Dissabte 19 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Temps x Viure facilita la conciliació durant les festes de Nadal
L’Ajuntament de Manresa programa un any més a la Casa Flors Sirera, el Casal de Nadal, i L’Espai LabTarda de la UManresa i la Ludoteca Ludugurus ofereixen servei de canguratge gratuït per a infants. L’objectiu d’aquestes activitats és afavorir la conciliació de la cura i els usos del temps de les famílies.
Temps x Viure facilita la conciliació durant les festes de Nadal. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vázquez  
28/11/2025 15:22
Esport Central retransmetrà en directe el partit entre la UE Cornellà i el CE L’Hospitalet
Les Biblioteques de Manresa i el Centre d'Estudis del Bages presenten l'exposició 'Recordem Manresa'
Castellbell i el Vilar aprofitarà les 540 butaques del Teatre Kursaal
El 9è Solxicsona presenta novetats de literatura, ràdio i ciència
Un any més, l’Ajuntament de Manresa, a través del programa Temps x Viure, ha programat diferents accions i activitats per facilitar la conciliació familiar durant els dies laborables de les vacances escolars de Nadal. Així, a la Casa per la Solidaritat i la Pau Flors Sirera, al carrer de les Saleses, 10, s’ofereix gratuïtament un Casal de Nadal del 22 de desembre de 2025 al 2 de gener de 2026. L'accés al servei és universal, per a totes les famílies amb infants de 3 a 12 anys empadronades a Manresa, amb prioritat per les famílies que presentin dificultats per a la conciliació familiar i laboral durant aquest període no lectiu.

La programació, a càrrec d’El Taller del Bosc, ofereix una activitat lúdic-educativa de qualitat pels infants, amb activitats de lleure i tallers variats que garanteixen l'aprenentatge de les criatures mentre juguen i que, alhora, promouen valors com la igualtat, els drets humans, la diversitat, la cura del que és comú i de l'entorn, entre altres. El casal es divideix en dos torns. El primer torn comprèn del 22 al 24 de desembre. El segon torn va del 29 al 31 de desembre i el 2 de gener de 2026, excepte el dia 1 que és festiu. L’horari del casal serà de 8.30 a 14 h. De 8,30 a 9h hi haurà horari d’acollida i de 13,30 a 14h serà horari de recollida.

El casal compta amb 88 places, 44 per setmana, que es van exhaurir ràpidament un cop es van obrir les inscripcions.

Servei de canguratge

L’Ajuntament de Manresa també ofereix a l’Espai LabTarda d’UManresa, ubicat a l’Avinguda Universitària, 10 (FUB4), el servei de canguratge d’accés universal i gratuït adreçat a infants de 3 a 8 anys, i fins a 10 anys en cas que hi vagin germans/es més petits. Al desembre, estarà obert els dies 22, 23, 24, 29, 30 i 31, i el dia 2 i 5 de gener de 2026. L’horari del servei serà de 9 a 13 h i a les tardes romandrà tancat i cal reservar la plaça a través del correu electrònic labtarda@umanresa.cat  amb màxim amb 2 setmanes d’antelació. Per altra banda, a partir del 7 de gener el servei obrirà en l’horari habitual de tardes. 

A la Ludoteca Ludugurus, al carrer de la Mel, 5, s’ofereix el servei de canguratge d’accés universal i gratuït adreçat a infants d’1 a 6 anys, i fins a 8 anys en cas que hi vagin germans o germanes més petits. Al desembre, estarà obert els dies 22, 23, 24, 29, 30, i al gener, el dia 2, 5 i 7. L’horari del canguratge és de 8 a 14.30 h. Les famílies podran sol·licitar un màxim de tres dies de servei. Cal reservar plaça per WhatsApp al telèfon 663 26 35 59 a partir del dia 10 de desembre 12 a les 9 h.

Aquests serveis de canguratge i casals formen part del projecte Temps X Viure impulsat per l’Ajuntament de Manresa, amb l’objectiu de promoure i afavorir la conciliació de la cura i del dret al temps de les famílies. La iniciativa del Servei d’Informació i Atenció a les Dones Montserrat Roig compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i finançat pel Pla Corresponsables del Ministeri d’Igualtat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TEMPS X VIURE   MANRESA   NADAL 2025-26 
També et pot interessar:
FUTBOL
Covisa Manresa comença aquest dissabte una de les lligues més igualades i imprevisibles
LA FOTO DEL DIA
S'acaba la temporada de cadires al Passeig
FUTBOL
Dissabte va tenir lloc un quadrangular del Covisa Manresa i L'ENFAF d'Andorra

LA FOTO DEL DIA
Carles Vilajosana una gran persona
BÀSQUET
El Kids&Us Manresa lluita però no aconsegueix superar el Barça
MANRESA
L'ofrena floral de la Diada omple la plaça Onze de Setembre de Manresa
Covisa Manresa comença aquest dissabte una de les lligues més igualades i imprevisibles
Tot comprant entrades per espectacles del Kursaal
L'Ajuntament de Manresa homenatja Maria Acuña González amb motiu del seu centenari
Ramon Madaula porta aquest diumenge al teatre Conservatori ‘Loop’
La cantant i trompetista Alba Careta presentarà aquest dissabte al teatre Conservatori el quart àlbum
L'equip itinerant de la Síndica de Greuges atendrà consultes i queixes a Manresa el 8 d'octubre
Les Biblioteques de Manresa i el Centre d'Estudis del Bages presenten l'exposició 'Recordem Manresa'
Castellbell i el Vilar aprofitarà les 540 butaques del Teatre Kursaal


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]