Dimecres 11 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Les obres del carrer de Llobera obliguen a alterar la mobilitat del nucli antic
Els treballs de remodelació es preveuen enllestir el novembre.
Les obres del carrer de Llobera de Solsona obliguen a alterar la mobilitat del nucli antic. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/ Sergi Vázquez  
19/07/2025 13:51
La Fira de l'Aixada renova l'itinerari del Rei i el Bisbe i arriba a nous espais del Centre Històric
La Seu de Manresa torna al segle XIV amb Berenguer de Montagut
El Consell suma 53 adhesions per impulsar el català al comerç
Sant Benet fa més lliure i flexible l'experiència medieval
A partir del 28 de juliol es tancarà el trànsit rodat al carrer de Llobera i les places de Sant Pere i Ribera de Solsona, excepte per als veïns, titulars d’establiments i de guals i operacions de càrrega i descàrrega. Ahir al vespre l’alcaldessa, Judit Gisbert, la regidora de Governació, Esther Espluga, i l’arquitecta municipal responsable del projecte, Anna Grau, van informar el veïnat de les afectacions a la mobilitat per les obres de remodelació del tram del vial comprès entre els números 29 i 37.  

La reforma del carrer de Llobera i l’àmbit de la plaça de Sant Pere per adequar-ne el paviment en un únic nivell i fer l’espai accessible obligarà a tallar el trànsit rodat al llarg de tot el vial i, durant un temps, també de persones al voltant de la plaça –entre altres mesures, es tancaran les escales cobertes que comuniquen amb el Vall Calent. Amb tot, l’alcaldessa va deixar clar que tots els veïns i les activitats econòmiques tindran garantit l’accés.   Aquesta intervenció és previst que s’enllesteixi el novembre, si bé l’arquitecta adverteix que el termini es pot alterar en funció d’eventuals complicacions, com el temps o la possible aparició de vestigis arqueològics.  

Per possibilitar la circulació exclusiva dels veïns, mentre durin les obres en alguns trams es podrà conduir en ambdós sentits, com per exemple entre les places de Sant Pere i Ribera, pel carrer Estret i entre les travessies de Sant Isidre i de Llobera. També es podrà conduir en sentit contrari a l’habitual en el darrer tram del carrer de Llobera, des de la plaça de Ribera, per sortir per la plaça Major. En canvi, per arribar al carrer des de la plaça Major caldrà fer marrada per la travessia de Sant Josep de Calassanç.

Targeta d’autorització

A partir de la setmana vinent, el veïnat i els establiments afectats podran recollir a les dependències municipals targetes d’autorització, on hauran de fer constar la matrícula del vehicle, per circular, parar i estacionar en tot aquest àmbit.     Una vintena de persones van acudir ahir a la convocatòria de l’Ajuntament a la plaça de Sant Pere per explicar aquestes mesures i recollir inquietuds dels veïns. Entre els dubtes i preocupacions dels assistents, es va parlar del subministrament d’aigua mentre durin les obres. En aquest sentit, s’adequarà una canalització amb un subministrament provisional per evitar talls d’aigua. Pel que fa a la deficient recollida d’aigües pluvials del carrer, en el tram nou es millorarà el drenatge, tal com va remarcar Anna Grau.      

La reurbanització consistirà en la supressió de barreres arquitectòniques, la renovació dels serveis soterrats i l’ampliació de l’espai de plaça de Sant Pere tot mantenint-ne la fesomia. A més de garantir l’accessibilitat en aquest espai i la comissaria de la Policia Local, la reforma també té per objectiu obligar a reduir la velocitat i pacificar el trànsit rodat en un dels eixos principals del nucli antic.

S’habilitarà una rampa d’accés a la plaça, que també quedarà delimitada per murets de formigó de 45 centímetres d’alçada. Finalment, es construirà una plataforma única elevada i pavimentada amb pedra del país de diferents dimensions. Lloses grosses, de 40 per 40 centímetres, marcaran la part central, amb la doble finalitat de mantenir el caràcter original del carrer i definir-ne l’aiguafons, des d’on s’evacuaran les aigües pluvials. La resta de la pavimentació es configurarà amb lloses estretes de diferents dimensions. Aquests treballs, que es van licitar en dues ocasions després que la primera licitació quedés sense efecte per manca de documentació, s’han adjudicat a Construccions Joan Colell Boix per 121.000 euros.  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA  
També et pot interessar:
SOLSONÈS
L’Ajuntament de Solsona treu a concurs dues places d’operari de brigada
SOLSONÈS
Solsona posa en marxa un portal interactiu dels pressupostos municipals
SOLSONÈS
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval

SOLSONÈS
Ja està disponible la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca 2026’
SOLSONÈS
Targeta per a persones que esperen la valoració de discapacitat
SOLSONÈS
Solsona bonifica l’ICIO a tres obres considerades d’interès especial
Vista dels edificis del carrer Guimerà de Manresa
Manresa i Vic oferiran els primers estudis de grau en Dret a la Catalunya Central
AQUA RESMAT inaugura a Sallent la seva nova seu
L’Ajuntament de Solsona treu a concurs dues places d’operari de brigada
Sant Fruitós reuneix més de 300 participants en una Cursa dels Llebrers
La Fira de l'Aixada renova l'itinerari del Rei i el Bisbe i arriba a nous espais del Centre Històric
La Seu de Manresa torna al segle XIV amb Berenguer de Montagut
El Consell suma 53 adhesions per impulsar el català al comerç


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]