Dimarts 02 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Col·locació de la primera pedra de la nova seu de la Regió d’Emergències Centre a Sant Fruitós
El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha visitat aquest dimarts Sant Fruitós de Bages, on ha presidit l’acte de col·locació de la primera pedra de la nova seu de la Regió d’Emergències Centre, que s’ubicarà al polígon El Grau.
Col·locació de la primera pedra de la nova seu de la Regió d’Emergències Centre a Sant Fruitós.

ST. FRUITÓS / Redacció/Sergi Vázquez  
13/11/2025 15:12
La Universitat Catalana d'Estiu a Manresa serà gratuïta per primera vegada
Òmnium Cultural i l'Ajuntament de Manresa s'emplacen a tancar files a favor del català
El BAXI Manresa obre el mercat de fitxatges amb el base Lucas Beaufort
Calaf inaugura la nova Residència i Plataforma de Serveis per a la Gent Gran
El president Illa, acompanyat de la consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, del cap de la Regió d’Emergències Centre, Santi Lleonart, i de l’alcalde de Sant Fruitós de Bages, Joan Carles Batanés, han dipositat sota la primera pedra una càpsula del temps i han realitzat la primera palada de sorra, donant així el tret de sortida oficial a unes obres que es preveu que finalitzin en 18 mesos.

Durant l’acte l’alcalde Batanés ha exposat que “tot va començar l'any 2017 quan un incendi entre el camí de Viladoris i La Rosaleda em va portar al centre de control i vaig veure els barracons on estaven”, el maig del 2018 l’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages cedia a la Generalitat aquesta parcel·la de 8.000 m² que “va ser l’inici de tot”. 

Per la seva banda Illa ha posat en valor el paper de l’Ajuntament, destacant la “generositat” de Sant Fruitós de Bages en la cessió dels terrenys i afirmant que “la rellevància d’un municipi no depèn de la seva mida, sinó de l’empenta i les ganes de fer”. La consellera Parlon, per la seva banda, ha subratllat que la nova seu “serà, sens dubte, l’equipament que es mereix la Catalunya Central”.

Després de l’acte, el president ha fet una visita institucional a l’Ajuntament, on ha estat rebut per tots els membres del consistori i ha signat el llibre d’honor del municipi. L’alcalde Batanés l’ha obsequiat amb diversos llibres i elements que representen la identitat de Sant Fruitós de Bages com el llibre de la Festa de l’Arròs, publicacions sobre Sant Benet de Bages, el pintor Alfred Figueras i les celebracions esportives locals, així com una coca del Forn del Cabrianes, recentment guardonat amb el Premi Nacional de Comerç 2025. Posteriorment, Illa i Batanés han mantingut una reunió de treball per analitzar els principals projectes i necessitats del municipi.

Una nova seu per a la Regió d’Emergències Centre

La nova seu de la Regió d’Emergències Centre comptarà amb dues plantes i uns espais moderns i funcionals adaptats a les necessitats actuals del servei. L’edifici inclourà despatxos, sales de treball i una sala de control territorial, així com una torre de pràctiques, un heliport permanent operatiu les 24 hores, un centre logístic, un centre ERA, aules de formació i dependències per a les tripulacions dels mitjans aeris. Aquest nou equipament substituirà els barracons prefabricats que allotgen la Regió d’Emergències Centre des de la seva creació, l’any 2002. La durada prevista de les obres és d’un any i mig.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANT FRUITOS   BAGES   PRESIDENT ILLA 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós estableix un sistema de tramitació telemàtica per facilitar les comunicacions i llicències
ST. FRUITÓS
El circ i l’humor arriben a Sant Fruitós de Bages amb l’espectacle “Antipasti”
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages reconeix el talent literari infantil

ST. FRUITÓS
El Teatre Casal Cultural acollirà la projecció del documental “Mares”
BAGES
El Consell Comarcal del Bages ha assessorat en l’àmbit laboral a més de 300 joves de la comarca
SÚRIA
L'Escola de Formació d'Adults obre el termini per fer les inscripcions
Plantes seques per la calor
Súria participa en la Setmana dels Geoparcs Europeus
La Companyia Mimus presenta els espectacles Entre clavegueres i Poti Poti al Casino de Calaf
El Kursaal acollirà aquest dimecres la gala de presentació de la programació d’agost a desembre
El Cat Central Sub14 tanca una temporada brillant proclamant-se campió de la Copa Catalana d'Or B
El BAXI Manresa obre el mercat de fitxatges amb el base Lucas Beaufort
El circ i l’humor arriben a Sant Fruitós de Bages amb l’espectacle “Antipasti”
La Universitat Catalana d'Estiu a Manresa serà gratuïta per primera vegada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]