Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

AMPANS acompanya la transició a una vellesa activa
Un equip de professionals d’AMPANS acompanya les persones amb discapacitat intel·lectual en la transició de la vida laboral cap a una jubilació activa i digna. En el marc del dia Internacional de la Gent Gran, l’entitat ha celebrat la Setmana de l’Envelliment Actiu, posant el focus en una realitat sovint invisible: la jubilació de les persones amb discapacitat intel·lectual que han treballat en entorns laborals, ja siguin ordinaris o bé en Centre Especial de Treball (CET).
De la feina a una nova etapa vital: AMPANS acompanya la transició a una vellesa activa de les persones amb discapacitat intel·lectual.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
14/10/2025 14:25
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El 17% de les persones usuàries que acompanya l’entitat, tenen 56 anys o més, edat  a partir de la qual les persones amb discapacitat intel·lectual poden accedir a la jubilació si compleixen uns requisits:  tenir un grau de discapacitat igual o superior al 45%, haver cotitzat un mínim de 15 anys dels quals 5 amb la discapacitat reconeguda, i que estigui inclosa en el llistat oficial de patologies que justifiquen l’envelliment prematur. Actualment aquest registre està en fase d’ampliació per tenir en compte altres patologies que no consten fins al moment.

Aquest col·lectiu sovint viu un envelliment precoç, tant físic com cognitiu, vinculat a la discapacitat, que pot limitar la continuïtat en els ritmes habituals de treball. L’adaptació de les seves tasques o la creació d’un entorn menys exigent contribueixen a reduir l’estrès i la fatiga de la vida laboral, i faciliten una transició planificada cap a activitats comunitàries més ajustades. Això millora la qualitat de vida i evita situacions de desgast emocional i físic.

Un equip de professionals acompanyen les persones en aquesta etapa amb serveis específics d’atenció diürna i residencial,  que inclouen programes de suport a la transició amb activitats adaptades a les capacitats i interessos de cada persona, que promouen una vida activa per mantenir l’autonomia i la participació social,  sempre tenint en compte la trajectòria laboral i vital de cada persona.

La Setmana de l’Envelliment Actiu que promou AMPANS és una oportunitat per fer visible aquesta realitat i posar de relleu la tasca de l’entitat per adaptar els entorns i oferir alternatives reals. “Els programes d’activitats que fomenten la vida activa en aquest moment vital permeten que les persones mantinguin els vincles socials i continuïn sent protagonistes de la seva pròpia vida”, recorda Sònia Mahamud, tècnica d’acompanyament a l’envelliment actiu. I és que “la jubilació no és un punt final, sinó una nova etapa per continuar creixent i participant en la comunitat”.

Activitats comunitàries per celebrar la Setmana de l’envelliment actiu

Entorn al dia Internacional de la Gent Gran, AMPANS ha celebrat una setmana d’activitats per promoure l’envelliment actiu, clau per a una vellesa saludable i plena des d’una perspectiva dels drets de les persones i el valor de la seva trajectòria laboral i vital.

Les propostes han inclòs activitats per a la millora de la salut física, emocional i social:
Passejades Inter generacionals i activitats de manteniment físic.
Sessió de cinema a Cinemes Bages Centre.
Tallers de cuina, artesania i poesia.
Rutes per la Manresa Històrica.

En l’organització de la Setmana de la Gent Gran, han participat persones usuàries de tots els serveis de l’entitat que atenen persones adultes (serveis residencials, serveis ocupacionals i centre especial de treball)  i ha comptat , entre d’altres, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada, la Biblioteca de l’Ateneu les Bases, la Biblioteca Sant Antoni Mª Claret de Sallent, la Residència L’Onada de Sant Vicenç de Castellet i la  Residència Atzavara, així com Cinemes Bages Centre, Big Band SINS Cardener, i el Casal de la Font dels Capellans i la Casa d’Andalusia de Manresa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AMPANS   VELLESA ACTIVA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Persones usuàries d'AMPANS han visitat residències de gent gran per entregar, en mà, les roses
ACTUALITAT
AMPANS impulsa una jornada per atraure professionals en l’àmbit residencial i de llars
ACTUALITAT
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça

ACTUALITAT
Primer tast de l’any de la Confraria de Vins del Bages
ACTUALITAT
L’alcalde de Manresa visita la Llar Mion per aprofundir en la realitat de les llars residencials per a adults
SOCIETAT
200 persones tasten la cuina del nou restaurant DIVERS
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]