Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’Observatori Astronòmic de Castelltallat dedica la pròxima Nit Temàtica a les Constel·lacions
Les nits del divendres 24 i dissabte 25 d’octubre, l’Observatori Astronòmic de Castelltallat organitza una sessió monogràfica dedicada a les constel·lacions, els dibuixos imaginaris que uneixen els principals estels del cel des de temps immemorials.
L’Observatori Astronòmic de Castelltallat dedica la pròxima Nit Temàtica a les Constel·lacions.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
09/10/2025 22:01
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
Tothom coneix “el carro” i potser la del seu signe del zodíac, però i la resta? Qui les va dissenyar? Qui els hi va posar els noms de deus, deesses i misterioses criatures o animals mitològics? Quina utilitat tenien? L’equip de l’Observatori respondrà, de primera mà, aquestes i altres preguntes que vulguin formular els visitants. Una temàtica molt àmplia que parteix de l’antiga necessitat d’un calendari i arriba als nostres dies. De fet, la Unió Astronòmica Internacional divideix el firmament en 88 constel·lacions que permeten –entre altres coses- establir el mapa de l’univers conegut. És el cas, per posar un exemple, del supercúmul de galàxies de la Verge (Virgo) que es troba situat al centre d’aquesta constel·lació.

L’activitat constarà d’una xerrada on s’explicarà l’origen d’aquests dibuixos imaginaris que van fer els antics unint els estels més brillants. S’explicarà quina funció tenien per a aquelles civilitzacions, i quina funció tenen a l’època actual. A continuació, a l’exterior de l’edifici de la cúpula, els astroguies resseguiran, amb l’ajut d’un potent raig làser, el dibuix de les constel·lacions visibles a aquesta època de l’any. A través dels dos telescopis es podran observar dos objectes del cel de Tardor localitzats entre les constel·lacions. L’activitat finalitzarà a l’edifici de la Rectoria amb la visita a l’exposició sobre les proporcions del sistema solar.

Tot això tindrà lloc el 24 i 25 d’octubre i serà un bon motiu per passar uns dies per descobrir la Serra de Castelltallat, els seus conjunts monumentals i el seu paisatge natural i de conreus. La resta de dissabtes l’OAC seguirà oferint l’activitat “El Cel de Tardor”, tot un clàssic d’iniciació a l’astronomia.

Recentment, l’Observatori Astronòmic de Castelltallat ha estat acreditat com a “Parc Estel·lar Starlight”, un segell internacional que reconeix els observatoris amb una llarga trajectòria en la divulgació de l’astronomia i la qualitat del seu cel nocturn.

Més informació i reserves a:
https://www.observatoricastelltallat.com/la-nit-de-les-constellacions/



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CASTELLTALLAT   OBSERVATORI 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
L’Observatori de Castelltallat programa la Nit de Júpiter
ACTUALITAT
L’Observatori Astronòmic de Castelltallat a FITUR: Astroturisme a Barcelona
ACTUALITAT
L’Observatori Astronòmic de Castelltallat organitza la Nit d’Orió

ACTUALITAT
Castelltallat programa la Nit de Saturn
BAGES
L’Observatori Astronòmic de Castelltallat amplia les sessions dels Perseids 2025 per l’èxit de reserves
ACTUALITAT
Gaudeix dels Perseids 2025 sota un cel estel·lar excepcional
L'ombra d'un arbre de la Plaça Neus Català
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
Una nova oportunitat lluny de casa per al BAXI Manresa
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]