'ús de la llengua catalana. Actualment, està format per la Generalitat de Catalunya, 98 ajuntaments, 37 consells comarcals i la Diputació de Girona. La voluntat comuna de tots els membres del Consorci és impulsar coordinadament el procés de normalització del català en tots els àmbits, tot fomentant-ne el coneixement i l’ús.

El CPNL presta els seus serveis de forma descentralitzada a través d'una xarxa territorial formada per 22 centres de normalització lingüística. Aquests centres s’estructuren en serveis comarcals de català, serveis locals de català i oficines de català. En conjunt, el Consorci disposa d'una plantilla de 600 professionals que, distribuïts en 146 punts del territori, treballen per al foment del coneixement i l'ús de la llengua catalana.

El Centre de Normalització Lingüística Montserrat va iniciar la seva activitat a Manresa, on es troba la seva seu. L’Ajuntament de Manresa és membre fundador del Consorci per a la Normalització Lingüística, abastant una àrea territorial supracomarcal formada per les comarques de l'Anoia, el Bages, el Berguedà i la Cerdanya, que inclou els consells comarcals d’aquestes quatre comarques i els ajuntaments d'Igualada, Berga i Manresa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CNL   MANRESA  
També et pot interessar:
BÀSQUET
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
WATERPOLO
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada
LA FOTO DEL DIA
El cartell de l'ExpoBages

ALTRES ESPORTS
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
FUTBOL
Alex Terraga 'Terri' torna al Covisa Manresa
ACTUALITAT
La Cambra de Manresa celebra 120 anys reivindicant talent, indústria i futur
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]