Dijous 14 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Clou l'exposió Francesc Arola i les obres ingressen al Museu
Aquest cap de setmana clourà l’exposició sobre el pintor Francesc Arola i les seves obres s’incorporaran a les col·leccions del Museu de Manresa.
Clou l'exposió Francesc Arola i les obres ingressen al Museu.

Redacció/Jordi Preñanosa  
23/08/2025 16:07
L’alcalde Marc Aloy i el regidor Lluis Vidal Sixto passen el dia al barri del Passeig i Rodalies
10 anys com a plató de cinema amb xifres rècord de dies de rodatge i la nova Gala Plácido
L’Orfeó Manresà estrena Cantate
Un equip del grau en ADE guanya un dels premis de l'iFest 2026
D’ençà del passat mes de maig, l’espai expositiu de Las Vegas acull una exposició dedicada al pintor Francesc Arola Sala (1880-1937), un artista manresà que va realitzar un prolífica carrera com a escenògraf, divulgador i pedagog a la Barcelona de les primeres dècades del passat segle. Nascut a Manresa l’any 1880 i després de professar uns anys com a jesuïta, Francesc Arola va emprendre la seva carrera artística a la capital catalana, a la primera dècada del segle XX. Va formar-se a l’Escola de Belles Arts y Oficis de Barcelona sota el mestratge del pintor i escenògraf José Calvo Verdonces (1841-1924), de qui va aprendre el domini de la perspectiva. L’any 1915 va casar-se amb Concepció Soldevila Romagosa, oriünda del Papiol. Va regentar una escola de dibuix i pintura al districte de Gràcia, l’Academia Arola, i també fou autor de diversos tractats sobre escenografia, perspectiva i teoria de l’art, tots ells il·lustrats amb nombroses creacions de collita pròpia. Així mateix, va exercir de conferenciant artístic a les primeres emissores de ràdio operatives a Barcelona a la dècada dels anys vint, on també foren radiades amb èxit algunes obres literàries seves.

Al llarg de la seva carrera, va realitzar escenografies i decorats per diversos teatres barcelonins i d’altres ciutats espanyoles. També va participar en exposicions col·lectives de Belles Arts a la capital catalana i a Manresa, on va mostrar les seves obres en l'Exposició General Manresana de l’any 1901 i en la primera edició de l’Exposició d’Artistes Manresans celebrada la Festa Major de 1930, entre d’altres. En l’actualitat, el gruix de les seves obres es conserven en diverses col·leccions particulars. A l’actual mostra de Las Vegas s’hi poden apreciar alguns paisatges i retrats de joventut, realitzats als 14 i 15 anys, al costat de diversos estudis escenogràfics d’època madura. Un conjunt d’obres de més d’un segle d’antiguitat, totes elles provinents de la col·lecció familiar de l’artista. Mercès a la recerca realitzada per Ovidi Cobacho, coordinador del col·lectiu GREHVAT.0, la figura d’aquest interessant artista, germà del metge i activista cultural Josep Arola Sala (1875-1933),ha estat rescabalada del pou de la història. Properament es publicarà en forma d’article la recerca realitzada i durant la propera Festa Major les obres de la col·lecció familiar exposades en la present mostra seran dipositades al Museu de Manresa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CAL GRAVAT   LAS VEGAS 
També et pot interessar:
ART
Una exposició montserratina a Las Vegas
LES PROPOSTES D'OCI
La Castanyada més terrorífica arriba a Cal Gravat amb activitats per a tots els públics
ART
L’espai expositiu de Las Vegas acull una exposició d’Àngel Badia Camps

ART
Exposició dedicada al pintor Francesc Arola Sala
ART
Vint-i-tres pintores contra el càncer a l’Ateneu de les Bases
ART
L'art femení aflora a Manresa pel 8M
Súria s'afegeix a la campanya Let's Clean Up Europe
Les roses del patí del Casino
L’alcalde Marc Aloy i el regidor Lluis Vidal Sixto passen el dia al barri del Passeig i Rodalies
10 anys com a plató de cinema amb xifres rècord de dies de rodatge i la nova Gala Plácido
L’Orfeó Manresà estrena Cantate
Un equip del grau en ADE guanya un dels premis de l'iFest 2026
Sant Fruitós de Bages aprova inicialment el nou POUM
El web municipal recupera l'exposició de l'any 2009 dedicada al surienc Salvador Reguant


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]