Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Noves visites guiades a la Casa Museu Prat de la Riba
Cada 2n diumenge de mes, un recorregut permetrà descobrir la vida i obra d'Enric Prat de la Riba a través de la seva casa natal.
Noves visites guiades a la Casa Museu Prat de la Riba.

LES PROPOSTES D'OCI / Redacció/Sergi Vàzquez  
14/09/2025 09:00
La innovació en salut i social al Bages serà l'eix de la jornada de reflexió del col·lectiu 3Ct
UManresa homenatja a Oriol Casanovas el divendres 13 de novembre
Supercoop Manresa estrena ‘Basicoop’
Sant Fruitós de Bages celebrarà la quarta Jornada Empresarial
La Casa Museu Prat de la Riba, a Castellterçol,  posa en marxa un nou cicle de visites guiades que tindran lloc cada segon diumenge de mes, a les 12 h, a partir del 14 de setembre. Aquesta iniciativa té per objectiu dinamitzar l'espai i oferir al públic una experiència més completa i propera per conèixer la figura d'Enric Prat de la Riba i el context històric en què va viure. 

Les cases museu són espais privilegiats que permeten apropar-nos al patrimoni d'una manera íntima i vivencial. Entrar-hi és endinsar-se no només en la biografia d'un personatge clau de la nostra història, sinó també en l'ambient i la quotidianitat d'una època. En aquest sentit, la visita guiada esdevé una eina essencial: acompanya, interpreta i aporta noves mirades que transformen la simple observació en una experiència enriquidora i memorable.

A la Casa Museu Prat de la Riba, els visitants tindran l'oportunitat de descobrir l'entorn on va néixer i morir el primer president de la Mancomunitat de Catalunya. Les visites no sols se centraran en la seva trajectòria personal i política, sinó que també oferiran una immersió en la vida quotidiana a Castellterçol i al Moianès a cavall entre els segles XIX i XX, mostrant com la realitat local dialogava amb els grans canvis socials i culturals del país.

Amb aquesta nova proposta, l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural vol potenciar la Casa Museu com a espai patrimonial, arribar a nous públics, i reafirma la seva voluntat de fer de la Casa Museu un espai viu, que no només conserva i difon la memòria, sinó que també convida a reflexionar sobre el present i el futur a partir de la nostra història. 

Informació pràctica:
Quan: cada segon diumenge de mes, a les 12 h
Inici: diumenge 14 de setembre de 2025 (les properes seran el 12 d'octubre, el 9 de novembre, el 14 de desembre, l'11 de gener i el 8 de febrer). 
On: Casa Museu Prat de la Riba, Castellterçol
Preu: 8 €. Consulteu descomptes i més informació a la web gen.cat/casamuseupratdelariba.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CASA MUSEU PRAT DE LA RIBA 
També et pot interessar:

Interior de la nova seu de Creu Roja de Manresa
UManresa homenatja a Oriol Casanovas el divendres 13 de novembre
La innovació en salut i social al Bages serà l'eix de la jornada de reflexió del col·lectiu 3Ct
Supercoop Manresa estrena ‘Basicoop’
Sant Fruitós de Bages celebrarà la quarta Jornada Empresarial
Menjar ràpid quan no tenim temps: com afecta els nostres hàbits?
Entrenar amb música: realment millora el rendiment?
FS Solsona-FS Alforja i Font-Xup, en directe a Esport Central


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]