Dissabte 13 de setembre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Protecció Civil activa en ALERTA el Pla INUNCAT per la previsió de fortes pluges
Es poden superar els 20 l/m2 en 30 minuts demà sobretot a partir del matí al litoral i prelitoral central.
Protecció Civil activa en ALERTA el Pla INUNCAT per la previsió de fortes pluges.

MEDI AMBIENT / Redacció/Sergi Vàzquez  
12/09/2025 21:58
L'Ajuntament impulsa el llibre 'El parlar de Manresa', un recull exhaustiu dels trets lingüístics
La veu del temps, Francesc Mauri, participa al cicle 'Pessics de Vida'
El CE Manresa ha jugat el partit del centenari del Vilomara CF
Sallent celebra la Diada Nacional de Catalunya
Protecció Civil de la Generalitat ha activat en ALERTA el Pla Especial d'Emergències per Inundacions de Catalunya (INUNCAT) per la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) de pluges que poden ser intenses demà divendres sobretot al litoral i prelitoral central, així com a punts de la Catalunya Central.

Segons l'SMC, demà divendres les precipitacions poden superar els 20 l/m2 en 30 minuts a partir del matí especialment a les comarques del litoral i prelitoral central (Baix Penedès, Garraf, Baix Llobregat, Barcelonès, Maresme i el Vallès). A partir del migdia, les precipitacions podran afectar amb intensitat encara el litoral i prelitoral i també la Catalunya Central i comarques de Girona. Els xàfecs aniran acompanyats de tempesta. De cara al vespre les pluges es podrien mantenir però ja amb menor intensitat i allargar-se fins dissabte a la meitat nord i comarques de Girona.

Pel que fa a la pluja d'avui dijous al litoral central, s'han registrat 118,9 l/m2 a l'estació del Port Olímpic de Barcelona, dels quals 71,3 litres s'han registrat únicament en una hora. D'altra banda, el telèfon d'emergències 112 ha rebut un total de 55 trucades, gairebé totes a la ciutat de Barcelona. Protecció Civil recorda la importància d'extremar les precaucions en la mobilitat i en les activitats a l'exterior davant la possibilitat d'episodis de pluja localment intensa. Eviteu travessar, rius, rieres i barrancs, i apropar-se a zones inundables.

Tingueu ben presents els consells davant fortes pluges que podeu trobar a interior.gencat.cat/inundacions .Podeu fer seguiment de les incidències i evolució de l'episodi al compte de X, Facebook i Instagram @emergenciescat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PLA INUNCAT   PLUGES 
També et pot interessar:
MEDI AMBIENT
Protecció Civil desactiva l'alerta del pla INUNCAT un cop passat el gruix de les pluges
MEDI AMBIENT
Recomanen evitar desplaçament no imprescindibles i activitats a l'exterior per pluges intenses
MEDI AMBIENT
Protecció Civil desactiva l'alerta INUNCAT sense incidències destacables

MEDI AMBIENT
Protecció Civil activa l'ALERTA del Pla INUNCAT per intensitat i acumulació de pluja
MEDI AMBIENT
Alerta del pla INUNCAT per intensitat de pluja
MEDI AMBIENT
Protecció Civil activa l'alerta del Pla INUNCAT per intensitat de pluja
Protecció Civil activa en ALERTA el Pla INUNCAT per la previsió de fortes pluges
Súria commemora l'Onze de Setembre amb la tradicional pujada a la Torre
Comença una nova temporada del Covisa Manresa
El Supercoop de Manresa
El CE Manresa ha jugat el partit del centenari del Vilomara CF
Protecció Civil farà una prova del sistema d'alertes als telèfons mòbils
Sallent celebra la Diada Nacional de Catalunya
L'Ajuntament impulsa el llibre 'El parlar de Manresa', un recull exhaustiu dels trets lingüístics


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]