Diumenge 06 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Cambra de Comerç de Manresa i Parcir editen “Bages: territori original”
El llibre es va presentar aquest dijous a la tarda en un acte amb l’escriptor Genís Sinca.
La Cambra de Comerç de Manresa i Parcir editen “Bages: territori original”.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
08/11/2025 09:57
La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
Programació d’activitats setmanals per a la gent gran a l’Esplai
Txema Muñoz i Xiula, dues apostes de primer nivell a la Festa Major
La Cambra de Comerç de Manresa i Parcir Edicions Selectes han editat el llibre “Bages: territori original”, una obra pensada per donar a conèixer la comarca del Bages a persones de fora del territori, especialment a visitants o clients internacionals de les empreses de la comarca. El llibre, amb text d’Antoni Daura i fotografies de Marta Gombau, proposa una mirada global al Bages, posant en valor la seva història, el seu patrimoni natural i cultural, i el seu dinamisme econòmic. La publicació s’ha concebut com una eina útil per a les empreses del territori, que podran oferir el llibre com a obsequi institucional a clients, socis o proveïdors d’arreu del món, tant en les seves visites internacionals com quan rebin representants d’altres països. El llibre es va presentar  a la seu de la Cambra de Comerç de Manresa, en un acte que va comptar amb la participació de l’escriptor i periodista Genís Sinca va compartir amb el públic una reflexió personal sobre el valor de les arrels, recordant el moment en què va decidir escriure Una família exemplar, un llibre ambientat a Manresa, que acabaria guanyant el Premi Josep Pla, i com aquell projecte va ser per a ell una manera de reivindicar la seva vinculació amb la ciutat i amb el Bages.

Una obra per entendre el Bages

Bages: territori original ofereix una visió global i actualitzada d’aquesta comarca situada al cor de Catalunya, equidistant de la mar i la muntanya, i amb una personalitat marcada per la seva història, el seu paisatge i el seu esperit emprenedor. L’obra inclou capítols dedicats a la geografia, el patrimoni natural, el patrimoni històric i artístic, l’economia i el coneixement, les festes, fires i tradicions, la gastronomia i els esports. No es tracta d’una guia turística convencional, sinó d’un llibre divulgatiu que convida el lector a conèixer i valorar el territori, combinant textos clars i rigorosos amb una rica selecció d’imatges que mostren la diversitat i la bellesa del Bages.

Una edició multilingüe i personalitzable

El llibre s’ha publicat en català, castellà, anglès i francès, amb la voluntat d’arribar a un públic ampli i internacional. S’han editat un total de 1.500 exemplars, dels quals 850 han estat ja reservats per empreses del territori, que han pogut personalitzar la coberta amb el seu logotip per oferir-lo com a obsequi corporatiu.

El públic en general podrà trobar-lo a la llibreria Parcir a partir de finals de novembre

El Bages, una terra d’oportunitats

Tal com destaca Sílvia Gratacòs, presidenta de la Cambra de Comerç de Manresa, en el pròleg del llibre: “El Bages és una terra d’oportunitats, un territori que combina història, cultura, patrimoni, paisatges i una economia dinàmica gràcies a l’esperit emprenedor de la seva gent. Aquest llibre és una invitació a conèixer i entendre la seva essència, el seu caràcter i el seu potencial.” L’edició d’aquesta obra s’emmarca en la voluntat de la Cambra de projectar el Bages al món i oferir a les empreses una eina de representació del territori que reflecteixi la seva identitat, els seus valors i la seva capacitat d’innovació.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CAMBRA DE COMERÇ   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
MANRESA
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
ACTUALITAT
Territori millora les connexions entre Manresa i la UAB

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa convoca l'acte institucional de la Diada Nacional
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa continua els treballs d'asfaltatge als carrers Trieta i Dibuixant Vilanova
CIRC
Un Festivalet de Circ que cada any creix amb espectacles
Fanals i arbres del Guimerà
Territori millora les connexions entre Manresa i la UAB
Les cures que no pots oblidar a la tardor
Plantes d’interior fàcils de cuidar per a qui no té temps
La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
Programació d’activitats setmanals per a la gent gran a l’Esplai
Txema Muñoz i Xiula, dues apostes de primer nivell a la Festa Major


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]