Dijous 27 de novembre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Cicle Platea Jove acaba temporada aquest divendres al Teatre Conservatori
Una espectacle de teatre musical sobre amistat i resistència.
El Cicle Platea Jove acaba temporada aquest divendres al Teatre Conservatori.

CULTURA / Redacció/Jordi Preñanosa  
26/11/2025 15:03
El teatre Kursaal acull una participada gala de presentació de la temporada
Es posa en marxa la nova semaforització a la cruïlla de l'avinguda dels Dolors
Solsona repartirà 650 euros entre els tres millors aparadors nadalencs
L’Ó de Món Sant Benet torna a renovar l’estrella Michelin per 13è any
Aquest divendres, 28 de novembre a les 8 del vespre al Teatre Conservatori, el musical ‘Paràsits’, tancarà la programació del cicle Platea Jove d’aquesta temporada. Un muntatge a càrrec de la companyia Kairos i que interpreta Lara Alemany, Abel Bonet Jr, Arnau Gallén, Teresa Ibarz, Ami Luna i Pau de los Ríos. ‘Paràsits’, d’Eduard Tenas, Sílvia Navarro i Jordi Ramoneda, és un musical sobre la rebel·lia, l’amistat i la lluita d’una joventut que es nega a callar. Basat en fets reals, dona veu als qui la història va voler esborrar. Una història de resistència. Una obra sobre lluitadores i lluitadors oblidats.

El musical ens situa al 1944, a Alemanya. Mentre la Segona Guerra Mundial arrasa Europa, grups de joves contraris al règim nazi s’organitzen per combatre’l a través de la música i les accions socials. Això farà que un grup de la ciutat de Colònia, Els Pirates d’Edelweiss, comenci a plantejar-se si la violència només es pot combatre amb violència. En un món on la traïció pot ser mortal, en qui pots confiar? I quan l’amistat i els ideals xoquen amb la por, què pesa més? Amb la funció d’aquest divendres al Teatre Conservatori, la companyia Kairos acomiadarà la gira de ‘Paràsits, el musical’ dels escenaris. Les entrades per veure ‘Paràsits, el musical!’ tenen un preu de 5€ per a menors de 30 anys (12€ per a la resta) i es poden comprar a les taquilles del Kursaal, a www.kursaal.cat o el mateix dia de la funció 1 hora abans a la taquilla del Teatre Conservatori.

Xarxa de col·laboradors i ambaixadors als centres de secundària

En la línia habitual, una xarxa de col·laboradors de Platea Jove s’encarrega de promocionar els espectacles del cicle als companys i de mitja dotzena de centres de secundària de la ciutat i comarca, que es van reunir aquest dilluns al Teatre Conservatori. El cicle Platea Jove és una iniciativa pionera amb 25 anys de trajectòria a partir de la qual va sortir la xarxa Butaka de teatre per a joves, que a hores d’ara agrupa una dotzena de ciutats de la província de Barcelona. A més a més, als centres de secundària hi ha també la figura dels ambaixadors, professorat de secundària als quals se’ls fa arribar informació del que passa al teatre per detectar-ne el seu interès pedagògic i proposar-ho als alumnes o d'altres docents.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PLATEA JOVE   CONSERVATORI   CULTURA 
També et pot interessar:
CULTURA
El teatre Kursaal acull una participada gala de presentació de la temporada
MÚSICA
El Cicle d’Arrel portarà aquest dissabte al Kursaal el concert de Groovin’ CAT
CULTURA
La companyia Atalaya Teatro portarà aquest dissabte al Kursaal ‘El avaro’

CULTURA
La sala gran del Kursaal acollirà aquest divendres un tribut a Pink Floyd
ANOIA
L'Ajuntament de Calaf obre nova convocatòria de candidatures a la IX Nit de l'Esport i la Cultura
CULTURA
El teatre Conservatori acollirà aquest dissabte el concert de protesta ‘No passaran!
El carrusel a la plaça de Nadal
Tot apunt per la subhasta de pintures contra el càncer
Una nova xarxa interurbana millorarà els serveis d'autobús entre Manresa i diversos municipis
La veu del barri: què pensen realment els veïns de la Carretera de Santpedor?
La Policia Local frustra dues noves ocupacions en una edifici de la carretera de Vic
La companyia Atalaya Teatro portarà aquest dissabte al Kursaal ‘El avaro’
La Síndica de Greuges de Catalunya intervindrà en el Ple municipal del 18 de desembre
Manu Guix i Elena Gadel són els protagonistes del Concert de Nadal solidari que organitza AMPANS


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]