Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Una alumna de l'Escola Agrària de Manresa rep el Premi Natura i Societat
Esther Molina guanya la categoria Júnior a la innovació ambiental.
Una alumna de l'Escola Agrària de Manresa rep el Premi Natura i Societat.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vázquez  
13/11/2025 15:18
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
Esther Molina Ruix, alumna de l'Escola Agrària de Manresa, recollirà el pròxim dissabte 15 de novembre el Premi Natura i Societat, en la categoria Júnior, en l'acte que es celebrarà al Sucre, a Vic. El seu treball "Nou paradigma climàtic: de la gespa al jardí sec", elaborat en el marc dels seus estudis de cicle formatiu de grau superior, ha merescut el reconeixement al millor projecte presentat en la convocatòria que anualment obre la Fundació Girbau. La proposta ajunta l'interès ambiental i social en un disseny pensat per a la cooperativa d'habitatges generacional La Raval, a Manresa.

Un jardí adaptat i comunitari

La proposta d'Esther Molina desplega un projecte de jardí adaptat als impactes del canvi climàtic i, alhora, facilitador de vincles comunitaris entre els veïns de l'espai. El treball és el projecte final del cicle formatiu de grau superior Paisatgisme i Medi Rural, perfil professional agroecologia i acció climàtica.

En el context actual del canvi climàtic, l'enjardinament a les ciutats no pot continuar basant-se en cultius i/o espècies vegetals que requereixin un alt consum hídric. Així doncs, el clàssic enjardinament basat en gespes i la utilització de plantes al·lòctones necessitades de reg constant i manteniment ha de donar pas a un nou tipus de jardins, basats en plantes endèmiques de menys exigència.

Esther Molina proposa una alternativa innovadora basada en aquesta idea anterior per aconseguir jardins adaptats. A més, la proposta es projecta dins un model d'habitatge sostenible i cooperatiu a Manresa, La Raval, fomentant d'aquesta manera la col·laboració entre veïns i comunitats, per aconseguir barris més sostenibles en relació amb els seus espais verds.

Tres espais, tres propostes

El projecte premiat considera tres espais diferents de la cooperativa d'habitatge La Raval. A la terrassa, Esther Molina preveu la construcció de jardineres al llarg del perímetre (35 metres), on es cultivarien plantes hortícoles a l'estil d'hort urbà. L'activitat busca promoure el contacte amb elements naturals dins de la ciutat i crear un ambient comunitari de col·laboració i aprenentatge, a més de fomentar el consum local. A més, a la terra de la terrassa de l'edifici, s'instal·larà una gespa entapissant (Zoysia tenuifolia) de baix manteniment.

A la planta baixa, l'alumna proposa una jardinera que aculli plantes que poden suportar les condicions d'un jardí sec i exposat al sol. I a les jardineres de la primera planta s'optarà per plantar aromàtiques que també aguantin situacions de poca aigua i que a més puguin utilitzar-se a la cuina, com l'espígol, el romaní i la farigola.

Un centre públic al servei de l'agroecologia

L'Escola Agrària de Manresa forma part de la xarxa d'escoles agràries del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, i fa més de dues dècades que treballa per formar professionals preparats per afrontar els reptes agraris del segle XXI. Amb la mirada posada en el territori, l'alimentació sostenible i el canvi climàtic, el centre aposta per una formació arrelada, útil i transformadora.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ESCOLA AGRÀRIA   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
SOCIETAT
Els projectes juvenils del CAE consoliden el seu paper en l'acompanyament socioeducatiu d’infants i adolescents

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys
MANRESA
Afectacions al trànsit i al servei de bus pel reforç del paviment dels carrers Saclosa i Cardenal Lluch
MANRESA
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]