Divendres 20 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sallent celebra la Diada Nacional de Catalunya
Sallent ha celebrat enguany la Diada Nacional de Catalunya al Parc Pere Sallés amb el tradicional acte institucional, aprofitant per donar el tret de sortida a la Festa Major de 2025.
Sallent celebra la Diada Nacional de Catalunya. Foto: AJSallent

SALLENT / Redacció/Sergi Vàzquez  
12/09/2025 17:07
Més de mig miler d'infants i joves participaran a la dotzena trobada 'Lleure al carrer', aquest dissabte
Afectacions de mobilitat per la Festa Major del Poble Nou
MoMa Espai Cultural inaugura l'exposició "L'or o res" de l'artista Anna Crespo
Grup Boix irromp al sector de la construcció en fusta
L’acte ha començat amb el ball d’homenatge a càrrec de l’Esbart Vila de Sallent i la música de l’EMM Cal Moliner. Tot seguit, la Policia Local i representants del Consell d’Infants de Sallent han hissat la senyera acompanyats pels Castellers de Santpedor i per la Coral Nova Harmonia, que ha representat el Cant de la Senyera.

L’alcalde de Castellbell i el Vilar, Adrià Valls, ha pres la paraula en el primer parlament que ha remarcat la importància dels consistoris municipals com el front de les institucions polítiques, que treballen directament amb la ciutadania i son la primera línia d’acció per resoldre les necessitats i reptes de la nostra societat.

Seguidament, l’alcalde de Sallent, Oriol Ribalta, ha ocupat el faristol per reivindicar i defensar una identitat catalana “que no es basa en uniformitats, sinó en la capacitat d’incloure, d’acollir i de compartir”. Ribalta també ha reconegut estar orgullós de representar un poble “capaç d’integrar persones vingudes d’arreu i que ha convertit aquesta riquesa en motor de futur”.

Per acabar el discurs, l’alcalde ha citat Rafel de Casanova, ministre durant la Guerra de Successió, per fer referència al moment polític actual: “Catalans, amb coratge i unitat, defensarem sempre la nostra terra”. En acabat els parlaments, la Coral Nova Harmonia ha interpretat l’himne nacional de Catalunya, Els Segadors, acompanyat d’una segona actuació dels Castellers de Santpedor. L’acte ha finalitzat amb l’ofrena floral i el cant de El País Petit i El Meu Avi per part de la Coral Nova Harmonia.

L’esdeveniment ha estat conduït pel sallentí Miquel Gili i ha comptat amb la participació dels membres de l'equip de govern municipal; L’alcalde de Castellbell i vel Vilar, Adrià Valls; regidors i regidores de l'Ajuntament de Sallent; l'alcalde pedani de Cabrianes, Guillem Quintana; l’alcaldessa de Navarcles Alba Pérez; els jutges de Pau; exalcaldes i exregidors del consistori; representants del teixit associatiu del municipi i veïns i veïnes.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DIADA 11S 2025   SALLENT   BAGES 
També et pot interessar:
BAGES
Del 23 al 27 de març, l’Escola Municipal de Música d’Artés celebrarà la Setmana Fantàstica
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament comprarà el local que actualment acull la Comissaria de la Policia Local
BAGES
La Jornada del Sector Turístic del Bages reconeix set nous establiments

BAGES
Castellbell i el Vilar millora la seguretat a la cruïlla de Marganell i Sant Cristòfol
ST. FRUITÓS
Una via verda connectarà la Sagrera amb el polígon Riu d’Or
ST. FRUITÓS
Les jugadores de l’Escola Paidos es proclamen campiones de la Copa Colegial de la Catalunya Central
La papallona
Una via verda connectarà la Sagrera amb el polígon Riu d’Or
L’accés principal del Camp del Serra s’inhabilita durant una setmana per les obres del carrer Nou
Més de mig miler d'infants i joves participaran a la dotzena trobada 'Lleure al carrer', aquest dissabte
El BAXI Manresa rep un dels equips més en forma, l'UCAM Murcia
Manresa tanca el pressupost 2025 amb superàvit i aprova diverses mesures en el Ple de març
Castellbell i el Vilar millora la seguretat a la cruïlla de Marganell i Sant Cristòfol
La Jornada del Sector Turístic del Bages reconeix set nous establiments



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]