Dimarts 28 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Junts Bages referma el seu compromís amb el desdoblament de la C-55
Junts manté el seu compromís amb el desdoblament de la C-55, una infraestructura clau per millorar la mobilitat, la seguretat viària i la competitivitat del Bages, el Berguedà i el Solsonès.
Junts Bages referma el seu compromís amb el desdoblament de la C-55.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez  
11/07/2025 10:02
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial
Robòtica i conscienciació climàtica a la Setmana de la Ciència 2025
Prop de 400 participants al 7è Congrés de Conducta Althaia i AMPANS
Des de l’àmbit municipal fins al Parlament, Junts ha estat el partit que ha portat aquesta reivindicació al debat parlamentari, convertint-la en una prioritat institucional. Gràcies a l’impuls de Junts, el desdoblament de la C-55 ha entrat amb força i claredat a l’agenda política catalana, esdevenint un tema central en les comissions i debats sobre infraestructures del país. El passat 30 d’abril, en el marc de la Comissió de Territori i Habitatge del Parlament de Catalunya, Junts va obtenir el suport de la Cambra a dues propostes que aposten per un desdoblament en format 2+2 com a resposta definitiva a les mancances actuals. Tal com va expressar l’exdiputat de Junts David Saldoni, “és una evidència que hem d’anar cap a fer el 2+2, cap a fer l’autovia que ens uneixi amb el Baix Llobregat”.

Els acords instaven el Govern de la Generalitat a: ● Reprendre i actualitzar els projectes constructius existents per al tram entre Manresa i Castellbell i el Vilar. ● Incloure els municipis afectats i les plataformes socials en el procés de planificació, mitjançant la Taula de Mobilitat. ● Comparèixer davant el Parlament abans d’acabar el primer semestre de 2025 per informar sobre l’estat de les actuacions. A més, també es va aprovar una proposta de Junts per millorar la seguretat viària a Sant Martí de Torroella i Sant Joan de Vilatorrada, amb l’objectiu que el Govern elabori un estudi que contempli solucions per reduir la perillositat tant per als vehicles com per als vianants.

La presidenta de Junts Bages, Eulàlia Sardà, ha destacat que “Junts Bages ha estat sempre al costat de les entitats i dels agents econòmics i socials del territori, donant suport al desdoblament de la C-55. Hem liderat que aquesta reivindicació arribi a les institucions, assumint la responsabilitat política de defensar-la tal com ens vam comprometre a fer.” Per la seva banda, Ramon Bacardit, cap de Junts per Manresa, ha afirmat que “Junts ha estat l’únic partit que hi ha apostat des del primer moment, amb propostes concretes i compromís polític real. Altres formacions s’hi han anat sumant amb el temps, però vam ser nosaltres qui vam posar el desdoblament de la C-55 a l’agenda parlamentària. Ara cal que el Govern compleixi i que el projecte avanci sense més dilacions.” Junts continuarà treballant per garantir que aquests compromisos es compleixin i perquè el desdoblament de la C-55 esdevingui una realitat el més aviat possible.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: JUNTS BAGES   C-55 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
La Plataforma pel Desdoblament de la C-55 celebra l’anunci del president Illa
POLÍTICA
ERC Bages celebra que el Govern esculli pel desdoblament de la C-55, aprofitant el traçat existent
POLÍTICA
Junts Bages celebra l’anunci del desdoblament de la C-55

BAGES
El Consell Comarcal trasllada a la Consellera de Territori la necessitat del desdoblament de la C-55
POLÍTICA
ERC aconsegueix el consens del Parlament per desbloquejar el desdoblament de la C-55
ACTUALITAT
El Govern destina 23 MEUR a la transformació de la C-55 entre Manresa i Súria
El Cap Bages, il·luminat al vespre
El Casino de Calaf acull el concert “El segon de Rakhmàninov” amb l’orquestra Arts Simfònica Jove
L’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet incorpora set nous agents a la Policia Local
Funció de l’espectacle Maure el dinosaure de la Companyia Teatre Nu
UManresa arriba als 2.620 estudiants en titulacions oficials
Els usuaris de la residència visiten el Museu de la Memòria de la Vinya i el Vi
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]