Comença una nova Lliga Endesa per al BAXI Manresa. En la primera jornada d'aquesta temporda 2025-26, els vermells visiten la pista de La Laguna Tenerife, un equip de qualitat que manté el mateix bloc des de fa anys. La plantilla dels bagencs viatja aquest divendres a les Canàries amb tots els efectius disponibles.
El BAXI Manresa té al davant el gran repte de cada curs de competir a la Lliga Endesa. Després d'una bona pretemporada i l'inici de l'Eurocup, torna la competició domèstica per posar a prova de nou l'equip. Una visita molt exigent en el primer partit, però amb l'equip preparat per ser competitiu. Diego Ocampo no podrà comptar amb Gustav Knudsen i entrarà en el seu lloc Max Gaspà. El danès es va lesionar a Eslovènia i està pendent de proves per tenir un diagnòstic exacte.
Per la seva banda, La Laguna Tenerife és un equip que manté entrenador i bloc de jugadors. Va ser, de fet, el darrer rival a la lliga la temporada passada. Txus Vidorreta, Marcelinho Huertas, Giorgi Shermadini sumen a l'equip noms contrastats com Rokas Giedriaitis o l'anotador Wesley van Beck, rival del Manresa la passada temporada a la BCL.
L'entrenador gallec del BAXI Manresa deia en la prèvia que «és una pista on animen molt i la pressió a favor de l'equip de casa es nota; s'han reforçat amb més experts dels que ja tenien; joc molt coral ofensivament, probablement el millor joc de 5 per 5 de mig camp en endavant d'Europa; Giedriaitis pot jugar a diverses posicions i és molt complet en atac i en defensa, mentre que van Beck és un jugador diferent; els seus fitxatges incrementen el talent i són encara més experts, tenen un roster molt llarg».