Dimarts 08 de juliol de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa engega una campanya per prevenir la proliferació del mosquit tigre
Per tal d’eliminar els punts de cria de mosquits i reduir els riscos per a la salut de les persones, es monitoritzarà l’estat de les fonts per identificar possibles àrees de proliferació de mosquits. A més, dos agents cívics distribuiran tríptics informatius a les farmàcies, Centres d'Atenció Primària (CAPs) i edificis municipals, així com oferiran informació als visitants del cementiri municipal.
Manresa engega una campanya per prevenir la proliferació del mosquit tigre. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
05/07/2025 12:57
El Kursaal de Manresa frega els 60.000 espectadors entre gener i juliol de 2025, una xifra de rècord
La Clínica Sant Josep posa en marxa una nova Unitat de Patologia Vascular
Sandra Monfort porta la música que presentarà al Cruïlla al Punt Endesa
Mor un motorista en un xoc frontal amb un autocar a la BV-1225
L'Ajuntament de Manresa ha posat en marxa una campanya de prevenció i informació destinada a controlar la presència del mosquit tigre a la ciutat durant l'estiu. Amb el clar objectiu d'eliminar punts de cria i minimitzar els riscos per a la salut pública, el consistori, a través de la regidoria de Salut, ha dissenyat un pla d'acció que es desplegarà en diversos fronts. Una de les iniciatives més destacades és el repartiment de tríptics informatius (editats per la  Generalitat en col·laboració de diversos Ajuntaments i Consell Comarcals) a punts claus de la ciutat com edificis municipals, Centres d'Atenció Primària (CAPs), farmàcies i altres llocs de gran afluència. Aquesta feina informativa serà realitzada per dues agents cíviques.

A més, es realitzarà un control i seguiment exhaustiu de les fonts de Manresa per tal de detectar punts favorables per a la proliferació del mosquit. També es preveu informar als usuaris del cementiri municipal perquè, fins a finals d'octubre, evitin col·locar flors amb aigua a l'exterior dels nínxols, evitant així la creació de nous focus de cria. El mosquit tigre, identificable per les seves característiques ratlles blanques al cap, cos i potes, és originari del sud-est asiàtic i va ser detectat per primer cop a Catalunya l'estiu de 2004. La seva presència és molt molesta a causa del gran nombre de picades que provoquen els exemplars femella i la seva capacitat de transmetre malalties com el Chikungunya, el dengue i el Zika.

Les autoritats recorden la importància de la col·laboració ciutadana en aquesta campanya, ja que només el 20% dels possibles punts de cria es troben en espais públics. És crucial que cada ciutadà prengui precaucions a casa seva per prevenir la presència del mosquit. Entre les mesures preventives, es recomana buidar regularment qualsevol recipient que pugui acumular aigua, com ara plats sota els testos, joguines al jardí o piscines de plàstic, així com tapar amb tela mosquitera els safareigs i basses petites. També és important eliminar l'aigua dels llocs on es detectin larves i prendre mesures per evitar les picades, com instal·lar teles mosquiteres a les finestres i dur roba de màniga llarga. En cas de picades, es recomana rentar i desinfectar bé la zona i, si les molèsties persisteixen, consultar amb un metge per rebre el tractament adequat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MOSQUIT TIGRE   MANRESA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Els 8 refugis climàtics de Manresa per la calor
MANRESA
Alice Guy serà el pròxim nom de dona que incorporarà el nomenclàtor de Manresa
MANRESA
Tractament amb herbicides dins els terrenys de la Subestació Eléctrica Manresa i la del Congost

MANRESA
Manresa nomenarà Fill Predilecte el directiu olímpic Pere Miró Sellarés, el 9 de juliol
ECONOMIA
L’Ajuntament de Manresa i Pimec promocionen la Plataforma d’Economia Circular del Bages
WATERPOLO
Sorteig del calendari de les lligues estatals de waterpolo
Carme Ferrer Mora, de Teixits Ferrer i Mora, rep un record en homenatge a la seva jubilació
El CE Manresa incorpora el davanter centre Ayoub Al Azami
L'ascensor del Casinet del Poble Vell entra en funcionament
Tractament amb herbicides dins els terrenys de la Subestació Eléctrica Manresa i la del Congost
Alice Guy serà el pròxim nom de dona que incorporarà el nomenclàtor de Manresa
La Clínica Sant Josep posa en marxa una nova Unitat de Patologia Vascular
El Kursaal de Manresa frega els 60.000 espectadors entre gener i juliol de 2025, una xifra de rècord
Sandra Monfort porta la música que presentarà al Cruïlla al Punt Endesa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]