Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’Ajuntament de Castellbell i el Vilar celebra que el futur institut Bages Sud es quedi al municipi
El Departament d’Educació ha confirmat aquest matí que l’equipament es construirà en els terrenys de 9.000 metres quadrats de l’Avinguda Catalunya que el consistori posarà a disposició de la Generalitat.
Imatges dels terrenys on s'ubicarà el nou Institut.

BAGES / Redacció/ Sergi Vázquez  
28/07/2025 11:37
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
L’Ajuntament de Castellbell i el Vilar celebra que el futur institut Bages Sud es quedi al municipi finalment. Així ho ha comunicat la Generalitat de Catalunya en el marc d’una reunió aquest matí a la seu del govern a Manresa en què han participat la delegada del Govern a la Catalunya Central, Èlia Tortolero, la directora dels Serveis Territorials d’Educació, Saray Gómez, i l’alcalde de Castellbell i el Vilar, Adrià Valls.

El futur institut es construirà en uns terrenys de 9.000 metres quadrats de l’Avinguda Catalunya, al Borràs, que l’Ajuntament de Castellbell i el Vilar posa a disposició de la Generalitat a través d’una tramitació tècnica que estarà a punt durant el primer semestre de 2026. L’alcalde de Castellbell i el Vilar, Adrià Valls, destaca “el reconeixement a tota la feina feta des del consistori en què hem mogut fitxa de manera insistent aquests dos últims anys avançant els tràmits per fer possible la modificació urbanística del sector pendent d’urbanitzar del Borràs”. L’execució del projecte tècnic, que ha tingut un cost de 90.000 euros aportats amb els recursos propis de l’Ajuntament aquest any, permet també donar compliment a la sentència judicial de l’any 2016 que demanava al consistori fer aquesta modificació i donava un any per executar-la. 
 

Un emplaçament idoni
L’espai que acollirà l’equipament, que està a escassa distància de l’institut actual, permetrà acabar amb la provisionalitat arrossegada des de l’any 2009. L’Institut Bages Sud funciona amb mòduls prefabricats des de fa setze anys i solucionar aquesta anomalia era una de les prioritats de l’actual equip de Govern per al mandat actual. Aquest nou entorn suposarà un salt qualitatiu i vertebrarà els equipaments en un nou eix educatiu del municipi amb l’institut, l’escola i l’escola bressol.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]