Diumenge 09 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament de Manresa destina 60.000 euros en ajudes per a nous negocis i comerços
El consistori manresà manté la dotació de les ajudes per impulsar la creació de nous comerços, restaurants i negocis del sector servei amb una línia específica per al Centre Històric i una altra per a la resta de la ciutat. L’objectiu és dinamitzar l’activitat econòmica al conjunt del municipi.
L'Ajuntament de Manresa destina 60.000 euros en ajudes per a nous negocis i comerços. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
17/09/2025 17:49
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
L’Ajuntament de Manresa, a través de ProManresa, l’Agència de Desenvolupament municipal, ha convocat les subvencions destinades a fomentar la dinamització econòmica amb noves empreses comercials i de serveis a la ciutat, destinant-hi un total de 60.000 euros, repartides en dues línies: una per al Centre Històric i una altra per a la resta de la ciutat. La xifra global de les ajudes és la mateixa que el 2024 i que suposa més del doble que els 25.000 euros del 2023, i que estaven limitades a nous negocis al Centre Històric.

Amb aquestes línies de subvencions, el consistori consolida l’aposta per facilitar l’obertura de nous comerços, restaurants i empreses del sector serveis a la ciutat, amb l’objectiu de dinamitzar la ciutat a nivell comercial i econòmic, i impulsant així l’arrendament de locals desocupats. Amb aquestes subvencions també es fa un acompanyament a les empreses en els seus primers mesos de vida, un dels moments més crítics i que és quan necessiten suport per consolidar-se. Les ajudes estan destinades tant a nous emprenedors, que comencen el negoci de zero, com també a aquells que inicien la seva activitat agafant el relleu a un negoci ja existent, com pot ser el cas d’un canvi generacional per jubilació dels titulars o altres circumstàncies de manera que s’evita el tancament d’una empresa en funcionament i es contribueix a mantenir viu el sector comercial i econòmic de la ciutat.

Pel que fa a les dues línies d’ajudes, tant la destinada al Centre Històric com la de la resta de la ciutat compta amb una dotació total de 30.000 euros. En el cas del Centre Històric i atenent a les especificitats i necessitats d’aquest sector de la ciutat, cada negoci pot optar a una ajuda màxima de 3.000 euros, mentre que a la resta del municipi, l’import màxim a percebre és de 1.500 euros.

La presentació de sol·licituds es pot fer fins al 10 d’octubre.

Les bases completes d’ambdues convocatòries es poden consultar en aquest enllaç.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: COMERÇOS I NEGOCIS   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
SOCIETAT
Els projectes juvenils del CAE consoliden el seu paper en l'acompanyament socioeducatiu d’infants i adolescents

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys
MANRESA
Afectacions al trànsit i al servei de bus pel reforç del paviment dels carrers Saclosa i Cardenal Lluch
MANRESA
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]