Dissabte 04 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Clou l'exposió Francesc Arola i les obres ingressen al Museu
Aquest cap de setmana clourà l’exposició sobre el pintor Francesc Arola i les seves obres s’incorporaran a les col·leccions del Museu de Manresa.
Clou l'exposió Francesc Arola i les obres ingressen al Museu.

Redacció/Jordi Preñanosa  
23/08/2025 16:07
La 28a Fira Mediterrània de Manresa, una Fira creativa
El concert de Maria del Mar Bonet, preludi de la Fira Mediterrània
Protecció Civil homologa 22 plans d'autoprotecció
L’Ajuntament programa una caminada per descobrir la Torre Ximberga
D’ençà del passat mes de maig, l’espai expositiu de Las Vegas acull una exposició dedicada al pintor Francesc Arola Sala (1880-1937), un artista manresà que va realitzar un prolífica carrera com a escenògraf, divulgador i pedagog a la Barcelona de les primeres dècades del passat segle. Nascut a Manresa l’any 1880 i després de professar uns anys com a jesuïta, Francesc Arola va emprendre la seva carrera artística a la capital catalana, a la primera dècada del segle XX. Va formar-se a l’Escola de Belles Arts y Oficis de Barcelona sota el mestratge del pintor i escenògraf José Calvo Verdonces (1841-1924), de qui va aprendre el domini de la perspectiva. L’any 1915 va casar-se amb Concepció Soldevila Romagosa, oriünda del Papiol. Va regentar una escola de dibuix i pintura al districte de Gràcia, l’Academia Arola, i també fou autor de diversos tractats sobre escenografia, perspectiva i teoria de l’art, tots ells il·lustrats amb nombroses creacions de collita pròpia. Així mateix, va exercir de conferenciant artístic a les primeres emissores de ràdio operatives a Barcelona a la dècada dels anys vint, on també foren radiades amb èxit algunes obres literàries seves.

Al llarg de la seva carrera, va realitzar escenografies i decorats per diversos teatres barcelonins i d’altres ciutats espanyoles. També va participar en exposicions col·lectives de Belles Arts a la capital catalana i a Manresa, on va mostrar les seves obres en l'Exposició General Manresana de l’any 1901 i en la primera edició de l’Exposició d’Artistes Manresans celebrada la Festa Major de 1930, entre d’altres. En l’actualitat, el gruix de les seves obres es conserven en diverses col·leccions particulars. A l’actual mostra de Las Vegas s’hi poden apreciar alguns paisatges i retrats de joventut, realitzats als 14 i 15 anys, al costat de diversos estudis escenogràfics d’època madura. Un conjunt d’obres de més d’un segle d’antiguitat, totes elles provinents de la col·lecció familiar de l’artista. Mercès a la recerca realitzada per Ovidi Cobacho, coordinador del col·lectiu GREHVAT.0, la figura d’aquest interessant artista, germà del metge i activista cultural Josep Arola Sala (1875-1933),ha estat rescabalada del pou de la història. Properament es publicarà en forma d’article la recerca realitzada i durant la propera Festa Major les obres de la col·lecció familiar exposades en la present mostra seran dipositades al Museu de Manresa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CAL GRAVAT   LAS VEGAS 
També et pot interessar:
ART
L’espai expositiu de Las Vegas acull una exposició d’Àngel Badia Camps
ART
Exposició dedicada al pintor Francesc Arola Sala
ART
Vint-i-tres pintores contra el càncer a l’Ateneu de les Bases

ART
L'art femení aflora a Manresa pel 8M
ART
Exposició dedicada a dos pintors emblemàtics de l’escola paisatgista manresana
ART
Tot apunt per 47 edició de l'Exposició-Subhasta contra el Càncer a Manresa
Salut dona a conèixer l'estratègia de salut digital de Catalunya
La taverna de la Fira Mediterrània ja està muntada al patí del Casino
El concert de Maria del Mar Bonet, preludi de la Fira Mediterrània
La 28a Fira Mediterrània de Manresa, una Fira creativa
Els mil anys d'història de Montserrat expliquen els valors benedictins a Roma amb una exposició
Protecció Civil homologa 22 plans d'autoprotecció
L’Ajuntament programa una caminada per descobrir la Torre Ximberga
Els crocs, l'origen de les sabatilles que es van posar de moda per l'estiu


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]