Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Llibreria Bertrand de Lisboa, la més antiga del món en funcionament
La Llibreria Bertrand, situada al barri del Chiado, al cor de Lisboa, és un dels tresors culturals més importants de Portugal i un autèntic punt de referència per als amants dels llibres d’arreu del món.
La Llibreria Bertrand de Lisboa, la més antiga del món en funcionament.

CULTURA / Eva Remolina / AMIC  
14/09/2025 07:04
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
 Reconeguda oficialment pel Guinness World Records com la llibreria més antiga del món en actiu, aquest establiment combina història, literatura i un encant especial que la converteixen en una visita imprescindible. La història de la Bertrand comença l’any 1732, quan el llibreter francès Pedro Faure va obrir la primera botiga al carrer Loreto. Poc després, amb el matrimoni amb una de les germanes Bertrand, l’establiment passaria a ser gestionat per la família Bertrand, que li donaria el nom i el prestigi que encara conserva. Tot i que va patir greus danys arran del terratrèmol de Lisboa de 1755, la llibreria va renéixer al seu emplaçament actual, al carrer Rua Garrett, número 73, on continua oberta més de dos-cents cinquanta anys després. Entrar a la Bertrand és com fer un viatge al passat. Les seves sales acollidores, amb prestatgeries de fusta, passadissos plens de llibres i un ambient tranquil, evoquen segles de vida literària. Està formada per diverses sales que porten el nom d’autors portuguesos destacats, com Eça de Queirós o José Saramago, creant un recorregut cultural dins mateix de la llibreria.

A més de vendre llibres, és un espai de trobada: s’hi fan presentacions, clubs de lectura i altres activitats que mantenen viu l’esperit literari de Lisboa. Té una cafeteria al fons de la llibreria, on els lectors poden gaudir de la lectura amb un cafè, mantenint la tradició dels cafès literaris. La Llibreria Bertrand no és només una botiga de llibres, sinó un patrimoni cultural i històric que ha sobreviscut guerres, terratrèmols i canvis socials sense perdre l’essència. Passejar per les seves sales és respirar segles de literatura i sentir la passió per la paraula escrita. Visitar Lisboa i no entrar a la Bertrand és perdre’s un tros de la història viva de la lectura.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: LLIBRERIA BERTRAND 
També et pot interessar:

Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]