Dimarts 28 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’Ajuntament solsoní sotmet a consulta pública el reglament regulador de l’accés restringit al nucli antic
És previst que el nou sistema de control amb càmeres entri en vigor a principi del 2026.
Des d'avui i fins al 6 de setembre, l'Ajuntament sotmet a consulta pública la proposta de reglament.

SOLSONÈS / Redacció/ Sergi Vázquez  
07/08/2025 10:44
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial
Robòtica i conscienciació climàtica a la Setmana de la Ciència 2025
Prop de 400 participants al 7è Congrés de Conducta Althaia i AMPANS
La implantació de càmeres de lectura de matrícules en els principals accessos al nucli antic de Solsona està en fase de proves des de l’any passat i es preveu que entri en vigor com a sistema únic de control d’accés de vehicles a principi de l’any que ve. Des d’avui i fins al 6 de setembre, l’Ajuntament sotmet a consulta pública la proposta de reglament que ho ha de regular.  
 
Tal com va explicar dijous passat al Ple la regidora de Governació, Esther Espluga, l’objectiu de la iniciativa és “ordenar la mobilitat i pacificar el trànsit al nucli antic” amb el control de l’accés de vehicles mitjançant càmeres fora dels horaris comercials. Concretament, estan instal·lades als portals del Castell i del Pont, a l’entrada a la plaça de Palau des del Vall Calent i als carrers de la Regata i de Sant Pau, i les imatges se centralitzen a la comissaria de la Policia Local. La proposta de reglament, aprovada per Junta de Govern Local el dia 4, es pot consultar aquí.
 
La pacificació del trànsit al centre històric i la seva progressiva priorització de l’espai per als vianants és un repte que fa anys que és damunt la taula del consistori. Després d’anys de senyals verticals i mecanismes manuals, el 2014 es va instal·lar el primer sistema de restricció del trànsit rodat amb pilones automàtiques que funcionen mitjançant targetes via ràdio. Amb tot, una dècada després, s’ha constatat que aquell tipus de control ha quedat obsolet amb la proliferació de targetes que no s’han donat mai de baixa malgrat els canvis de domicili i de titularitat d’establiments.  

Sense targeta 
El nou sistema va equipat amb un programari que autoritzarà l’entrada de vehicles únicament amb la lectura de la matrícula, que els residents i comerciants hauran de tornar a facilitar a l’Ajuntament. Podran sol·licitar l’autorització fora de l’horari d’obertura els residents del nucli antic, els propietaris o llogaters d’una plaça d’aparcament, els titulars dels establiments, els proveïdors d’establiments comercials i els vehicles que presten serveis públics. L’horari en què les pilones estan baixades continuarà sent el mateix que l’actual.
 
La regidoria de Governació té previst portar el reglament a votació del Ple el setembre. A la tardor s’obrirà el període de presentació de sol·licituds d’accés i durant un parell de mesos conviuran els dos sistemes de control. La voluntat del govern municipal és que el desembre la Policia Local comenci a avisar els conductors infractors i, després d’un període informatiu, a principi de l’any que ve el nou sistema entri en vigor.
 
Les persones que vulguin fer aportacions al reglament poden fer-ho fins al 6 de setembre amb la presentació d’una instància genèrica telemàticament per mitjà de la seu electrònica (https://solsona.eadministracio.cat), presencialment a l’OAC, o bé enviant un correu electrònic a ajuntament@ajsolsona.cat o a participa@ajsolsona.cat.
 
La instal·lació de càmeres es va adjudicar el mandat passat a Alphanet Security Systems per 35.232 euros en el marc de les actuacions de millora de l’accessibilitat per a vianants al nucli antic de Solsona. Va ser una de la vintena d’accions per dinamitzar el comerç local subvencionades pel Ministeri d’Indústria, Comernç i Turisme mitjançant els fons europeus Next Generation. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA   ACCÉS RESTRINGIT AL NUCLI ANTIC 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona organitza una exposició i els primers cafès-tertúlia
SOLSONÈS
La biblioteca solsonina acull una activitat de contacontes per a infants
SOLSONÈS
Solsona sotmet a informació pública el projecte que farà accessible el camp de futbol

SOLSONÈS
Solsona recupera els Patis oberts els dissabtes al matí
SOLSONÈS
Solsona executa dues obres de millora del clavegueram al Serrat d’en Mingo i a la Creu Blanca
SOLSONÈS
El Projecte Escola-Empresa del Solsonès i Cardona apropa l’alumnat al teixit empresarial
El Cap Bages, il·luminat al vespre
El Casino de Calaf acull el concert “El segon de Rakhmàninov” amb l’orquestra Arts Simfònica Jove
L’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet incorpora set nous agents a la Policia Local
Funció de l’espectacle Maure el dinosaure de la Companyia Teatre Nu
UManresa arriba als 2.620 estudiants en titulacions oficials
Els usuaris de la residència visiten el Museu de la Memòria de la Vinya i el Vi
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]