Dissabte 05 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Govern impulsa una campanya per promocionar el consum de la carn de porc durant aquest Nadal
A través dels anuncis s'entra a les llars catalanes, amb una taula senzilla i plena de productes i receptes tradicionals.
La campanya impulsa el consum de carn de porc, però també d'altres carns, peix i postres, posant en valor els productes de proximitat i de qualitat.

SOCIETAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
24/12/2025 07:55
Els jocs omplen de vida les places de Manresa
Segona fase dels treballs d'asfaltatge al carrer Josep Guitart, al barri de la Balconada
Preparatius d’una exposició extraordinària de pintures
MoMa Espai Cultural arrenca el nou curs
El Govern ha posat en marxa des d'aquest dissabte una campanya de comunicació destinada a promocionar el consum de carn de porc i productes derivats durant les festes nadalenques. L'objectiu principal dels anuncis és posar en valor els productes de proximitat i tradicionals, que formen part de la dieta mediterrània, declarada Patrimoni Immaterial de la Humanitat. Aquesta iniciativa arriba en un moment complex, marcat per la crisi sanitària provocada per la pesta porcina africana (PPA). La campanya s'ha desenvolupat de manera estreta amb el sector porcí, que ha mostrat una col·laboració proactiva i absolutament positiva.

"Només treballant de manera unitària, ràpida i coordinada podrem superar els reptes que ens planteja aquesta crisi sanitària", ha afirmat el conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig, que ha agregat: "La complicitat i el compromís del sector són claus per garantir que els productes catalans continuïn arribant a les nostres taules amb tota la qualitat i seguretat que ens caracteritza". Aquesta campanya coincideix amb l'any en què Catalunya ha estat reconeguda com a Regió Mundial de la Gastronomia, un reconeixement que posa de relleu la riquesa i la diversitat del nostre patrimoni culinari.


Un Nadal amb productes catalans
La campanya, que s'emetrà per televisió i premsa escrita, entra a les llars catalanes per mostrar com les famílies celebren el Nadal, posant especial èmfasi en les tradicions gastronòmiques més arrelades: canelons, sopa de galets i pilota, embotits i altres productes derivats del porc, així com altres carns i peixos. L'objectiu és destacar com aquests aliments formen part de la nostra identitat i del nostre estil de vida, reforçant alhora la connexió entre la ciutadania i el sector agroalimentari local. Segons el conseller Ordeig, "aquesta campanya no només busca impulsar el consum dels productes que són nostres, sinó també donar suport al nostre sector, que és un motor econòmic i cultural de Catalunya. Recordem que la nostra gastronomia és un tresor que cal protegir, celebrar i compartir". Amb aquesta iniciativa, el Govern vol conscienciar la ciutadania sobre la importància de consumir productes locals i de proximitat, especialment en un moment de crisi que requereix unitat i solidaritat amb el sector porcí.



La campanya s'emmarca dins de l'estratègia general del Departament d'Agricultura per donar suport al sector agroalimentari català, especialment en moments de dificultat, reforçant la seva presència als mitjans i recordant a la ciutadania que, fins i tot en situacions complicades, la proximitat i la qualitat són valors que cal mantenir i potenciar.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: NADAL 2025-26   GOVERN 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Els informadors i informadores ambientals de la Generalitat atenen gairebé 400.000 persones
ACTUALITAT
Territori destina 1 MEUR del Fons Climàtic a consolidar el Hub Forestal
CATALUNYA CENTRAL
El Departament d’Agricultura alerta de la presència de la xinxa de la colza

SOCIETAT
El CAT112 reforçarà demà en un 15% la plantilla habitual per respondre a les trucades de l'eclipsi solar
SOCIETAT
En marxa un vehicle multioperador per garantir les comunicacions en situacions d'emergència
SOCIETAT
Els episodis de vent impulsen l'augment de trucades al 112 en el primer semestre de l'any
Fotografia de grup dels participants el Retaule del Flautista
Tercer partit de preparació del Covisa Manresa
Els jocs omplen de vida les places de Manresa
Castellbell i el Vilar commemora l’Any Gaudí amb una visita guiada a l’església de la Sagrada Família
Segona fase dels treballs d'asfaltatge al carrer Josep Guitart, al barri de la Balconada
Preparatius d’una exposició extraordinària de pintures
MoMa Espai Cultural arrenca el nou curs
Ajornada l’estrena de ‘Temps mort a les golfes’


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]