Dimarts 21 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els treballs d'instal·lació dels nous contenidors s'iniciaran aquest dilluns
Els treballs d’instal·lació dels nous contenidors en les àrees de recollida selectiva començaran aquest dilluns 27 d’octubre, dins del procés de renovació del servei que es portarà a terme en les properes setmanes. La previsió és que aquests treballs d’instal·lació dels nous contenidors es perllonguin fins al proper divendres 31 d’octubre.
Imatge del full informatiu sobre els nous contenidors de recollida selectiva. Foto: AJS

SÚRIA / Redacció/Sergi Vàzquez  
27/10/2025 22:11
L'Ajuntament inicia les obres de l'Espai Quico Mestres a l'entorn de la Torre de Santa Caterina
UManresa publica un manual pioner sobre moulage per a simulació clínica
Passejada Poètica del Dia Mundial de la Poesia a Súria
Tasques de neteja i manteniment dels embornals i el clavegueram
Una de les principals novetats d’aquesta renovació és la implantació de contenidors tancats d’orgànica i de resta (rebuig), que només es podran obrir amb targeta o amb aplicació mòbil. El tancament d’aquests dos tipus de contenidors es començarà a aplicar a partir del 24 de novembre. Fins a aquesta data, encara es podran obrir sense fer ús de targeta ni aplicació mòbil.

Els altres contenidors de recollida selectiva (envasos, paper, vidre, oli domèstic i roba) romandran sempre oberts i no caldrà identificar-se per fer-los servir. En les properes setmanes es portaran a terme sessions obertes per tal d’informar sobre el funcionament del nou sistema. També serà distribuït un kit format per un cubell airejat, bosses compostables i una guia informativa.

Dins de la campanya de difusió sobre la posada en marxa del nou sistema, les llars de la vila han començat a rebre un tríptic amb el calendari d’aquestes sessions informatives i els punts de repartiment del material. També es posarà en marxa una Oficina de Gestió de Residus per atendre les consultes presencials, telefòniques i telemàtiques que es puguin generar.

L’objectiu principal d’aquest canvi de sistema és augmentar els nivells de reciclatge per tal d’assolir una millora del medi ambient. Actualment, la recollida selectiva al municipi es situa en un 51%, un percentatge que ha d’augmentar per assolir els objectius europeus i garantir una gestió més sostenible dels residus.

El procés d’instal·lació dels nous contenidors també comportarà el desplaçament de les ubicacions d’un petit nombre d’àrees de recollida selectiva, però respectant la proximitat al conjunt dels barris afectats. Una de les conseqüències positives és que totes les àrees disposaran de contenidors per a totes les fraccions. D’aquesta manera es vol facilitar el reciclatge i apropar el servei al conjunt de la ciutadania.

D’altra banda, els establiments comercials i de restauració han començat a rebre visites d’un equip d’assessorament ambiental per informar sobre les implicacions d’aquesta renovació per a les seves activitats. A partir de començaments de novembre, el sector comercial i de restauració rebrà cubells específics de la fracció d’envasos i una guia informativa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SÚRIA   BAGES   CONTENIDORS 
També et pot interessar:
SÚRIA
Passejada Poètica del Dia Mundial de la Poesia a Súria
ST. FRUITÓS
Tasques de neteja i manteniment dels embornals i el clavegueram
ACTUALITAT
25 empreses participaran a la 9a Fira de l’Ocupació del Bages per captar talent al territori

BAGES
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages realitza la primera batuda de recollida de mostres d’ADN caní
BAGES
Castellbell i el Vilar finalitza les obres de rehabilitació del cementiri
Pluja de primavera
El CN Manresa cau a Tenerife en un partit amb 40 gols davant l'Echeyde B
L’Orquestra Arts Simfònica Jove i la Polifònica de Puig-reig portaran al Kursaal ‘Cançó d’amor i de guerra’
La Festa del Planter obre les portes de can Poc Oli, en una jornada formativa i divulgativa
La 4a edició de la Nit del Comerç se celebrarà el 6 juliol al pati del Teatre Kursaal
Més de 2.000 persones gaudeixen del Tast de Jocs en una 16a edició de rècord
25 empreses participaran a la 9a Fira de l’Ocupació del Bages per captar talent al territori
L'Ajuntament inicia les obres de l'Espai Quico Mestres a l'entorn de la Torre de Santa Caterina


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]