L'equip itinerant de la Síndica de Greuges va visitar Manresa el passat dimarts, 23 de setembre, per oferir servei a la ciutadania. Durant aquesta trobada, es van registrar 10 visites presencials i 19 comunicacions a través de trucades telefòniques i videotrucades. Les persones que van acudir al Centre Cultural El Casino van presentar un total de 9 queixes i van realitzar 21 consultes.
Els temes abordats incloïen qüestions de consum, com ara electricitat i telefonia, medi ambient, urbanisme i serveis socials, entre d'altres. D'entre les queixes recollides, quatre es van adreçar directament a l'Ajuntament de Manresa. Anteriorment, en la visita del 28 de maig, l’equip de la Síndica va atendre 11 visites presencials i 18 comunicacions a distància, amb un balanç de 8 queixes i 18 consultes.
És important destacar que aquestes xifres són provisionals, ja que poden sorgir noves queixes o consultes derivades d'aquestes interaccions. Els resultats definitius es reflectiran en la memòria anual de Manresa 2025, elaborada per la Síndica de Greuges, que estarà disponible al seu lloc web,
https://www.sindic.cat, a l'apartat d'Informes ens locals.
L’activitat de la Síndica de Greuges a Manresa es manté gràcies al conveni signat entre l’Ajuntament i el Síndic de Greuges l’any 2017, ampliat quatre anys més el 2021. Aquest acord estableix el compromís de realitzar quatre visites anuals a Manresa per atendre la ciutadania, preparar un informe anual i presentar-lo en sessió plenària. Aquesta visita de l’equip itinerant és la tercera del 2025.