Divendres 13 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament dedica el calendari del 2026 a la rica i variada fauna del riu Cardener
Se’n repartiran 6.100 calendaris que es poden recollir gratuïtament a l'Oficina de Turisme. Les imatges seleccionades mostren la fauna existent en el seu hàbitat, en escenes quotidianes recollides per la càmera del fotògraf Jaume Morera Barreda.
Imatge de la portada del Calendari 2026 de l'Ajuntament de Manresa.

MANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
20/12/2025 11:30
El pregó infantil de les Festes de la Llum, les millors imatges
Manresa se suma a la campanya per conscienciar sobre les cardiopaties congènites
Licitació pública la concessió del bar del camp de futbol
El nou BYD ATTO 2 DM-i arriba al Bages
L'Ajuntament de Manresa distribuirà a partir de demà el calendari de l'any 2026 que, en aquesta ocasió, està dedicat a la rica biodiversitat del riu Cardener al seu pas per la ciutat. Les fotografies incloses capturen esplèndidament la fauna local en el seu hàbitat natural gràcies a l'objectiu de Jaume Morera Barreda (Olesa de Montserrat), un reconegut fotògraf especialitzat en paisatge i fauna, format a l'Escola Massana i l'Institut d'Estudis Fotogràfics de Catalunya.

El calendari ens ofereix una col·lecció d'imatges captivadores: un picot garser gros al gener, una llúdriga al febrer, un blauet al març, un pardal xarrec a l'abril, una oreneta comuna al maig, un puput al juny, un bernat pescaire al juliol, un polaines lívid a l'agost, un martinet blanc al setembre, una tortuga de rierol a l'octubre, un estol d’esplugabous al novembre, i un corb marí gros al desembre. Complementant aquestes imatges principals, també trobem instantànies de moments quotidians al voltant del riu, com escolars gaudint de les vistes, persones passejant pel parc del Cardener, i fauna local com esquirols i libèl·lules.

L’edició d’aquest calendari té com a objectiu destacar les millores recents en l’entorn del riu. Aquestes millores han inclòs la recuperació de vegetació de ribera, en l’accessibilitat al riu i l’enderrocament d’estructures obsoletes, tot contribuint a un procés de revitalització que vol potenciar l’ús ciutadà i la funció ecològica del Cardener com a corredor natural. El riu, ara ple de vida, s’està transformant en un espai valuós pel seu patrimoni natural que queda reflectit en les imatges d’aquest calendari.

En total, s'han produït 6.100 exemplars del calendari, que es podran recollir gratuïtament a l'Oficina de Turisme (plaça Major, 20). També se’n distribuiran a diverses residències i llars d'avis, assegurant que aquesta obra arribi a tots els racons de la comunitat.

L’horari de l’Oficina de Turisme és el següent:
De dilluns a dijous de 10 a 15 h.
Divendres i dissabtes de 10 a 15 h i de 17 a 19 h.
Diumenges i festius de 10 a 15 h.
Festius tancat: 1 de gener i 25 i 26 de desembre.
El dia 6 de gener, diada de Reis, l'horari de la Oficina serà de 10 a 14 h



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CALENDARI 2026   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa se suma a la campanya per conscienciar sobre les cardiopaties congènites
MANRESA
Més de 350 alumnes de 1r de primària visiten l'exposició 'Cuida't les dents'
LA FOTO DEL DIA
Manresa perd una parròquia

BÀSQUET
El BAXI Manresa visita la pista del Barça
ACTUALITAT
L’alumnat de Gestió Administrativa de Lacetània es forma en educació financera
BÀSQUET
El BAXI Manresa guanya a Hamburg en un partit d'alta anotació
Manresa perd una parròquia
El BAXI Manresa visita la pista del Barça
Es procedeix a la retirada d’un arbre a la urbanització de la Rosaleda per risc de caiguda
La Policia Local frustra dues noves ocupacions al municipi
Més de 350 alumnes de 1r de primària visiten l'exposició 'Cuida't les dents'
Manresa se suma a la campanya per conscienciar sobre les cardiopaties congènites
Licitació pública la concessió del bar del camp de futbol
El nou BYD ATTO 2 DM-i arriba al Bages


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]