Divendres 25 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament de Manresa intensifica les actuacions de neteja de pintades i grafitis a la via pública
El nombre de jornades anuals de neteja s’ha multiplicat per cinc des del 2022, amb una inversió prevista de 81.853 euros per aquest 2025.
Les tasques de neteja han començat al Centre Històric i s'extendran a altres punts de la ciutat. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
01/07/2025 12:34
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe

L’Ajuntament de Manresa ha reforçat significativament el servei de neteja de pintades i grafitis a la ciutat amb l’objectiu de millorar l’espai públic i preservar el patrimoni urbà. Aquest 2025 s’han programat 100 jornades dedicades a aquesta tasca, una xifra que suposa gairebé cinc vegades més que les 22 jornades incloses en el contracte anterior de l’any 2022. El cost previst per a aquest servei enguany és de 81.853 euros. Des de l’1 de novembre de 2022, amb l’entrada en vigor del nou contracte, el nombre de jornades anuals ja es va ampliar fins a 33. La voluntat de l’Ajuntament ha estat continuar incrementant els recursos destinats a la neteja de pintades, una actuació considerada clau per mantenir neta la ciutat. Les tasques inclouen la neteja de pintades a parets (excepte persianes), mobiliari urbà, senyals de trànsit i contenidors. Tot i que la neteja d’elements com papereres, bancs o contenidors es fa també amb altres equips de manteniment, el servei de neteja de pintades hi actua puntualment quan és necessari.

Després que la neteja de pintades quedés aturada a causa de les restriccions imposades per la sequera, aquestes tasques ja s’han pogut reprendre i, actualment, el servei està completament operatiu. Des del mes de febrer d’enguany, els treballs se centren al Centre Històric, on s’estan eliminant pintades de façanes i mobiliari urbà, així com adhesius i cartells enganxats en senyals i altres elements. Un cop finalitzades les actuacions en aquest àmbit, el servei s’anirà estenent progressivament a la resta de barris de la ciutat. Els criteris per decidir on actuar parteixen d’una planificació territorial, tot i que es dona prioritat als casos que contenen missatges ofensius o al·lusions especialment greus, encara que estiguin fora de la zona prevista. L’Ajuntament de Manresa treballa per mantenir neta la ciutat i demana la col·laboració i la corresponsabilització de la ciutadania per tenir cura de l’espai públic. 




 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: GRAFITIS   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
MANRESA
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
MANRESA
Ajuts del Pla de Barris per mobilitzar 9,5 milions d'euros en la rehabilitació d'habitatges

MÀGIA
El setè Festival Màgic de Manresa tornarà dissabte a omplir de màgia el centre de la ciutat
MANRESA
Manresa celebra el Dia Internacional de les Persones Grans amb un mes d'activitats culturals
MANRESA
Aigües de Manresa i FORUM impulsen un projecte d'energies renovables en 108 habitatges públics
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Arxiu Municipal digitalitza més de 13.000 documents dels seus fons documentals
La Biblioteca de Sant Fruitós de Bages s’omple de música amb el cicle “Amb veu pròpia”
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]