Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament de Manresa participa en una visita d'estudi a Riga
Una delegació de l'Ajuntament de Manresa va participar del 8 al 10 de setembre en una visita d'estudi a Riga (Letònia) en el marc del programa europeu PROXIMITIES Interreg. L'objectiu de la trobada era conèixer de primera mà les bones pràctiques de planificació urbana i el desenvolupament de centres de barri, la revitalització de mercats i la implementació de pressupostos participatius.
L'Ajuntament de Manresa participa en una visita d'estudi a Riga. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
02/10/2025 16:16
La innovació en salut i social al Bages serà l'eix de la jornada de reflexió del col·lectiu 3Ct
UManresa homenatja a Oriol Casanovas el divendres 13 de novembre
Supercoop Manresa estrena ‘Basicoop’
Sant Fruitós de Bages celebrarà la quarta Jornada Empresarial
En la seva visita, la delegació manresana, encapçalada pel regidor d’Urbanisme i Mobilitat, Carles Garcia Estany, va explorar tres projectes clau de la capital letona. En primer lloc va conèixer el pla de desenvolupament de centres de barri, un projecte per crear noves centralitats en 33 barris allunyats del centre de la capital letona. En el marc d’aquest pla, la delegació manresana va visitar les zones de Kengarags i de Darzini. La primera d’aquestes zones té similituds amb la Fàbrica Nova de Manresa al tractar-se d’una antiga i extensa zona industrial amb moltes possibilitat culturals, econòmiques i d’esbarjo.

També van conèixer la realitat de dos mercats municipals. Van conèixer el procés de renovació que s’ha portat a terme al mercat d’Agenskalns i de com hi ha contribuït la mateixa gent que viu al barri on hi ha aquest mercat. També van conèixer la realitat del mercat de Vidzeme que actualment es troba en procés de renovació, ara només amb parades a l’exterior, i de les activitats que s’hi fan per dinamitzar la zona a l’espera que de tenir els fons necessaris per renovar l’estructura de l’edifici que l’acull. Aquest també compta amb un procés participatiu de debat amb residents i estudiants de la zona per planificar-ne la recuperació i l'entorn.

Finalment, la delegació de l’Ajuntament de Manresa va conèixer els resultats de pressupostos participatius, que permeten a organitzacions cíviques i associacions de veïns proposar projectes d’infraestructures públiques. En el cas de Riga han impulsat el desenvolupament en àrees perifèriques, com el parc de la Manufactura de Zasulauks; o la transformació d’una zona degradada sota un pont viari, en un skatepark.  

La visita també va incloure sessions de treball a l'Ajuntament de Riga, on es van presentar les bones pràctiques i va permetre moments d'intercanvi de coneixements amb altres socis europeus del projecte PROXIMITIES. La participació en aquests programes subratlla el compromís de l'Ajuntament de Manresa amb la millora contínua de la planificació urbana, en especial de l’àrea de la Fàbrica Nova i l'aplicació de models que fomenten la implicació ciutadana en el desenvolupament local.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA   RIGA 
També et pot interessar:
MANRESA
L'Ajuntament tractarà un centenar de xiprers del cementiri i de l'ermita del Guix
LA FOTO DEL DIA
El segon arbre de Nadal més gran de Catalunya el de Manresa
FUTBOL
El Covisa Manresa visita aquest dissabte Santa Coloma de Gramenet

BÀSQUET
El Kids&Us Manresa rep l'Obradoiro al Nou Congost
BÀSQUET
Victòria balsàmica del Kids&Us Manresa a Lituània
LA FOTO DEL DIA
Les bicis Baik aparcades al carrer
Interior de la nova seu de Creu Roja de Manresa
UManresa homenatja a Oriol Casanovas el divendres 13 de novembre
La innovació en salut i social al Bages serà l'eix de la jornada de reflexió del col·lectiu 3Ct
Supercoop Manresa estrena ‘Basicoop’
Sant Fruitós de Bages celebrarà la quarta Jornada Empresarial
Menjar ràpid quan no tenim temps: com afecta els nostres hàbits?
Entrenar amb música: realment millora el rendiment?
FS Solsona-FS Alforja i Font-Xup, en directe a Esport Central


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]