Dimecres 23 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Endesa reforça el servei elèctric al polígon industrial Santa Anna II, a Santpedor
La Companyia desplega dues noves línies subterrànies per garantir una alimentació alternativa en cas d'incidència o manteniment en el servei.
Endesa reforça el servei elèctric al polígon industrial Santa Anna II, a Santpedor.

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
21/08/2025 12:25
Ajuts del Pla de Barris per mobilitzar 9,5 milions d'euros en la rehabilitació d'habitatges
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol
Solsona eleva a 20.000 euros anuals l’aportació directa al Carnaval
Endesa està portant a terme una actuació al polígon industrial Santa Anna II de Santpedor per reforçar la xarxa elèctrica de la zona i millorar la qualitat del subministrament. L'actuació consisteix en desplegar dues noves línies subterrànies que permetran tenir una alimentació alternativa a les empreses del polígon en cas d'incidència o manteniment en el servei. També s'instal·larà control remot en un centre de mesura per poder operar a distància i poder reposar el servei més ràpidament.

Les obres s'estan realitzant al carrer de les Arenes i en una finca privada de l'empresa Magneti Marelli, on s'està estenent 320 metres de nou cablejat subterrani de mitjana tensió d'alumini a 25 kV i de 240 mm2, una secció superior a l'anterior (de 150 mm2) que permetrà esponjar la xarxa i deixar-la preparada per a ampliacions que hi pugui haver en un futur. Tot plegat permetrà optimitzar la configuració de la xarxa elèctrica a la zona i que un centre de mesura existent passi a tenir una configuració d'entrada-sortida mitjançant doble circuit, de manera que hi haurà una línia alternativa en cas d'indisposició de la línia principal.

A més, també es millorarà de forma substancial la seguretat d'aquesta instal·lació, ja que es substituiran les cabines aèries per unes encapsulades amb un gas de característiques especialment aïllants. Aquestes cel·les, completament estanques, tenen una major capacitat d'extinció en cas que es produís algun incident i són més segures per als tècnics que han d'entrar al centre de transformació a fer treballs de manteniment i millora o a realitzar alguna maniobra.

Per últim, el centre de mesura també quedarà telecontrolat, ja que s'instal·laran uns dispositius d'actuació remota que permeten controlar i maniobrar la xarxa a distància, des del Centre de Control de la Companyia. Aquesta característica fa que el temps de resposta sigui molt més ràpid en cas d'una eventual incidència, sigui quina sigui la causa, ja que agilitza la localització de l'avaria alhora que permet la maniobra de la xarxa a distància sense desplaçar-hi personal ara que es podrà alimentar els clients per vies alternatives. L'actuació beneficia directament a 14 empreses properes al punt d'intervenció, que representen una potència total de 1.178,7 kVA. Indirectament, tot el polígon industrial Santa Anna II en sortirà reforçat, ja que la nova configuració permetrà una gestió més eficient del subministrament.

Aquesta actuació, que ha suposat una inversió de 80.000 euros aportats íntegrament per la Companyia, s'emmarca en el pla de millora de les infraestructures elèctriques que Endesa desenvolupa al Bages, amb l'objectiu de dotar la xarxa de més robustesa, fiabilitat i capacitat de resposta davant d'incidències.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ENDESA   SANTPEDOR   BAGES 
També et pot interessar:
BAGES
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol
POLÍTICA
ERC Bages celebrarà una trobada comarcal per reivindicar el treball compartit pels pobles i ciutats
BAGES
Fonollosa treu a subhasta quatre parcel·les edificables a Canet de Fals

ST. FRUITÓS
Finalitzen les obres de millora de la via pública al barri de la Rosaleda
SÚRIA
La Síndica de Greuges visita Súria en la seva primera estada oficial a la vila
ST. FRUITÓS
Arriba la quarta edició de l'Estoneta, els grups de conversa informal en català
La Fàbrica Nova, protagonista de la 10a Fira dels Playmòbils de Manresa
La Síndica de Greuges visita Súria en la seva primera estada oficial a la vila
Finalitzen les obres de millora de la via pública al barri de la Rosaleda
Ajuts del Pla de Barris per mobilitzar 9,5 milions d'euros en la rehabilitació d'habitatges
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol
Solsona eleva a 20.000 euros anuals l’aportació directa al Carnaval
AMPANS manté oberta la convocatòria per al Premi INSERT 2026 de creació audiovisual


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]