Dilluns 29 de desembre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Althaia i MTM impulsen accions per conscienciar sobre les infeccions de transmissió sexual
En col·laboració del Programa de Joventut de l’Ajuntament de Manresa es realitzaran tallers als patis dels centres d’educació secundària de la ciutat per treballar la prevenció i l’estigma associats al VIH i les infeccions de transmissió sexual.
Althaia i MTM impulsen accions per conscienciar sobre les infeccions de transmissió sexual.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
10/11/2025 21:51
El Meu Primer Nadal amb el Jan i la Júlia a la sala petita del Kursaal
La comarca del Bages ja te la seva propia taula de rècords atlètics
Formació de professionals en el control d'espècies exòtiques invasores
El dinar de Nadal de Sant'Egidio A Manresa va aplegar 300 persones
Conscienciar sobre la importància de la prevenció així com trencar mites i estigmes que encara envolten el VIH i altres infeccions de transmissió sexual. Aquest és l’objectiu central de les accions que portaran a terme aquest novembre la Fundació Althaia i Manresa Teatre Musical (MTM) amb la col·laboració d’Els Carlins i de l’Ajuntament de Manresa a través del Programa de Joventut coincidint amb el Dia Mundial de la Sida, que es commemorarà l’1 de desembre.

Des del Programa de Joventut de l’Ajuntament de Manresa es realitzaran tallers als patis dels centres d’educació secundària de la ciutat. Una intervenció de sensibilització adreçada als més joves per trencar mites i evidenciar les conseqüències de les infeccions de transmissió sexual i fer reflexionar sobre la importància de la prevenció, ja que l’estigma sempre és una barrera per a prevenir de forma eficaç. La campanya s’estendrà també a les xarxes socials, a on es difondrà una enquesta sobre els mites relacionats amb les infeccions de transmissió sexual que pretén lluitar contra l’estigma i, a la vegada, desmentir creences errònies i donar informació sobre conductes adequades per la salut.

D’altra banda, MTM ha preparat la seva pròpia versió de Rent, el musical de Jonathan Larson que ja forma part dels grans clàssics contemporanis. Sota la direcció de Desirée Moreno i amb els arranjaments vocals de Mònica Ramírez, tretze joves alumnes de l’escola pujaran a l’escenari per donar vida a aquesta intensa història. L’obra retrata un any en la vida d’un grup d’artistes que lluiten per mantenir viva la seva creativitat i els seus somnis en un entorn marcat per la precarietat, la rebel·lia i la voluntat de transformar el món, amb la presència constant del VIH com a teló de fons.

Abans de la representació, el Dr. Rafel Pérez Vidal, especialista en Medicina Interna i expert en malalties infeccioses, oferirà una breu intervenció per contextualitzar l’impacte que les infeccions de transmissió sexual i el VIH van tenir a finals del segle passat i d’on sorgeix l’estigma que porten associat, amb la idea de complementar les accions ja referides al llarg de la campanya.

La funció tindrà lloc el 28 de novembre a les 20.00 hores al teatre Els Carlins de Manresa. La representació serà solidària ja que els beneficis es destinaran als projectes de mecenatge de la Fundació Althaia. Les entrades estan a la venda a través de la pàgina web d’Els Carlins. Aquesta representació dona continuïtat a la col·laboració iniciada el 2018 entre Althaia i Manresa Teatre Musical i Ballet Clàssic Manresa, que ha fet possible cinc ballets i dos musicals amb finalitat solidària i formativa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ALTHAIA   MTM 
També et pot interessar:
SANITAT
Althaia organitza una jornada sobre neurociència
SANITAT
Althaia reconeix els millors projectes de recerca
SANITAT
Carmen Bergós, Gustavo Tolchinsky i el Servei de Cirurgia General , premis a l’Excel·lència Professional del CoMB

SANITAT
Althaia incorpora un programa pioner d’intervenció assistida amb gossos
SANITAT
Jornada de pneumologia d’Althaia i l’ICS Catalunya Central
SANITAT
Campanya d’arrodoniment solidari del projecte de Salut Mental d’Althaia
La comarca del Bages ja te la seva propia taula de rècords atlètics
Guillem Pujol i Laura Rodríguez, repeteixen triomf
Posicionament sindical a favor d’un CAP amb nom inclusiu
L'Arxiu Municipal rep la donació de tres fotografies aèries de gran format
El Meu Primer Nadal amb el Jan i la Júlia a la sala petita del Kursaal
Formació de professionals en el control d'espècies exòtiques invasores
Mor de forma sobtada Lolita Rovira
El dinar de Nadal de Sant'Egidio A Manresa va aplegar 300 persones


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]