Dijous 22 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Consell Comarcal del Bages destina 20.400 € dels Ajuts InnoBages 2025
El Consell Comarcal del Bages ha recepcionat avui els equips i l’alumnat beneficiaris dels ajuts InnoBages 2025, en una trobada amb els estudiants beneficiaris que referma l’aposta de la comarca per vincular recerca, talent i teixit productiu. A la recepció hi han assistit els estudiants, professorat i personal investigador universitari.
Els projectes finançats aborden reptes d’impacte directe al territori en col•laboració amb empreses locals.

BAGES / Redacció/ Sergi Vázquez  
20/12/2025 15:40
El Kids&Us signa una gran nit europea al Nou Congost
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana
Sant Fruitós de Bages posa en marxa SFB Mobilitat
El CFP convoca una nova jornada d’exàmens
La convocatòria d’enguany, que es fa amb el suport de la Diputació de Barcelona i el SOC, s’han destinat 20.400 euros en dues línies. A la fase de projectes, s’han finançat cinc iniciatives amb 1.500 euros cadascuna (6.000 euros en total). A la fase d’estudiants, s’han atorgat sis ajuts de 2.400 euros (14.400 euros en total). Els beneficiaris han estat tres noies i tres nois.

Els projectes finançats aborden reptes d’impacte directe al territori en col·laboració amb empreses locals. Amb Codelearn (Manresa), el projecte La Qui-Bot H2O treballa la programació de robots amb perspectiva feminista per fomentar vocacions STEAM (PDI: Marta Tarrés, alumne: Aran Roig). Amb Aigües de Manresa, el projecte Intel·ligència Artificial per a control autònom i resilient de la xarxa d’aigua aplica models d’IA i ciberseguretat al seguiment de dades hidràuliques (PDI: Linus Manubens, alumnat: Marta Espejo i Mohammed Hashem). Amb Denso (Santpedor) i Desferres – Grup Vilà Vila, dos projectes de biolixiviació exploren la recuperació de metalls i or en residus electrònics (PDI: Toni Dorado i David Ribas, alumnes: Marta Botifoll i Alba Morral). Finalment, amb Solestany, el projecte Millora de la Seguretat i Eficiència en la Producció d’Àrid i Pedra Ornamental a la pedrera Busquets (Sallent) aporta millores en geologia aplicada, seguretat i prevenció (PDI: Lluís Sanmiquel, alumne: Tomàs Lascurain).

La consellera comarcal Marta Viladés ha destacat que “InnoBages demostra que la recerca i la innovació tenen impacte quan s’arrelen al territori. Connectem empreses industrials, PDI i estudiants i hi afegim recursos perquè les idees es converteixin en resultats: talent local, reptes reals i transferència.” Per la seva banda, el president del Consell, Eloi Hernández, ha remarcat que “invertir en coneixement és invertir en futur. Amb InnoBages retenim talent, enfortim les empreses en l’àmbit de la indústria i projectem el Bages com una comarca que resol problemes amb tecnologia, sostenibilitat i mirada social. Volem més aliances i més retorn en forma d’ocupació qualificada i valor afegit.”

Amb aquesta edició, el Consell Comarcal del Bages consolida InnoBages com una eina estable de col·laboració publicoprivada que impulsa projectes aplicats, oportunitats formatives i transferència de coneixement cap al teixit productiu industrial de la comarca, reforçant el posicionament del Bages en l’àmbit de la innovació i la recerca vinculada al territori.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES   INNOBAGES 
També et pot interessar:
BAGES
El Consell Comarcal del Bages reivindica el dret de les persones grans
BAGES
El Consell Comarcal obren una nova convocatòria dels ajuts InnoBages
BAGES
El Consell Comarcal reclama els trens semidirectes i al·lega contra el PLATER

BAGES
Nova plataforma per trobar sòl, naus i oportunitats industrials
BAGES
El Consell Comarcal exigeix la recuperació dels trens de Manresa i Barcelona
BAGES
El Consell Comarcal demana que la Llei d’Alta Muntanya no deixi fora els pobles de muntanya del Bages
Una Manresa desconeguda de cine
La regidoria de Cultura de Solsona convoca el 24è Concurs de postals de Nadal
Què hi ha darrere d'un aliment ecològic?
El Consell Municipal dels Infants inicia les activitats del nou curs
L'Ajuntament de Manresa farà un tractament herbicida al cementiri
Obert el concurs per dissenyar la coberta de la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca’ 2027
Nous treballs per millorar la seguretat viària al polígon industrial de Bufalvent
Magalí Sare i el cor de cambra ARSinNOVA porten divendres al Kursaal 'Descasada'


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]