Divendres 30 de gener de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Segona plantada al Bosquet de Sant Joan de Vilatorrada
Diumenge dia 26 d’octubre de 2025, les Voluntàries Mediambientals amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada, hem realitzat la segona plantada al BOSQUET.
Segona plantada al Bosquet de Sant Joan de Vilatorrada.

ST. JOAN / Redacció/Sergi Vàzquez  
27/10/2025 21:51
L'Ajuntament de Manresa defineix les tarifes del Baik i obre el procés de subscripcions
El Rallye Monte-Carlo Historique farà parada a Manresa el pròxim diumenge
Els Mossos detenen un conductor begut i amb el permís de conduir suspès
Sant Vicenç preveu estrenar la primera línia de bus urbà passat l’estiu
Recordem que el projecte del BOSQUET es va engegar l’any passat després d’haver recollit llavors de diferents arbres autòctons, fer-les créixer en les cases de diferents Voluntàries i plantar els plançons la tardor passada. En aquesta primera plantada, es van sembrar 113 plançons en un espai de titularitat municipal per tal de crear un bosquet urbà del qual la població en pugui gaudir des de l’inici de la seva formació. Al llarg de tot l’any següent, fins a aquesta nova plantada, el bosquet ha anat passant per diferents etapes, poc a poc es van anar arrencant alguns arbres per pur incivisme. Malgrat tot, a la primavera es va instal·lar el reg i els plançons que restaven (una setantena) van superar l’estiu amb èxit.

Aquesta segona plantada ha afegit 58 plançons més al nostre BOSQUET. D’aquesta manera s’ha enriquit en espècies i en quantitat i s’han pogut substituir els plançons arrencats i omplir, també, alguns espais que havien quedat lliures en l’anterior plantada. La jornada s’ha desenvolupat amb una molt bona organització. Un grup de persones voluntàries assistents s’han convertit en els ajudants d’un grup de persones voluntàries plantadores i, entre totes, han aconseguit sembrar 58 plançons en poc més de dues hores. Així doncs, al voltant d’una trentena de persones voluntàries i de totes les edats, hem gaudit d’aquesta excel·lent jornada i, a més hem contribuït a enriquir el nostre entorn amb un espai viu de biodiversitat, flora autòctona i escassa i, per descomptat, bellesa natural.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANT JOAN   BAGES  
També et pot interessar:
ST. VICENÇ
Sant Vicenç preveu estrenar la primera línia de bus urbà passat l’estiu
ST. FRUITÓS
La Biblioteca de Sant Fruitós de Bages acull un cinefòrum
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament instal·la una tanca perimetral a l’entorn de la casa de Can Figueras

BAGES
Castellbell i el Vilar aprova una reorganització de l’equip de Govern
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages reprèn el cicle de sortides per descobrir el patrimoni local
ST. FRUITÓS
L’espectacle familiar “BRUIXANTERI” arriba a Sant Fruitós de Bages
Fotografia nocturna de les obres del carrer Guimerà
El BAXI Manresa es posa a prova davant d'un equip sòlid: l'Unicaja
L'Ajuntament de Manresa defineix les tarifes del Baik i obre el procés de subscripcions
El Ple de gener de Calaf inicia el procés per a la creació de la comarca de l'Alta Segarra
Imagina’t portarà aquest dissabte a l’Espai de la Plana de l’Om ‘La rateta Martina i el ratolí Serafí’
Salut atorga un ajut a un investigador d’Althaia adscrit a l’IRIS-CC
La Fira Mediterrània compensa les emissions de CO2 amb la millora ambiental de centres socials
El Rallye Monte-Carlo Historique farà parada a Manresa el pròxim diumenge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]