Dijous 09 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

2,7 milions d’euros en la millora de xarxa i infraestructures
L’objectiu dels treballs de reforçar el servei i avançar cap a una gestió més eficient i sostenible.
2,7 milions d’euros en la millora de xarxa i infraestructures.

ACTUALITAT / Redacció  
18/08/2025 08:23
El BAXI Manresa troba al Nou Congost la primera victòria del curs
Fira Mediterrània reforça els vincles amb el territori en la 28a edició
Lliçó sobre les matemàtiques a la vida quotidiana
Propostes familiars d'aquesta tardor a Món Sant Benet
Conjunt d’obres amb una inversió 2.763.560,44 € per continuar millorant les infraestructures de subministrament d’aigua potable, sanejament, eficiència energètica i sostenibilitat a Manresa i altres municipis. Les actuacions es centren principalment en tres àmbits: renovació i millora de la xarxa d’aigua potable, implementació d’energies renovables i infraestructures de sanejament, amb diverses intervencions destacades. 

Projectes destacats 

Piscines Municipals de Manresa: treballs de substitució del sistema de cogeneració, de gas natural, per un sistema de geotèrmia, aerotèrmia i hidrotèrmia, amb una inversió de 1.089.399,21 €, que permetrà un estalvi energètic i una reducció de les emissions de CO₂. Aquesta actuació està finançada amb fons Next Generation en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) a través de la convocatòria RenoCogen, destinada a impulsar projectes de producció d’electricitat i/o calor amb energies renovables.   Instal·lació de plaques fotovoltaiques als Dipòsits Nous de Manresa: amb un total de 284 kWp de potència instal·lada i un pressupost de 149.814,16 €, dins el marc del projecte “Sostenibilitat en el Cicle Integral de l’Aigua. Un projecte de digitalització i transformació del territori” finançat amb fons Next Generation en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR). 
 
Renovació de trams de la xarxa d’aigua potable a diferents carrers de Manresa: (com Joan Fuster, Nou, Puigterrà de Baix, entre altres), amb inversió acumulada de prop de 700.000 €.  Actuacions en municipis del Bages: Sant Joan de Vilatorrada, Sant Fruitós de Bages, Monistrol de Calders, Marganell, Sant Mateu de Bages (Castelltallat) i Rajadell: per a la renovació i sectorització de xarxes, i connexions al sistema general, amb gairebé 500.000 € d’inversió.  Millora de la xarxa de clavegueram de Manresa: amb obres com la renovació al carrer Serapi Farré i la instal·lació de nous embornals al carrer Sant Joan de Déu, per un import global de més de 60.000 €.  Aquestes actuacions responen al compromís d’Aigües de Manresa amb la millora contínua del servei, l’eficiència energètica i la sostenibilitat ambiental. A més, a partir de setembre es preveuen noves actuacions, com les millores a les Estacions Depuradores de Cardona, Fonollosa i El Mujal (Navàs), així com la substitució de la línia elèctrica als pous de River Park del Pont de Vilomara i Rocafort. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AIGUES DE MANRESA  
També et pot interessar:
MANRESA
Obres a la intersecció del carrer Doctor Esteve amb els carrers Sansa i Mossèn Serapi Farré
ACTUALITAT
Aigües Manresa presenta la Memòria 2024 amb un ferm compromís per la sostenibilitat i l’eficiència
MANRESA
Afectacions de trànsit per treballs d'Aigües de Manresa al carrer Martí Julià

ACTUALITAT
Aigües de Manresa organitza un acte sobre reptes i aprenentatges
MANRESA
Tall de trànsit en un tram del carrer del Bruc, dilluns
MANRESA
Manresa iniciarà aquest 2025 el desplegament de la telelectura per millorar la gestió de l'aigua
El Camí Oliba és molt més que un itinerari
El BAXI Manresa troba al Nou Congost la primera victòria del curs
L’Observatori Astronòmic de Castelltallat dedica la pròxima Nit Temàtica a les Constel·lacions
Adbisio ETL Global, patrocinador del waterpolo manresà
Salvador Busquets i Mariona Homs lideraran la nova executiva d’ERC al Bages
Fira Mediterrània reforça els vincles amb el territori en la 28a edició
Els centres sanitaris públics catalans es reforcen contra els atacs informàtics
Endesa visita la UPC Manresa per formalitzar la signatura del conveni de patrocini amb Dynamics


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]